بهترین گوشی سامسونگ سری S + جدول مشخصات و قیمت {آبان ۱۴۰۲}

سامسونگ پیش‌تر گوشی‌های پرچمدارش را تحت سری‌های گلکسی S و گلکسی Note روانه بازار می‌کرد؛ اما سامسونگ در نهایت تصمیم گرفت تا با افزودن ویژگی‌های سری گلکسی نوت به دیگر خانواده پرچمدارانش، تمرکز بیشتری روی توسعه محصولات پریمیوم خود بگذارد. خانواده گوشی‌های پرچمدار سری Galaxy S طی سال‌های گذشته محبوبیت بیشتری بین خریداران پیدا کرده و ویژگی‌های پیشرفته‌تری را ارائه می‌دهد. در این مطلب مروری بر لیست بهترین گوشی سامسونگ سری S داریم تا پریمیوم‌ترین محصولات سامسونگ در بازار کشورمان را به شما معرفی کنیم.

پرچمداران سری گلکسی S سامسونگ از پرفروش‌ترین گوشی‌های پریمیوم بازار ایران و جهان هستند که هرساله میلیون‌ها نسخه از مدل‌های مختلف آن به‌دست کاربران می‌رسد. جدیدترین نسل از این پرچمداران، گوشی‌های سری گلکسی S23 هستند. هرچند مدت نسبتاً زیادی از معرفی این گوشی‌ها گذشته، اما همچنان می‌توانیم آن‌ها را از برترین گوشی‌های کره‌ای‌ها در بازار بدانیم. اگر شما هم می‌پرسید که «بهترین گوشی سامسونگ سری S چیست؟»، این راهنمای خرید برای شماست. اگر هم می‌خواهید نگاه کاملی به بهترین گوشی‌ های سامسونگ در ایران داشته باشید، می‌توانید راهنمای خرید اختصاصی دیجیاتو را بخوانید.


بهترین گوشی سامسونگ سری S چیست؟

هنوز که هنوز است نسل‌های قدیمی‌تر پرچمداران سامسونگ از جمله سری Galaxy S21 و Galaxy S22 در کشورمان قابل خریداری هستند. بااین‌وجود اکثر آن‌ها ارزش خرید ندارند و می‌توانید سراغ گزینه‌های منطقی‌تری از برندهای دیگر بروید. در راهنمای خرید بهترین گوشی سامسونگ سری اس، ۵ مدل از محصولات این خانواده را به شما پیشنهاد داده‌ایم که در واقع، صرفاً گوشی‌های سری گلکسی S23 در این لیست ارزش خرید بالایی دارند. سایر دستگاه‌های پیشنهادی نیز به‌دلیل خلأ گزینه‌های جایگزین در این راهنمای خرید قرار گرفته‌اند. ابتدا از ارزان‌‌ترین گوشی سری گلکسی S شروع می‌کنیم.


گلکسی S23 FE مدل ۸/۱۲۸ گیگابایتی؛ ۲۳ میلیون تومان

بهترین گوشی سامسونگ سری S + جدول مشخصات و قیمت {آبان ۱۴۰۲}
مشخصات سامسونگ گلکسی S23 FE
نمایشگر ۶.۴ اینچی Dynamic AMOLED 2X با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسلی و نرخ رفرش ١٢۰ هرتزی
چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۱ / اگزینوس ۲۲۰۰
ترکیب رم و حافظه داخلی ۸/۱۲۸ و ۸/۲۵۶ گیگابایتی
سیستم عامل اندروید ۱۳ با پوسته One UI 5.1
دوربین اصلی ۳ گانه شامل دوربین عریض ۵۰ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال در کنار فوق‌عریض ۱۲ مگاپیکسلی و تله فوتوی ۸ مگاپیکسلی با قابلیت زوم ۲ برابر اپتیکال
دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی
باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی
فناوری شارژ سیمی ۲۵ وات
وزن ۲۰۹ گرم
قابلیت‌های جانبی مجهز به اسپیکر استریو، حسگر تشخیص اثر‌انگشت و پشتیبانی از ۵G

گلکسی S23 FE جدیدترین گوشی سامسونگ است و آمده که به‌عنوان نسل جدید قاتلان پرچمدار سامسونگ، به‌گزینه‌ای ارزشمند برای کاربران در رنج قیمتی بین ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان تبدیل شود. این گوشی ضعف‌های نسل گذشته را در اکثر بخش‌ها جبران کرده، اما ظاهراً سامسونگ اهمیت چندانی به چیپست مورد استفاده در گلکسی S23 FE نداده‌اند. کره‌ای‌ها این گوشی را در دو مدل با چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۱ یا اگزینوس ۲۲۰۰ عرضه کرده‌اند و بیشتر دستگاه‌های موجود در بازار ایران مجهز به چیپ اگزینوس هستند. گلکسی S23 FE در دو نسخه با ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی به‌دست کاربران می‌رسد که مدل ۱۲۸ گیگابایتی آن در زمان نگارش مطلب تقریباً ۵ میلیون تومان ارزان‌تر است.

گلکسی S23 FE در کنار پشتیبانی نرم‌افزاری منسجم و طولانی‌مدت، نمایشگر باکیفیت با حداکثر روشنایی ۱۴۵۰ نیت و برخورداری از سیستم اسپیکر استریو، از دوربین اصلی سه‌گانه بهره می‌برد. بیشتر تصاویر و ویدیوهای این دوربین‌ها رضایت‌بخشند و می‌توانید روی عملکرد آن‌ها در شرایط نوری نسبتاً ضعیف هم حساب باز کنید. گلکسی S23 FE نقاط ضعفی مانند سرعت شارژ پایین را نیز با خود یدک می‌کشد.


گلکسی S22 مدل ۸/۲۵۶ گیگابایتی؛ ۳۲ میلیون تومان

مشخصات گلکسی S22
نمایشگر ۶.۱ اینچی از نوع Dynamic AMOLED 2X با رزولوشن ١۰٨۰ در ٢٣۴۰ پیکسل و نرخ رفرش ١٢۰ هرتز
چیپست اکسینوس ۲۲۰۰ یا اسنپدراگون ۸ نسل ۱
ترکیب رم و حافظه داخلی ۸/۱۲۸ و ۸/۲۵۶ گیگابایت
سیستم‌عامل اندروید ۱۲ با پوسته One UI 4.0، قابل ارتقاء به اندروید ۱۳
دوربین اصلی ٣ گانه شامل دوربین عریض ۵۰ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال، ١٢ مگاپیکسلی فوق‌عریض و تله‌فوتوی ۱۰ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۳ برابر
دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی
باتری ۳۷۰۰ میلی‌آمپرساعتی
فناوری شارژ سیمی ٢۵ وات / بی‌سیم ۱۵ وات
وزن ۱۶۷ گرم
قابلیت‌های جانبی مجهز به اسپیکر استریو، حسگر تشخیص اثر‌انگشت زیر نمایشگر و درگاه کارت حافظه MicroSD

گلکسی S22 هم یکی دیگر از گوشی‌های نه‌چندان جدید سامسونگ است که به‌دلیل خالی بودن بازار از گوشی‌های سامسونگ در بازه حدود ۳۰ تا ۳۵ میلیون تومان، مجبور هستیم آن را پیشنهاد بدهیم. خرید این گوشی صرفاً به‌کسانی پیشنهاد می‌شود که در رده قیمتی اشاره شده قصد خرید گوشی سامسونگ را دارند. بنابراین تا جای ممکن پیشنهاد می‌کنیم که سراغ محصولات سایر بروید یا بودجه خود را افزایش داده و گلکسی S23 را تهیه کنید.

این گوشی، ارزان‌ترین پرچمدار نسل قبل سامسونگ محسوب می‌شود. گلکسی S22 گوشی جمع‌وجوریست و حین کار کردن به‌خوبی در دستان کاربر جا خوش می‌کند. کیفیت ساخت بالا و برخورداری از استاندارد IP68 نیز از مشخصه‌های پریمیوم این پرچمدار پیشین سامسونگ هستند. این گوشی بیشتر با چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۱ به‌دست خریداران ایرانی می‌رسد که هرچند قدرت بالایی دارد، اما مشکلات داغی و افت کارایی آن روی تجربه شما تاثیر منفی می‌گذارد.

نمایشگر باکیفیت و سریع، دوربین‌های نسبتاً پیشرفته و رضایت‌بخش، امکانات جذاب و وزن و ضخامت کم از سایر مشخصه‌های جذاب در گلکسی S22 هستند. با تمام این توصیفات، نسل پیشین گوشی‌های پرچمدار سامسونگ آپدیت‌های کم‌تری را در مقایسه با سایر گوشی‌های جدیدتر این شرکت دریافت خواهد کرد. به‌همین‌ترتیب اگر به‌روز بودن گوشی برای شما ارجحیت دارد، گلکسی S22 بهترین انتخاب پیش‌رویتان نیست.


گلکسی S23 و گلکسی S23 پلاس مدل ۸/۲۵۶ گیگابایتی؛ ۳۹ میلیون تومان برای نسخه استاندارد و ۴۳ میلیون تومان برای نسخه پلاس

مشخصات گلکسی S23 و گلکسی S23 پلاس
نمایشگر ۶.۱ اینچی در نسخه استاندارد و ۶.۶ اینچی در نسخه پلاس
از نوع Dynamic AMOLED 2X با رزولوشن ١۰٨۰ در ٢٣۴۰ پیکسل و نرخ رفرش ١٢۰ هرتز
چیپست اسنپدراگون ٨ نسل ۲ سفارشی‌سازی شده
ترکیب رم و حافظه داخلی ۸/۱۲۸، ۸/۲۵۶ و ٨/۵١٢ گیگابایت
سیستم‌عامل اندروید ١٣ با پوسته One UI 5
دوربین اصلی ٣ گانه شامل دوربین عریض ۵۰ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال، ١٢ مگاپیکسلی فوق‌عریض و تله‌فوتوی ١۰ مگاپیکسلی با زوم ٣ برابر اپتیکال
دوربین سلفی ١٢ مگاپیکسلی
باتری ۳۹۰۰ میلی‌آمپرساعتی برای مدل استاندارد و ۴۷۰۰ میلی‌آمپرساعتی برای مدل پلاس
فناوری شارژ شارژ سیمی ۲۵ وات در نسخه استاندارد و ۴۵ وات در نسخه پلاس
وزن استاندارد: ۱۶۸ گرم
پلاس: ۱۹۶ گرم
قابلیت‌های جانبی مجهز به حسگر تشخیص اثر‌انگشت زیر نمایشگر اولتراسونیک، اسپیکر استریو و پشتیبانی ۵G

گلکسی S23 (بررسی دیجیاتو) یکی از بهترین پرچمداران حال حاضر بازار ایران است و در بعضی موارد حتی گزینه بهتری نسبت به گلکسی S23 اولترا محسوب می‌شود. در کل گلکسی S23 از بهترین گوشی های سری S سامسونگ تلقی می‌شود. این گوشی به قوی‌ترین چیپ دنیای اندروید یعنی اسنپدراگون ۸ نسل ۲ مخصوص گلکسی و یکی از بهترین نمایشگرهای دنیای موبایل مجهز شده و شارژدهی بسیار بهتری نسبت به تمام پرچمداران بازار دارد.

تنها نقطه‌ضعف گلکسی اس ۲۳ نسبت به مدل اولترا به بحث عکاسی و فیلم‌برداری‌، فقدان قلم اس‌پن و شارژدهی باتری برمی‌گردد. گلکسی اس ۲۳ پلاس نیز شارژدهی باتری و نمایشگر بزرگ‌تری نسبت به برادرش دارد، اما برای خرید آن باید هزینه بیشتری را بپردازید. اگر هم به دستگاهی مشابه گلکسی S23 اولترا نیاز دارید که از قلم S-Pen نیز بهره‌مند باشد، می‌توانید سراغ گلکسی اس ٢٢ اولترا بروید؛ با این حال می‌توانید با صرف چند میلیون تومان بیشتر، گلکسی اس ۲۳ اولترا را تهیه کنید که گزینه منطقی‌تری محسوب می‌شود.

ویدیوی بررسی دیجیاتو از گلکسی اس ٢٣ و گلکسی اس ٢٣ پلاس را در ادامه با شما به اشتراک گذاشته‌ایم:


گلکسی اس ۲۳ اولترا مدل ١٢/٢۵۶ گیگابایت؛ ۴۸ میلیون تومان

مشخصات گلکسی S23 اولترا
نمایشگر ٨.۶ اینچی از نوع Dynamic AMOLED 2X با رزولوشن ١۴۴۰ در ٣۰٨٨ پیکسل و نرخ رفرش ١٢۰ هرتز
چیپست اسنپدراگون ٨ نسل ۲ سفارشی‌سازی شده
ترکیب رم و حافظه داخلی ٨/٢۵۶، ١٢/٢۵۶، ١٢/۵١٢ و ١٢/١٠٢۴ گیگابایت
سیستم‌عامل اندروید ١٣ با پوسته One UI 5
دوربین اصلی ۴ گانه شامل دوربین عریض ۲۰۰ مگاپیکسلی در کنار پریسکوپ تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۱۰ برابر و تله فوتوی ۱۰ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۳ برابر و ۱۲ مگاپیکسلی فوق‌عریض
دوربین سلفی ١٢ مگاپیکسلی
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی
فناوری شارژ شارژ سیمی ۴۵ وات / بی‌سیم ١۵ وات
وزن ٢٣۴ گرم
قابلیت‌های جانبی حسگر تشخیص اثر‌انگشت زیر نمایشگر اولتراسونیک و اسپیکر استریو

گلکسی اس ۲۳ اولترا (بررسی دیجیاتو)، پیشرفته‌ترین و بهترین گوشی سامسونگ سری اس است. مدل ١٢/٢۵۶ گیگابایتی این گوشی متعادل‌ترین قیمت را دارد و خرید آن منطقی‌تر خواهد بود. البته یک نسخه از این گوشی با ١ ترابایت حافظه داخلی نیز موجود است که یافتن آن در ایران چندان ساده نیست. وزن ٢۳۴ گرمی برای یک گوشی بسیار زیاد است و همین باعث می‌شود تا حین کارکردن با آن دستتان زود خسته شود. استاندارد IP68، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از فناوری شارژ ۴۵ واتی، نمایشگر بسیار با کیفیت از نوع Dynamic AMOLED 2X و بهره‌مندی از قلم S-Pen با جایگاه اختصاصی ازجمله جذابیت‌های این پرچمدار هستند. گلکسی S23 اولترا به‌لطف بهره‌مندی از چیپ پر قدرت اسنپدراگون ۸ نسل ۲ مخصوص گلکسی و دوربین ٢۰۰ مگاپیکسلی تجربه کاربری بهتر از همیشه را به طرفداران سامسونگ ارائه می‌دهد.

در ادامه می‌توانید ویدیوهای بررسی این پرچمدار را تماشا کنید:


جمع‌بندی لیست بهترین گوشی سامسونگ سری S

در این مطلب لیست بهترین گوشی سامسونگ سری S را به شما معرفی کردیم تا بهترین انتخاب را داشته باشید. دو گوشی اول این راهنمای خرید قدیمی هستند، اما اگر قصد خرید بهترین گوشی های سری S سامسونگ را دارید می‌توانید سراغ تهیه این دستگاه‌ها بروید. در نهایت اما پیشنهاد می‌کنیم که برای خرید پرچمداران سامسونگ، برای خرید جدیدترین نسل آن‌ها برنامه‌ریزی کنید تا تجربه کاربری بی‌نقص‌تری هم داشته باشید.

نظر شما در مورد لیست بهترین گوشی سامسونگ سری S چیست؟


سؤالات متداول کاربران در مورد بهترین گوشی های سری S سامسونگ

بهترین گوشی سامسونگ سری S چیست؟

گلکسی اس ۲۳ اولترا بهترین پرچمدار سامسونگ سری Galaxy S است که بهترین قابلیت‌های دنیای اندروید را در اختیارتان می‌گذارد.

ارزان‌ترین گوشی ارزشمند سامسونگ در سری گلکسی S کدام است؟

سامسونگ گلکسی اس ۲۳ اف‌ای ارزان‌ترین گوشی ارزشمند سری گلکسی S محسوب می‌شود.


منبع: https://digiato.com/buying-guide/samsung-galaxy-s-series-buyers-guide

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *