بررسی PlayStation Access Controller – نرم افزار ستاره است، اما احتمالا هنوز به DualSense نیاز دارید

کنترلر دسترسی پلی استیشن بیانیه جسورانه پلی استیشن است که دارنده پلتفرم اهمیت دسترسی سخت افزار را درک می کند. بازیکنانی که قبلاً به دلیل عدم انتخاب سخت‌افزار از لذت بردن از بازی‌های پلی استیشن محروم بودند، اکنون این آزادی را دارند که افق بازی خود را گسترش دهند.

مهم است که قبلاً توجه داشته باشید که اگرچه Access Controller ممکن است شباهت هایی به Xbox Adaptive Controller داشته باشد، اما به گونه ای طراحی شده است که یک راه حل کنترل کننده کامل بدون نیاز به دستگاه های ورودی خارجی باشد. به جای اینکه مانند XAC به عنوان هاب سوئیچ عمل کند، توسط نرم افزار دسترسی قوی پشتیبانی می شود. این کار دارای نکات مثبت و منفی است.

خود کنترلر از نظر زیبایی شناسی دلپذیر است و با رنگ سفید و سیاه کنترلر PS5 و DualSense مطابقت دارد. دستگیره های لاستیکی روی پایه پایه محکمی برای اطمینان از پایداری دستگاه بر روی میز یا سینی ویلچر است و همچنین دارای چهار نقطه اتصال برای راه حل های مختلف نصب ویلچر است. پلاستیک احساس دوام می‌کند و در تست سقوط هم روی زمین فرش شده و هم روی زمین چوبی زنده می‌ماند – و مطمئناً اگر روی زانو قرار بگیرد، در مواقعی رها می‌شود. دکمه‌ها یک کلیک لمسی رضایت‌بخش دارند و مطمئن می‌شوند که صدای کلیک را بدون نگاه کردن به کنترل‌کننده احساس می‌کنید و می‌شنوید. طراحی دایره‌ای کاملاً در دست شما قرار می‌گیرد و به شما امکان می‌دهد تا به هشت دکمه برسید، همچنین میله‌ها می‌توانند با نگه داشتن دکمه قفل جمع شوند و کشیده شوند.


تریلر ویژگی Access Controller.

به غیر از کنترلر، جعبه حاوی چندین درپوش دکمه، یک کلاه صاف تر، یک کلاهک بالش، یک کلاه لبه برجسته و یک کلاه با طول دوتایی برای اتصال دو دکمه به یکدیگر است. جدا کردن کلاهک ها یک فرآیند ساده و آسان است: شما یک دکمه با مقاومت کم را فشار می دهید تا یک قفل را بردارید و آهنرباهایی برای هدایت کلاهک های جدید در موقعیت خود وجود دارد. سه نوع چوب وجود دارد که به راحتی قابل تعویض هستند و چوب سبک آرکید برای گیمرهایی که ترجیح می دهند چوب را با دستان خود بگیرند عالی است. انتخاب پیوست‌ها به گونه‌ای طراحی شده است که گزینه‌های کافی برای آزمایش و راهنمایی فراهم کند. با این حال، حتی در اوایل یک مانع اساسی با Access Controller وجود دارد و آن عدم وجود گزینه هایی برای تغییر مقاومت دکمه ها است. برای گیمرهایی که قدرت بدنی کافی برای فشار دادن دکمه‌های مقاومت معمولی ندارند، یک مبارزه خواهد بود.

هدف Access Controller این است که یک راه‌حل کنترل‌کننده کامل بدون نیاز به سوئیچ‌های خارجی باشد، و برای بسیاری از گیمرهای ناتوان که آن را با DualSense جفت می‌کنند، به این هدف دست می‌یابد. با این حال، یک Access Controller منفرد دارای دکمه ها یا چوب های کافی برای جایگزینی کامل عملکرد یک کنترلر DualSense نیست. در عوض گزینه های راه حلی وجود دارد. می‌توانید با جفت کردن یک Access Controller با یک Access Controller، یک DualSense یا هر دو به عنوان بخشی از اکوسیستم بازی در دسترس، خلاق شوید. اگر نمی توانید از یک کنترلر DualSense استفاده کنید، باید یک Access Controller دوم خریداری کنید تا یک تنظیم کامل کنترلر با شانزده دکمه ایجاد کنید. خرید یک جفت Access Controller نزدیک به ۱۶۰ پوند هزینه خواهد داشت که برای یک کنترلر کامل قیمت بالایی است.


داستان طراحی Access Controller.

Access Controller دارای چهار پورت ۳٫۵ میلی متری (هشت پورت در یک جفت) در مقایسه با ۲۰ پورت کنترلر تطبیقی ​​Xbox است. تعداد محدود پورت برای تجهیزات جانبی خارجی مانعی برای سفارشی سازی است، به خصوص اگر به هشت سوئیچ خارجی یا ورودی چوب نیاز دارید. به این ترتیب، طراحی دستگاه هر کسی را که نیازهایش بسیار متفاوت است از ویژگی‌های اصلی کنترلر دور می‌کند، که مایه شرمساری است.

PlayStation Access Controller به عنوان یک واحد یک بسته دسترسی عالی با برخی از ویژگی های طراحی هوشمندانه است، اما نرم افزار دسترسی جایی است که جادو اتفاق می افتد. بازیکنان کنترل کاملی بر سفارشی‌سازی دکمه دارند و هر ورودی مجانی برای نمایش توانایی‌های شما به جای برجسته کردن محدودیت‌های شما آزاد است.

جادوگر پیکربندی Access Controller ساده و قابل پیگیری است. شما را از طریق عملکردهای دکمه نقشه برداری، تنظیم جهت کنترلر، تنظیم حساسیت چوب و افزودن یک کنترلر دسترسی دوم راهنمایی می کند. این فرآیند راهنمایی زیادی در مورد نحوه تنظیم پیکربندی دکمه شما ارائه نمی دهد، بنابراین به بازیکن اجازه می دهد تا یک نمایه کنترلر سفارشی ایجاد کند که برای آنها احساس راحتی کند. من فکر می کنم چند ساعت اول شما شامل آزمایش با طرح های مختلف باشد تا زمانی که طرحی را که برای شما مناسب است را پیدا کنید. در طول گیم پلی، با نگه داشتن کوتاه دکمه نمایه کنترلر، می توانید تنظیمات خود را به سرعت و به راحتی انجام دهید، که شما را به جادوگر راه اندازی باز می گرداند.

بازیکنان می‌توانند هر دکمه‌ای را طوری تنظیم کنند که به‌عنوان جابه‌جایی عمل کند، بین موقعیت‌های نگه‌داشته‌شده و ثابت جابه‌جا شود، که برای کارهایی که نیاز به نگه‌داشتن دکمه دارند و برای بازی‌هایی که فاقد گزینه جابجایی هستند، عالی است. بازیکنان همچنین می توانند دو ورودی کنترلر همزمان را به یک دکمه نگاشت کنند که برای عناوینی مانند Marvel’s Spider-Man 2 که تعداد زیادی فشار همزمان دارد یا برای فعال کردن Rage Mode در God Of War Ragnarok مفید است. توسعه دهندگان بازی باید توجه داشته باشند و این ویژگی های پیشرفته تغییر نقشه دکمه ها را در عناوین بعدی قرار دهند.

این کنترلر از فضای ذخیره سازی حداکثر تا سه پروفایل کنترلر سفارشی پشتیبانی می کند که می توان به راحتی در حین بازی با فشار دادن دکمه پروفایل آن ها را چرخاند. دریافته‌ام که معمولاً به یک نمایه تکیه می‌کنم که بسته به نوع بازی‌ای که بازی می‌کنم یا اهمیت دکمه‌های خاصی با اقداماتی که می‌دانم بیشتر از آن استفاده خواهم کرد، آن را تغییر می‌دهم. ممکن است برای گیمرهایی که به یک کنترلر یک دست نیاز دارند مفید باشد: با ذخیره یک جفت طرح کنترل، بازیکنان می توانند یک چوب را بین عملکردهای چپ و راست جابجا کنند. این نوع آزمایش در هسته کنترلر دسترسی پلی استیشن قرار دارد و باز هم، خود نرم افزار دلیل این است که این دستگاه یک دستگاه نوآورانه است که جدا از کنترلر تطبیقی ​​ایکس باکس است.

پس از گذراندن زمان با دستگاه، من احساس می‌کنم که بزرگترین محدودیت دسترسی به کنترلر، اتکای شدید به کنترلر DualSense است، که قبلاً مانع اصلی مانع از اجرای بازی‌های بازیکنان ناتوان در PS5 بود. Access Controller به طور بومی از هاپتیک یا تاچ پد پشتیبانی نمی کند و این امر گیمرها را مجبور می کند از یک کنترلر DualSense برای دسترسی به این عناصر استفاده کنند. این بدان معناست که Access Controller برای آن دسته از گیمرهایی که نمی توانند از DualSense استفاده کنند یا آن را در تنظیمات خود وارد کنند، عملکرد محدودی خواهد داشت. حتی اگر از دو Access Controller استفاده می‌کنید، باز هم به DualSense برای دسترسی به صفحه لمسی برای کشیدن انگشت نیاز دارید. اگر بازی هایی مانند God Of War Ragnarok میانبرهای دسترسی را به کشیدن صفحه لمسی جهت دار اختصاص دهند، در واقع Access Controller پشتیبانی حیاتی دسترسی در بازی را مسدود می کند. اگر نمی‌توانید بازوهای خود را حرکت دهید، تعویض بین دو Access Controller و DualSense که از طریق کمک خلبان متصل است، بدون پشتیبانی فیزیکی غیرممکن است. خوشبختانه، به راحتی می توان به مردم آموزش داد که کدام دکمه باید فشار داده شود، بدون اینکه نیازی به ایجاد اختلال در تنظیمات یا موقعیت دست شما ایجاد شود.

قابل حمل بودن کنترلر دسترسی PS5 یک نکته مثبت کلیدی است، این کنترلر بادوام است، بنابراین می توانید بدون ترس از آسیب آن را حمل کنید. با آگاهی از اینکه پیکربندی دکمه شما به عنوان پیش فرض ذخیره می شود، به راحتی می توانید آن را به خانه دوست منتقل کنید. بدون سر و صدا، فقط وصل و بازی کنید.

به طور کلی واضح است که مراقبت زیادی برای بهبود عدم دسترسی سخت افزاری قبلی پلی استیشن انجام شده است و این یک گام بزرگ رو به جلو برای این شرکت است. نرم افزار Access Controller ستاره واقعی نمایش در اینجا است و سطح سفارشی سازی موجود چشمگیر است. این به گیمرهای معلول این امکان را می دهد که بازی های پلی استیشن را بدون موانع غیر ضروری تجربه کنند. در حالی که این کنترلر دارای چندین ویژگی مثبت است، اما محدودیت هایی نیز دارد، و اگر به یک کنترلر کامل بدون استفاده از DualSense نیاز دارید، باید یک جفت دستگاه خریداری کنید. اگر گیمرها نتوانند کنترلر DualSense را نگه دارند، اگر مقاومت دکمه را خیلی بالا ببینند، اگر به بیش از چهار ابزار جانبی خارجی نیاز داشته باشند یا بخواهند از هاپتیک یا پد لمسی استفاده کنند، همچنان عملکرد محدودی خواهند داشت.


منبع: https://www.eurogamer.net/the-playstation-access-controller-review

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *