بررسی Lenovo Yoga 7 14IRL8: لپ تاپ دو در یک نازک و سبک به درستی انجام شده است

طرفداران:

– صفحه نمایش OLED فوق العاده با قابلیت های لمسی
– عملکرد خوب با توجه به ردپا
– کیفیت ساخت درجه یک
– استایلی ظریف و کم بیان که عالی به نظر می رسد و احساس می کند
– استفاده از صفحه کلید لذت بخش است
– لولای تاشو قوی و محکم به نظر می رسد

معایب:

– عمر باتری می توانست کمی بهتر باشد
– می توانست از پورت USB-A دیگری استفاده کند

قیمت: ۱,۶۲,۶۹۰ روپیه
رتبه بندی: ۴٫۲۵/۵

وقتی صحبت از لپ‌تاپ‌های نازک و سبک می‌شود، هدف اصلی ارائه یک دستگاه قابل حمل قابل توجه برای کاربران است که نه تنها ظاهری جذاب دارد، بلکه تجربه کاربری فوق‌العاده رضایت‌بخشی را نیز ارائه می‌دهد. به آن فرم فاکتور ۲ در ۱ را اضافه کنید و آنچه را که در دست دارید، یک فرمول است.

متأسفانه، معاوضه مربوط به اکثر لپ‌تاپ‌های باریک و سبک، اغلب شامل کاهش عملکرد و حتی در برخی مواقع به خطر انداختن عمر باتری می‌شود تا حدی که هر کاربر حرفه‌ای یا مشتری را از در نظر گرفتن چنین دستگاهی به عنوان یک گزینه مناسب باز دارد.

اعتبار تصویر: Firstpost Mehul Reuben Das

Lenovo Yoga 7 14IRL8 را وارد کنید، که نشان‌دهنده انحراف خوش‌آمد از این روایت رایج است. این نوت بوک نازک و سبک خاص عملکرد قوی ارائه می دهد و آن را به یک دستگاه همه کاره مناسب برای کارهای روزمره تبدیل می کند و به طرز چشمگیری مجهز به عملیات سخت تر مانند ویرایش فیلم و عکس است. علاوه بر این، تمام ویژگی‌هایی را که از یک دستگاه نازک و سبک سنتی انتظار می‌رود، به رخ می‌کشد: طراحی نفیس و زیبایی‌شناختی، ساخت تقریباً بی‌وزن، و ساختار مستحکم.

لپ‌تاپ‌های لپ‌تاپ ۲ در ۱ لنوو یوگا مدت‌هاست که به عنوان یکی از بهترین انتخاب‌ها برای افرادی که در جستجوی لپ‌تاپ‌های همه کاره مبتنی بر ویندوز هستند که به تلاش‌های خلاقانه پاسخ می‌دهند، شهرت خوبی دارد. این لپ‌تاپ‌ها به‌خاطر طراحی قابل تبدیل خود که با لولاهای ۳۶۰ درجه، صفحه‌نمایش‌های لمسی و حتی قرار دادن قلم در بسته‌بندی مشخص می‌شود، شهرت دارند.

در آزمایش جامع Lenovo Yoga 7 14IRL8، تمام جنبه‌های این لپ‌تاپ قابل تبدیل لنوو را بررسی می‌کنیم و ارزیابی می‌کنیم که آیا این لپ‌تاپ مستحق وقت و پولی است که به سختی به دست آورده‌اید.

بررسی Lenovo Yoga 7 14IRL8: کیفیت طراحی و ساخت

زمانی که برای اولین بار لنوو یوگا ۷ را به دست آوردم، تصور اولیه من این بود که چقدر محکم بود. صادقانه بگویم، من قبل از آزمایش آن را رزرو کردم. من فکر کردم که لنوو ممکن است کیفیت ساخت را کاهش داده باشد، شاید تمرکز بیشتری روی لولا و صفحه نمایش داشته باشد. اما پسر، آیا من اشتباه کردم؟

Yoga 7 از آلومینیوم برای هر دو قسمت بالا و پایین ساخته شده است که از نظر وزن احساس قابل توجهی به آن می دهد. وقتی روی قسمت‌های مختلف لپ‌تاپ فشار می‌دهید، می‌توانید متوجه شوید که با دقت مهندسی شده است، حداقل انعطاف را نشان می‌دهد و اعتماد به نفس را در استفاده روزمره آن القا می‌کند.

اعتبار تصویر: Firstpost Mehul Reuben Das

واحد بررسی ما دارای رنگ چشم نواز Tidal Teal است، اگرچه Yoga 7 در رنگ خاکستری طوفانی نیز موجود است.

وزن این لپ‌تاپ ۱٫۵ کیلوگرم است و از ساختار محکمی برخوردار است و حس یک مخزن محکم را به آن می‌دهد. دارای لبه های براق و گرد و روکش مهره ای روی درب، صفحه کیبورد و قسمت زیرین شاسی است. این لبه‌های گرد تضمین می‌کنند که وقتی کف دست خود را روی لپ‌تاپ قرار می‌دهید، هیچ لبه سخت ناراحت‌کننده‌ای وجود ندارد، و در دست گرفتن آن هنگام استفاده در حالت تبلت به همان اندازه راحت است.

ما واقعاً طراحی تمیز و مینیمالیستی لپ تاپ را دوست داریم. با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که پوشش Tidal Teal روی دستگاه ما تمایل به جذب اثر انگشت دارد و به روغن‌ها کاملاً حساس است. بنابراین، اگر این موضوع برای شما نگران کننده است، گزینه خاکستری ممکن است راه حلی باشد.

یکی از انتخاب های جالب طراحی Yoga 7 لبه های گرد در اطراف لپ تاپ است. برخلاف اکثر لپ‌تاپ‌هایی که لبه‌های پخ‌دار و مربعی دارند، تصمیم به استفاده از لبه‌های گرد در واقع راحتی نگه‌داشتن لپ‌تاپ را در کناره‌ها افزایش می‌دهد.

و البته، نمی‌توانیم یکی از ویژگی‌های برجسته Yoga 7 را نادیده بگیریم: لولای آن.

در استفاده در دنیای واقعی ما، لولای ۳۶۰ درجه به طور مداوم قوی و قابل اعتماد است. من هرگز با هیچ مشکلی مواجه نشدم که در هنگام انتقال بین حالت‌های مختلف، احساس شل یا خیلی سفت شود. به لطف این لولا، می توانید بدون زحمت یوگا ۷ را بین حالت لپ تاپ، حالت ایستاده و حالت تبلت تغییر دهید.

شما همچنین گزینه های ارتباطی زیادی دارید. برای پورت ها، یک پورت USB 3.0 / 3.1 Gen1 با اندازه کامل، دو درگاه Thunderbolt با USB-C Power Delivery (PD)، یک HDMI، یک جک ترکیبی ۳٫۵ میلی متری برای صدا و یک کارت خوان microSD دریافت می کنید. برای اتصال بی سیم، WiFi 6E و بلوتوث ۵٫۱ دریافت می کنید

اعتبار تصویر: Firstpost Mehul Reuben Das

تنها جنبه طراحی که من را کمی ناامید کرد، مدت زمانی بود که برای نحوه صحیح قرار دادن قلم دقیق همراه با لپ تاپ با استفاده از نگهدارنده ارائه شده طول کشید.

بررسی Lenovo Yoga 7 14IRL8: نمایشگر

لپ تاپ لنوو ارائه شده برای بررسی دارای صفحه نمایش ۱۴ اینچی OLED با رزولوشن ۲۸۸۰×۱۸۰۰ با نرخ تازه سازی ۹۰ هرتز است که به تجربه بصری لطافت بیشتری می بخشد.

صفحه نمایش بدون شک نفس گیر است. همانطور که از یک پنل OLED انتظار می رود، سیاهی عمیق و واقعی را ارائه می دهد و رنگ ها فوق العاده زنده هستند. مزیت اضافه شده نرخ به روز رسانی ۹۰ هرتز، نرمی کلی تصاویر را افزایش می دهد، اگرچه تاثیر کمی بیشتر بر عمر باتری دارد. همچنین، صفحه نمایش دارای گواهینامه Dolby Vision است، بنابراین می دانید که یک پنل محکم در دستان خود دارید

از نظر دقت رنگ، این نمایشگر متمایز است و ۱۰۰٪ فضای رنگی DCI-P3 را پوشش می دهد که باعث لذت مصرف محتوا در این مورد می شود. در حالی که روشنایی کمتر از ۴۰۰ نیت وعده داده شده لنوو است، اما در کل یک صفحه نمایش عالی باقی می ماند.

چه در حال استفاده از لپ‌تاپ در حالت تبلت باشید، چه از طریق ضربه‌ها و کشیدن انگشت روی صفحه حرکت کنید، یا یادداشت‌های دست‌نویس بنویسید، نمایشگر ۱۴ اینچی ترکیبی قابل‌توجه از نمایش رنگ گسترده، روشنایی مناسب، و ویژگی عالی سیاه واقعی صفحه‌نمایش‌های OLED را ارائه می‌دهد. . . برای افزایش جذابیت آن، از Dolby Vision HDR نیز پشتیبانی می‌کند و تجربه بصری را بیشتر می‌کند.

در واقع، صفحه نمایش آنقدر محکم است که من در استفاده از آن برای درجه بندی رنگ عکس ها یا فیلم هایم تردیدی ندارم. بدون توجه به فعالیت شما در لپ تاپ، به طور مداوم می درخشد و یک تجربه بصری برتر را ارائه می دهد.

بررسی Lenovo Yoga 7 14IRL8: صفحه کلید و ترک پد

Lenovo Yoga 7 همچنان با صفحه کلید و تاچ پد خود تحت تاثیر قرار می دهد. بیایید با صفحه‌کلید شروع کنیم – این صفحه‌کلید دارای یک چیدمان استاندارد سازمان‌یافته است که کاملاً کاربرپسند است.

کلیدهای چیکلتی روی این صفحه کلید میزان سفر خوبی را ارائه می دهند و تعادل خوبی برقرار می کنند و از مشکلات رایج بیش از حد چسبنده یا خیلی نرم جلوگیری می کنند. این باعث می شود تایپ کردن به طور مداوم برای کارهای روزمره شما یک تجربه راحت باشد. همچنین نور پس زمینه LED برای صفحه کلید دریافت می کنید که با دو سطح روشنایی ارائه می شود.

اعتبار تصویر: Firstpost Mehul Reuben Das

در زیر صفحه کلید، یک تاچ پد با اندازه سخاوتمندانه بدون هیچ دکمه فیزیکی وجود دارد و از نظر اندازه تعادل مناسبی را ایجاد می کند و از ناهنجاری بودن بیش از حد بزرگ جلوگیری می کند. سطح شیشه‌ای پد لمسی بسیار عالی است و فضای کافی را برای ناوبری صاف فراهم می‌کند. هر بار فشار دادن روی صفحه لمسی منجر به یک کلیک رضایت‌بخش می‌شود و حرکات چند لمسی را به راحتی انجام می‌دهد. دقت و قابلیت‌های ردیابی تاچ‌پد بسیار عالی است، تا جایی که به‌طور یکپارچه با تجربه کاربری شما ترکیب می‌شود و استفاده از آن را راحت و لذت‌بخش می‌کند.

در آزمایشم، هیچ مشکلی در استفاده از کلیک چپ و راست نداشتم و هرگز با فشارهای از دست رفته مواجه نشدم.

بررسی Lenovo Yoga 7 14IRL8: وب کم و بلندگوها

Lenovo Yoga 7 مجهز به وب‌کم FHD است که در بالا قرار گرفته است و ما متوجه شدیم که آن چیزی فراتر از قابلیت سرویس است. این یک دوربین استاندارد ۲٫۱ مگاپیکسلی ۱۶:۹ است که به شما امکان می دهد ویدیوهای ۱۰۸۰p بگیرید که برای موقعیت های کاری از راه دور مفید است. فیلم‌هایی که با استفاده از وب‌کم داخلی فریاد می‌زنند چیز شگفت‌انگیزی نیستند، اما کار را به خوبی انجام می‌دهند.

همچنین دارای مادون قرمز و شاتر حفظ حریم خصوصی است که یک ویژگی قابل توجه است، به ویژه در دنیای امروزی که نگرانی در مورد هک و نظارت احتمالی وجود دارد.

اعتبار تصویر: Firstpost Mehul Reuben Das

با آمدن به بخش صدا، لپ‌تاپ دارای یک تنظیم بلندگوی استریو است که تجربه بسیار خوبی را ارائه می‌کند و دلیل خوبی هم دارد. از این گذشته، مطابق با مشخصات Dolby Atmos تنظیم شده است.

صدا به‌طور شگفت‌آوری غنی بود و صدایی با کیفیت بالا را حتی در بلندی‌های بلند ارائه می‌کرد. این یک مزیت قابل توجه است که بلندگوهای Yoga 7 به طور هوشمندانه در دو طرف صفحه کلید قرار می گیرند و به سمت کاربر هدایت می شوند تا تجربه صدایی فراگیر را تجربه کنند.

بررسی Lenovo Yoga 7 14IRL8: عملکرد

لپ تاپی که من از لنوو دریافت کردم، سخت افزار قابل توجهی را در زیر کاپوت خود دارد. این گوشی دارای پردازنده Core i7 1360P، ۱۶ گیگابایت رم LPDDR5 با سرعت ۵۲۰۰MTs و ۵۱۲ گیگابایت PCIe 4 SSD است. Core i7 1360P منحصر به فرد است و دارای ۴ هسته با کارایی بالا و ۸ هسته کارآمد است.

Lenovo اپلیکیشن Lenovo Vantage را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و سه نمایه مجزا برای تنظیمات عملکرد ارائه می‌دهد: بهینه‌سازی باتری، خنک‌کننده هوشمند و عملکرد بالا. در تست‌ها و اندازه‌گیری‌های بنچمارک خود، حالت عملکرد بالا را انتخاب کردیم تا این دستگاه را در مسیر خود قرار دهیم.

اعتبار تصویر: Firstpost Mehul Reuben Das

اگرچه Intel Core i7-1360P ممکن است روی کاغذ فوق العاده قدرتمند به نظر نرسد، با ارائه عملکرد عالی تحت تاثیر قرار می دهد. Core i7 1360P منحصر به فرد است و دارای ۴ هسته Performance و ۸ هسته بازده است. این پردازنده در معیارهای مختلف مصنوعی عملکرد قابل توجهی دارد و به طور مداوم به امتیازات بالایی دست می یابد. هسته‌های عملکرد می‌توانند به ۵ گیگاهرتز چشمگیر برسند، در حالی که هسته‌های راندمان تا ۳٫۷۰ گیگاهرتز افزایش می‌یابند. در نتیجه، Core i7-1360P هم در کارهای سبک و تک رشته ای و هم در کارهای چند رشته ای سخت تر، برتری می یابد که شگفتی خوشایندی است.

تحت بارهای سنگین تر، لپ تاپ مقداری گرمایش را تجربه می کند، اما در سطوح قابل کنترل باقی می ماند. طراحی خنک کننده لنوو برای Yoga 7 به طور موثری از انقباض حرارتی حتی در شرایط اوج حرارتی جلوگیری می کند.

لنوو متعهد شده بود که عملکرد بهره‌وری لپ‌تاپ‌های مجهز به پردازنده‌های ۲۸ واتی در سری P را به میزان ۱۵ درصد افزایش دهد، و تحقق این وعده، به‌ویژه برای لپ‌تاپ‌هایی با این اندازه، بسیار قابل توجه است. با چنین افزایش قابل توجهی در بهره وری، می توانید با اطمینان از لپ تاپ انتظار داشته باشید که کارهای سخت و چندوظیفه ای را به راحتی انجام دهد. پیشرفت های اینتل در پردازنده های نسل سیزدهم در این لپ تاپ واقعاً قابل توجه است.

عملکرد گرافیکی لپ‌تاپ نیز قابل ستایش است، به‌ویژه وقتی ساختار باریک و سبک آن را در نظر بگیرید. در کارهای کلی، مانند پخش رسانه و مدیریت تکالیف ویرایش عکس و ویدیوی سبک، برتر است. به لطف گرافیک یکپارچه Iris Xe اینتل، ممکن است بهترین انتخاب برای بازی یا رندر سه بعدی فشرده نباشد. با این حال، برای تمام وظایف دیگر، می توانید انتظار داشته باشید که آن را بدون هیچ مشکلی انجام دهد و آنها را بدون هیچ مشکلی انجام دهد.

اعتبار تصویر: Firstpost Mehul Reuben Das

ما همچنین تصمیم گرفتیم قابلیت های بازی آن را آزمایش کنیم، حتی اگر این یک لپ تاپ گیمینگ نیست. در مورد بازی، اگرچه دقیقاً یک لپ‌تاپ مخصوص بازی نیست. ما Valorant و Apex Legends را بازی کردیم و در کمال تعجب، بازی ها را در تنظیمات پایین به طور قابل تحسینی مدیریت کرد. تنها یک نمونه خفیف پاره شدن صفحه نمایش وجود داشت و عملاً هیچ تاخیر قابل توجهی از لپ تاپ وجود نداشت.

بررسی Lenovo Yoga 7 14IRL8: باتری

Yoga 7 با باتری ۴ سلولی LiPo 71Wh عرضه می شود. عمر باتری در Yoga 9i بسیار قابل احترام است. به‌طور متوسط، متوجه شدم که لپ‌تاپ در طول استفاده منظم من که شامل مرور اینترنت، نوشتن اسناد و ویرایش عکس‌ها می‌شد، با روشنایی صفحه نمایش ۷۰ تا ۸۰ درصد، فقط ۸ ساعت از عمر باتری کمتری داشت. اگر لپ تاپ را از حالت عملکرد بالا خارج کنید و صفحه نمایش را کمی کم کنید، می توانید انتظار داشته باشید که با یک بار شارژ ۹ ساعت یا بیشتر کار کند.

با این حال، خوبی این است که تنها با ۱۵ تا ۲۰ دقیقه شارژ به اندازه کافی آب می گیرید تا حدود ۲ ساعت دیگر ادامه دهید.

در حالی که این عمر باتری ممکن است روی کاغذ مناسب به نظر برسد، شایان ذکر است که برخی از لپ‌تاپ‌های دیگر در این رنج قیمت عملکرد باتری بسیار بدتری دارند.

بررسی Lenovo Yoga 7 14IRL8: حکم

Lenovo Yoga 7 مطمئناً می‌درخشد، و اگرچه دارای برخی ایرادات جزئی است، اما نسبتاً ناچیز هستند. یکی از این موارد عدم وجود حافظه داخلی قلم است، که به این معنی است که برای این کار باید به کیس ارائه شده تکیه کنید.

اعتبار تصویر: Firstpost Mehul Reuben Das

همانطور که گفته شد، لنوو یوگا ۷ طراحی فوق‌العاده شیک و پر ویژگی‌ای را ارائه می‌کند. در حالی که دیدن عمر باتری طولانی‌تر و انعطاف‌پذیری بیشتر با کلیدهای عملکردی اضافه‌شده، خوب است، اما این دستگاه ایراد بسیار کمی دارد. طراحی برجسته، صفحه نمایش OLED خیره کننده و عملکرد کلی آن بیش از برآورده کردن انتظارات است.

همه موارد در نظر گرفته شده، Lenovo Yoga 7 14IRL8 یک انتخاب بسیار قابل اعتماد برای افرادی است که به دنبال یک لپ تاپ ۲ در ۱ هستند که صفحه نمایش استثنایی، عملکرد چشمگیر و عمر باتری قوی را ارائه می دهد. این دستگاه همچنین دارای یک صفحه نمایش لمسی و دارای قلم است که آن را به گزینه ای مناسب برای کارهای مختلف تبدیل می کند.


منبع: https://www.firstpost.com/tech/news-analysis/lenovo-yoga-7-14irl8-review-13279502.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *