بله، تأیید چهره می تواند جایگزین گذرنامه در فرودگاه های بریتانیا شود – اما نه در سال ۲۰۲۴

بریتانیا قرار است فناوری تأیید چهره را آزمایش کند که نیاز به پاسپورت را از بین می برد، اما کارشناسان امیدها را برای راه اندازی کامل در سال جاری از بین برده اند.

این پروژه این هفته توسط فیل داگلاس، مدیر کل نیروی مرزی بریتانیا رونمایی شد. داگلاس به تایمز گفت هدف او نصب گیت‌های الکترونیکی جدید در فرودگاه‌ها است که «مرز هوشمند» ایجاد می‌کنند. سیستم با یکپارچه سازی تأیید چهره پیشرفته، این کار را انجام می دهد اسناد فیزیکی سفر را غیر ضروری کنید.

آزمایشات از فن آوری انتظار می رود امسال آغاز شود. با این حال، عرضه کامل یک چشم انداز دورتر باقی می ماند.

اندرو باد، مدیر عامل شرکت بیومتریک لیدر بریتانیا iProovوی به TNW گفت که تایید چهره “در سال ۲۰۲۴ جایگزین گذرنامه در فرودگاه های بریتانیا نخواهد شد.” با این وجود، او مطمئن است که سوئیچ «مطمئناً» بعداً خواهد آمد.

باد از یک تجربه منحصر به فرد با این فناوری صحبت می کند: iProov آن را ایجاد کرد اولین راهرو بیومتریک برای سفر با قطار، که در جولای گذشته در ترمینال یورواستار لندن افتتاح شد.

ساخت مرزهای دیجیتال

سیستم iProov بازرسی‌های مرزی را با یک ایست بازرسی تأیید چهره جایگزین می‌کند که مستقیماً از کنار آن عبور می‌کنید.

قبل از سفر، مسافر دانلود می کند برنامه، شناسه آنها را تأیید می کند، صورت آنها را اسکن می کند و بلیط آنها را پیوند می دهد. به محض ورود به ایستگاه سنت پانکراس در لندن، آنها در یک خط اختصاصی برای فناوری قدم می زنند که ورود آنها را تأیید می کند.

بله، تأیید چهره می تواند جایگزین گذرنامه در فرودگاه های بریتانیا شود – اما نه در سال ۲۰۲۴
استقرار Eurostar اجازه می دهد تا چندین نفر به طور همزمان تأیید شوند. اعتبار: iProov

این سیستم به کاربران اجازه می‌دهد از گیت‌های بلیط و کنترل دستی مرز در بریتانیا صرفنظر کنند. پس از بازرسی چمدان و بررسی پاسپورت در مرز فرانسه، سوار شدن به قطار آزاد است.

باد گفت: «این به ما آموخته است که آزمایشات و عملیات زیاد در مقیاس کوچک ابتدا ضروری است. همه انواع مسائل عملی وجود دارد که ظاهر می شوند و باید قبل از اینکه عملیات در مقیاس بزرگ معقول شود، مرتب شوند.

همانطور که شکست‌های اخیر در گیت‌های الکترونیکی بریتانیا آشکار شد، قابلیت اطمینان بسیار مهم است. کارشناسان سفر، یک مشکل فنی تابستان گذشته باعث هرج و مرج در مرزهای بریتانیا، صف های چهار ساعته در فرودگاه ها و “خطری برای امنیت ملی” شد. هشدار داد.

مسیر اجتناب از پاسپورت

به گفته باد، هر سیستم جایگزینی نیاز به طراحی، نصب و بهره برداری دقیق دارد.

او گفت: “افراد واقعی می توانند غیرقابل پیش بینی ترین کارها را انجام دهند – درست کردن کار بسیار چالش برانگیز است.” “و امنیت باید بسیار قوی باشد، با تشخیص زنده بودن بسیار قابل اعتماد زمانی که افراد قبل از عزیمت ثبت نام می کنند، به عنوان مثال در خانه در تلفن های هوشمند خود.”

با وجود چالش ها، تأیید چهره در مرزها رایج تر می شود. به عنوان مثال، دبی، اخیرا راه اندازی شده است یک سیستم بیومتریک که به مسافران اجازه می دهد بدون استفاده از گذرنامه یا شناسه از امنیت عبور کنند.

با این حال، نگرانی هایی در مورد پیامدهای حفظ حریم خصوصی مطرح شده است. کمپین‌های تبلیغاتی می‌ترسند که سیستم‌های بیومتریک که برای اهداف سودمند استفاده می‌شوند می‌توانند راه را برای کاربردهای شوم‌تر هموار کنند. با این حال، باد استدلال می کند که تفاوت زیادی بین استقرار وجود دارد.

“این نیست تشخیص چهره وی با بیان اینکه برای شناسایی افراد و نحوه استفاده پلیس از آن استفاده می شود، گفت: این تایید چهره است که کاربر با رضایت خود در این فرآیند شرکت می کند و از آن بهره شخصی می برد. آنها از نظر قانونی، اخلاقی و فنی بسیار متفاوت هستند.”

تحقیقات نشان می دهد که بیشتر مسافران از این فناوری استقبال می کنند. با توجه به الف نظرسنجی ۲۰۲۲ توسط انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی، سه چهارم مسافران می خواهند به جای پاسپورت و کارت پرواز از داده های بیومتریک استفاده کنند.


منبع: https://thenextweb.com/news/facial-recognition-to-replace-passports-at-uk-borders

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *