بررسی Soundcore Motion 300: صدای عالی، حتی قیمت بهتر

Soundcore Motion 300

MSRP 80.00 دلار

Soundcore’s Motion 300 صدا و ویژگی های عالی را با قیمتی بسیار کمتر از سایر اسپیکرها ارائه می دهد.

طرفداران

  • زیر ۱۰۰ دلار

  • صدای استریو کامل

  • کاملا ضد آب

  • بلندگوی داخلی

  • بند حمل دستی

  • کنترل های نورانی

منفی

  • بدون نشانگر سطح باتری

  • بزرگتر، سنگین تر از جایگزین ها

  • صدای رزولوشن بالا بسیار ضعیف است

  • صدا در حجم های بالاتر خشن می شود

بخش Soundcore Anker به لطف محصولاتی که به طور مداوم ویژگی‌ها و عملکرد فوق‌العاده را با قیمت‌های بسیار پایین‌تر ارائه می‌کنند، تبدیل به خاری در چشم برندهای اصلی صدا مانند Sony، JBL، Jabra و Apple شده است. آخرین تلاش آن برای تکرار آن فرمول Motion 300 است بلندگوی بلوتوث که دارای صدای با وضوح بالا، طراحی کاملا ضد آب، جفت شدن استریو، عملکرد بلندگو و ۱۳ ساعت عمر باتری است – همه برای زیر ۱۰۰ دلار.

به همین دلیل است که Motion 300 قبل از خرید بلندگوی بلوتوث بعدی خود سزاوار توجه جدی است.

Soundcore Motion 300: طراحی

Soundcore Motion 300 دومین اسپیکر Soundcore است که از طراحی فلزی و لاستیکی متمایز این برند استفاده می کند. (اولین مورد به شکل بوم باکس بود Soundcore Motion X600.) مدل بررسی ما مشکی بود، اما به زودی می توانید بین نسخه های آبی و سبز نیز انتخاب کنید.

شکل دال مانند آن برای بلندگوهای قابل حمل غیر معمول است. این محصولات دارای پروفیل های استوانه ای یا جعبه ای هستند تا به پایداری و پخش صدا ۳۶۰ درجه کمک کنند. اما این به دلیل طراحی است – Motion 300 برای ایستادن، دراز کشیدن یا آویزان شدن از بند حمل یکپارچه (اما قابل جابجایی) آن طراحی شده است. به این ترتیب، پایه‌های لاستیکی در پنل‌های پایین و عقب وجود دارد و Soundcore یک ژیروسکوپ کوچک نصب کرده است که می‌تواند جهت‌گیری بلندگو را حس کند. اگر بخواهید، می‌تواند از این اطلاعات برای بهینه‌سازی خودکار صدا استفاده کند — من در یک لحظه به آن بیشتر خواهم پرداخت.

سیمون کوهن / Digital Trebds

مشخصات نازک تر آن می تواند حمل و نقل آن را آسان تر کند، اما Motion 300 80 دلاری کمی بزرگتر از ۱۵۰ دلار است. مارشال امبرتون۱۷۰ دلار امبرتون دومو ۱۳۰ دلار JBL Flip 6. این بلندگو همچنین سنگین‌ترین در بین چهار بلندگو است: ۱٫۸ پوند برای Motion 300، ۱٫۵ پوند برای Embertons و ۱٫۲ پوند برای Flip 6.

مانند این رقبا، Motion 300 دارای امتیاز است IPX7تا زمانی که پوشش لاستیکی درگاه شارژ در جای خود محکم بماند، از آن در برابر آب محافظت می کند. می توان آن را برای مدت زمان کوتاهی به طور کامل در آب فرو برد، اما اگر در استخر پرتاب شد، همچنان باید توجه کنید – شناور نمی شود. (نه Embertons و نه Flip 6.)

من آزمایشی با انداختن Motion 300 انجام ندادم، اما اندازه‌گیری‌های آزمایشگاهی لازم نیست تا بدانیم اگر بلندگو با یکی از چهار گوشه لاستیکی خود تماس برقرار کند بهتر از شبکه فلزی آن – آن چیز مطمئناً فرو می‌رود. .

یک ورودی کمکی برای اتصال سایر منابع موسیقی می تواند لمس خوبی باشد، اما من فکر می کنم منصفانه است که بگوییم اکثر دستگاه های ما این روزها دارای بلوتوث هستند.

Soundcore Motion 300: کنترل ها و اتصالات

سیمون کوهن / Digital Trebds

تمام کنترل های Motion 300 در سطح بالایی قرار دارند. خوب، وقتی بلندگو ایستاده است، این سطح بالایی است – در مواقع دیگر، آنها از کنار قابل دسترسی خواهند بود. دکمه‌های روشن/خاموش، جفت‌سازی بلوتوث، دسترسی تک لمسی به حالت EQ باس اضافی، و افزایش/کاهش صدا، به‌علاوه یک دکمه پخش چند منظوره که می‌تواند پخش/مکث و پرش را دنبال کند، دریافت می‌کنید. به لطف نور پس زمینه – یک ویژگی بسیار نادر در بلندگوهای بلوتوث – مکان یابی آنها حتی در یک اتاق تاریک آسان است و بازخورد لمسی خوبی حتی در زیر پوست لاستیکی محافظ خود دارند. حتی می توانید روشنایی دکمه را در برنامه Soundcore تنظیم کنید (یا آن را خاموش کنید).

عجیب است، با وجود تلاش برای نور پس‌زمینه کنترل‌ها، Soundcore یک نشانگر بصری دقیق از عمر باتری باقی‌مانده را درج نکرده است، چیزی که در سایر دستگاه‌های قابل حمل بسیار رایج است. دکمه پاور پس از شارژ کامل سفید می درخشد، اما تا زمانی که به وضعیت “باتری کم” برسد، به همین شکل باقی می ماند و در این مرحله شروع به چشمک زدن قرمز می کند. وقتی این اتفاق می افتد چقدر باقی می ماند؟ سخت است برای گفتن. مستندات Soundcore در دسترس نیست. هنوز هم می‌توانید با بررسی تنظیمات گوشی یا برنامه Soundcore متوجه آن شوید، اما یک یادآوری اضافی می‌تواند مفید باشد.

با بلوتوث ۵٫۳، Motion 300 دارای برد بی سیم استثنایی است. این کاملاً به اندازه ۳۲۸ فوت ادعای Soundcore نیست، اما من حدود ۱۸۰ فوت خط دید داشتم و هیچ نقطه ای در خانه ما وجود نداشت که اتصال عالی نداشته باشد. این عملکرد بسیار بهتر از Emberton II یا Flip 6 است.

با چند نقطه ای بلوتوث شما می توانید به طور همزمان دو دستگاه را به هم وصل کنید، و من متوجه شدم که حرکت یکپارچه از یکی به دیگری آسان است. Soundcore همچنین از جفت شدن استریو از طریق بلوتوث پشتیبانی می کند تا زمانی که شما یک Motion 300 دوم داشته باشید، اما من نتوانستم این ویژگی را آزمایش کنم.

Soundcore Motion 300: کیفیت صدا

سیمون کوهن / Digital Trebds

Motion 300 ممکن است کمی قوی‌تر از رقبای اصلی خود باشد، اما با ارائه صدای کامل‌تر و گسترده‌تر از رقبا، از این اندازه اضافی برای صدا استفاده می‌کند. با توجه به قیمتش، هیچ برابری ندارد.

احتمالاً می خواهید حالت بیس اضافی را روشن نگه دارید. با این حالت در حال استفاده، Motion 300 مقدار بسیار قابل توجهی از رده پایین دارد. ضربان نمی‌زند، بوم نمی‌کند یا تند می‌زند، اما به اندازه‌ای پاسخ بیس ارائه می‌کند که همه چیز طبیعی به نظر برسد، نه کوچک. وقتی خاموش می شود، همه چیز کمی توخالی به نظر می رسد.

میدرنج به طرز شگفت انگیزی جزئیات دارد و اوج ها بسیار واضح هستند. تنظیم خودکار برای سه جهت کار می کند. این جادویی نیست، با این حال من قطعاً صدای زمانی که آن را روشن می‌کردم در مقابل زمانی که آن را خاموش می‌کردم ترجیح می‌دادم. از بین سه حالت، بهترین پاسخ باس را با خواباندن بلندگو به صورت صاف دریافت خواهید کرد. بهترین جداسازی استریو را زمانی که به صورت عمودی بنشینید، خواهید داشت. و در حالی که واقعا نمی توانم بگویم که موقعیت عمودی نسبت به دو مورد دیگر پیشرفتی را ارائه می دهد، این گزینه مناسبی است.

به نظر می رسد که کیفیت صدای Motion 300 بیشترین حساسیت را نسبت به سطح صدا دارد. اسپیکر به نقطه شیرین خود بین ۵۰ تا ۶۰ درصد برخورد می کند. حجم کافی برای پر کردن یک فضای کوچک مانند آشپزخانه به اندازه کافی وجود دارد و همه چیز از نظر توناژ متعادل به نظر می رسد. هنگامی که شروع به فشار دادن به ۲۵ درصد بالای برد بلندگو کنید، رده میانی شروع به گم شدن بین پایین و بالا می کند. آوازها کمی خشن‌تر می‌شوند، با تمایل به شبیه‌سازی (آن صدای «s» که سنج و آواز «s» می‌توانند تولید کنند).

شما می توانید تا حدی این اثرات را با بهینه سازی EQ با استفاده از اکولایزر فوق العاده دانه ای برنامه Soundcore کاهش دهید، اما این ممکن است از جانب شما کمی تلاش کند – انتخاب کوچک از پیش تنظیمات EQ آن را کاهش نمی دهد. انصافاً این موضوع در مورد JBL Flip 6 نیز صادق است. در واقع، از آنجایی که Flip 6 می تواند به طور قابل توجهی بلندتر از Motion 300 باشد، شما متوجه بدتر شدن کیفیت صدا در حدود ۶۵٪ از محدوده آن می شوید.

سیمون کوهن / Digital Trebds

به همان اندازه که می‌خواهم برای گنجاندن لوازم Soundcore ارائه دهم صوتی با وضوح بالا سازگاری از طریق LDAC سونی کدک بلوتوثهنگام مقایسه همان آهنگ های پخش شده از آیفون ۱۴ با استفاده از AAC و موتورولا ThinkPhone با استفاده از آن، تشخیص تفاوت غیرممکن است. LDAC. و من اصلاً تعجب نمی کنم. شنیدن تفاوت بین این کدک‌ها حتی در هنگام گوش دادن به هدفون‌های بی‌سیم یا هدفون‌هایی که تجربه بسیار صمیمی‌تری را ارائه می‌دهند، می‌تواند چالش برانگیز باشد. اسپیکر قابل حملی مانند Motion 300 هرگز شانسی نداشت. علاوه بر این، LDAC به مراتب بیشتر از AAC تشنه انرژی است، و من فکر نمی‌کنم ارزش آن را داشته باشد که عمر باتری را تحمل کنید.

همه اینها برای استفاده روزانه چه معنایی دارد؟ به عنوان یک اسپیکر مسافرتی، این یک مهمانی سرگرم کننده در اتاق هتل خواهد بود، با صدایی کاملتر و فراگیرتر از رقبایی که در بالا ذکر کردم. این برای مجالس کوچک کنار استخر نیز یکسان است و به شام ​​های شما در فضای باز موسیقی متن عالی می دهد. اما انتظار نداشته باشید که کل حیاط خلوت را سرگرم کنید. ممکن است برای انجام این کار به اندازه کافی بلند باشد، اما نتایج راضی کننده نخواهد بود.

Soundcore Motion 300: کیفیت بلندگو

سیمون کوهن / Digital Trebds

به دلایلی، Soundcore به این واقعیت اشاره نمی کند که Motion 300 می تواند به عنوان یک بلندگو نیز عمل کند. در صفحه محصول خود شرکت فراخوانی نشده است و شما آن را در صفحه آمازون لیست نخواهید دید. من حتی نمی دانستم که این ویژگی وجود دارد تا زمانی که سؤالات متداول Soundcore را مطالعه کردم. این واقعاً برای من گیج کننده است زیرا ما از بسیاری از بلندگوهای بلوتوث اخیر به دلیل عدم استفاده از عملکرد بلندگوی تلفن انتقاد کرده ایم. را Sonos RoamJBL Flip 6، Marshall Emberton و UE Megaboom 3 – هیچکدام به شما اجازه نمی دهند تماس بگیرید.

میکروفون Motion 300 در گوشه سمت چپ بالای بلندگو قرار دارد (هنگامی که به صورت عمودی ایستاده اید). در حالی که حساسیت خاصی ندارد (اگر در طرف دیگر اتاق باشید، صدای شما بلند نمی شود)، اگر در فاصله ۲ تا ۳ فوتی بلندگو قرار بگیرید، تماس گیرندگان شما به وضوح صدای شما را خواهند شنید. بهتر است از آن در داخل خانه استفاده شود – توانایی کمی برای حذف صداهای دیگر وجود دارد – اما این یک تجربه تماس با صدای بلند بهتر از آنچه در اکثر تلفن ها دارید است.

Soundcore Motion 300: عمر باتری

در ۱۳ ساعت ادعا شده، عمر باتری Motion 300 مطمئناً به اندازه ای است که شما را قادر می سازد بیشتر، اگر نگوییم همه، ارزش یک روز گوش دادن را داشته باشید. به خاطر داشته باشید که این کار مبتنی بر اجرای بلندگو با صدای ۵۰ درصد است و گزینه کدک LDAC غیرفعال است – دلیل دیگری برای رد کردن صدای با وضوح بالا.

این نوع استقامت همان چیزی است که می توانید از اکثر بلندگوهای بلوتوث با این اندازه و قیمت انتظار داشته باشید – Flip 6، Sonos Roam و UE Boom 3 همگی بین ۱۰ تا ۱۵ ساعت را ارائه می دهند. اگر بیشتر می خواهید، دو گزینه از معدود گزینه ها، مارشال امبرتون (۲۰ ساعت) یا امبرتون II (تا ۳۰ ساعت) هستند.

Soundcore به طور مداوم نشان می دهد که می داند چگونه محصولات صوتی عالی را با پول کمتری نسبت به مارک های بزرگ بسازد، و Motion 300 این سنت را زنده نگه می دارد. این ممکن است ظاهر خوب کلاسیک یک اسپیکر مارشال، بلندی صدای باورنکردنی یک بلندگوی JBL یا هوشمندی یک بلندگوی Sonos را نداشته باشد، اما با ساختار مقاوم و ضد آب، کیفیت صدای عالی، قابلیت بلندگو و قیمتی که همه را کاهش می دهد. Soundcore Motion 300 که رقیب هم رده خود است، باید در لیست کوتاه بلندگوهای بلوتوثی همه در زمان خرید باشد.

توصیه های سردبیران







Soundcore Motion 300 دومین اسپیکر Soundcore است که از طراحی فلزی و لاستیکی متمایز این برند استفاده می کند. (اولین مورد به شکل بوم باکس بود Soundcore Motion X600.) مدل بررسی ما مشکی بود، اما به زودی می توانید بین نسخه های آبی و سبز نیز انتخاب کنید.


منبع: https://www.digitaltrends.com/home-theater/soundcore-motion-300-review/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *