بسیاری از استارت‌آپ‌ها در حال انقراض هستند، یک استارت‌آپ جدید برای کمک به تعطیلی استارت‌آپ‌های دیگر بودجه دریافت کرد.

هد شات دوری یونا در حال لبخند زدن و ایستادن مقابل یک دیوار آجری

دوری یونا، مدیر عامل و بنیانگذار استارتاپ SimpleClosure.

بسته شدن ساده



  • SimpleClosure به تازگی یک دور سرمایه گذاری اولیه ۱٫۵ میلیون دلاری را از رکس سالزبری و سهام ورا جمع آوری کرده است.
  • این استارت آپ از هوش مصنوعی برای خودکارسازی وظایف قانونی و رویه ای برای زمانی که یک استارت آپ تعطیل می شود، استفاده می کند.
  • پیش‌بینی می‌شود صنعت استارت‌آپ در آستانه یک «رویداد انقراض جمعی» باشد.

در اوایل سال ۲۰۱۷، یکی از بنیانگذاران Earny و مدیر ارشد اجرایی Dori Yona در یک جلسه سه ماهه هیئت مدیره اطلاعات مالی را ارائه می کرد. اعداد و ارقام برای استارت‌آپ فین‌تک خوب به نظر نمی‌رسیدند، بنابراین یکی از سرمایه‌گذاران از او خواست تا پیشنهاد تعطیلی را بنویسد.

یونا در مصاحبه ای به اینسایدر گفت: «آن روز عصر به خانه رفتم و فکر می کردم که تکالیفی برای انجام دادن دارم، اما در گوگل جستجو کردم و اطلاعات معنی داری پیدا نکردم و از اینکه هیچ منبعی برای کمک وجود نداشت، ناامید شدم. او افزود که وقتی با وکلا و حسابداران Earny تماس گرفت، هر دو به او گفتند که نمی‌توانند در تعطیل کردن یک شرکت کمک کنند و او را به شرکت‌های دیگر معرفی کردند.

یونا رها شد تا خودش وارد دنیای انحلال کسب و کار شود و امیدوار بود آنچه که در نهایت به ذهنش رسید درست شود.

او گفت: «من سال ها با آن تجربه نشستم. این دردناک است و هیچ معنایی ندارد که باز کردن یک کسب و کار به این آسانی باشد، اما تعطیل کردن آن دشوار است.

خوشبختانه یونا هرگز مجبور به اجرای برنامه تعطیلی خود نشد – ارینی در همان سال ۷ میلیون دلار از سری A جمع آوری کرد و در سال ۲۰۲۱ خریداری شد. اما پس از صحبت با سایر بنیانگذاران استارت آپی که در مورد تعطیلی صحیح یک کسب و کار شکست خورده نگرانی ها و ناامیدی های مشابهی داشتند، او در نهایت SimpleClosure را تأسیس کرد، استارت‌آپی که از هوش مصنوعی برای خودکار کردن فرآیند خاموش کردن راه‌اندازی استفاده می‌کند.

این استارت‌آپ روز چهارشنبه اعلام کرد که ۱.۵ میلیون دلار سرمایه اولیه به رهبری مایکل وان و جان پومرانتز از Vera Equity و Rex Salisbury از Cambrian Ventures جمع‌آوری کرده است.

در حالی که او امیدوار است که بنیانگذاران موفق باشند، یونا گفت که واقعیت این است که اکثریت قریب به اتفاق استارت‌آپ‌ها شکست می‌خورند – حدود ۹۰ درصد. شکست، یک پلتفرم خبرنامه که بر استارت آپ های شکست خورده تمرکز دارد. و هنگامی که یک کسب و کار تعطیل می شود، رویه های نادرست انحلال می تواند به جریمه ها، هزینه ها و اشتباهات آسیب وارد کند که می تواند مشتریان و سرمایه گذاران را نیز تحت تأثیر قرار دهد.

یونا گفت: «بنیان‌گذاران به من می‌گویند که این بدترین چیزی است که تا به حال از سر گذرانده‌اند، اما تعطیلی نادرست می‌تواند هزینه بسیار بیشتری را در پی داشته باشد که سال‌ها بعد منجر به جریمه و جریمه شود.

اینجاست که SimpleClosure وارد می‌شود. استارت‌آپ با نشستن در تقاطع فین‌تک، فناوری حقوقی و هوش مصنوعی، برنامه‌های انحلال و تعطیلی شرکت را ایجاد و اجرا می‌کند و تعهدات باقی‌مانده را با مشتریان، آژانس‌های دولتی و اعضای تیم حل می‌کند.

یونا از زمان راه‌اندازی در ماه ژوئن گفت که این استارت‌آپ رشد تصاعدی را تجربه می‌کند – همه از طریق دهان به دهان. او از به اشتراک گذاشتن جزئیات خودداری کرد، اما گفت که در یک مورد، یک موسس-مشتری درباره SimpleClosure در یک فضای کاری Slack متمرکز بر استارت آپ پست گذاشت و در چند روز آینده «دوجین یا چند» شرکت جدید ایجاد کرد که برای کمک به آنها کمک می کردند.

اشتها برای کمک به خاموش کردن خودکار SimpleClosures به عنوان صنعت فناوری می آید در آستانه یک “رویداد انقراض جمعی” که منجر به شکست بسیاری از استارت آپ های جوان می شود. پس از جمع‌آوری مبالغ هنگفتی در ارزیابی‌های چشمگیر در سال ۲۰۲۱، بسیاری از استارت‌آپ‌ها بدون چشم‌انداز بودجه اضافی به سمت انتهای باند فرود می‌روند.

یونا گفت که بر اساس تخمین شرکتش، ۴۰۰۰۰ استارت آپ وجود دارد که دو سال پیش یک پیش تولید، seed یا سری A ایجاد کرده اند و از آن زمان تاکنون افزایش نیافته اند – این نشان می دهد که به زودی سیل تعطیلی هایی وجود خواهد داشت که به خدمات SimpleClosure نیاز دارند.

او گفت: «ظرفیت‌ها طی چند ماه آینده سرعت بیشتری خواهند گرفت. من نمی‌خواهم شرکت‌ها شکست بخورند، اما اگر این اتفاق بیفتد، ما به راحتی و تا حد امکان در اینجا خواهیم بود.

همانطور که SimpleClosure رشد می‌کند، یونا می‌گوید که او نه تنها بر روی استارت‌آپ‌های شکست خورده تمرکز می‌کند، بلکه کل اکوسیستم اطراف آن‌ها را که با تعطیل شدن یک شرکت تحت‌تاثیر قرار می‌گیرد، متمرکز کرده است.

یونا گفت: “فرشتگان، VCها، حسابداران، وکلا، IRS، فروشندگان و مصرف کنندگان – این بسیار بزرگتر از یک سرویس ساده برای تعطیل شدن شرکت است.” ما در تلاش هستیم تا نیازها و نیازهای همه افراد در اکوسیستم را برآورده کنیم.»

عکس سوئیچ و لامپ

برای اطلاعیه های Insiders ثبت نام کنید! با آنچه می خواهید بدانید به روز باشید.

در اعلان‌های فشار مشترک شوید

در ادامه بخوانید

آیا این مقاله برای شما ارزشمند بود؟


آره

خیر

نظرات اضافی

ایمیل (اختیاری)

استارت آپ ها
فنی
هوش مصنوعی

در ادامه بخوانید


منبع: https://www.businessinsider.com/ai-startup-simpleclosure-seed-round-rex-salisbury-2023-9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *