بهره‌وری افراد در کار هیبریدی به‌اندازه کار تماماً حضوری است

یکی از بزرگ‌ترین بحث‌ها پس از دوران همه‌گیری کرونا پیرامون شکل کاری هیبریدی (شامل ترکیبی از دورکاری و کار حضوری) صورت گفته است. طرفداران دورکاری باور دارند که این شیوه تعادل بهتری بین زندگی شخصی و شغلی ایجاد می‌کند. حالا یک مطالعه جدید نشان داده است که نگرانی‌ها پیرامون افت بهره‌وری در شیوه کار هیبریدی ناچیز است و این روش می‌تواند بهترین گزینه برای نیروی کار باشد.

رضایت کارمندان با شیوه کار هیبریدی افزایش می‌یابد

به‌گزارش بیزینس اینسایدر، براساس پژوهش جدید محققان دانشگاه استنفورد، هنگ کنگ و پکینگ پکن، کارمندانی که سه روز در هفته به‌صورت حضوری به دفتر شرکت می‌روند و دو روز از داخل خانه کار می‌کنند، نسبت به کسانی که هر پنج روز هفته را به‌صورت حضوری مشغول کار هستند، رضایت بیشتری از کار خود داشته‌اند. نرخ استعفای گروه اول تقریباً یک‌سوم گروه دوم بوده است، و این تأثیر بیش از همه در میان کارمندان غیرمدیر، زنان و کسانی که رفت‌وآمدهای طولانی دارند، دیده شده است.

بهره‌وری افراد در کار هیبریدی به‌اندازه کار تماماً حضوری است

این تحقیق تقریباً هیچ مشکلی در استفاده از شیوه کار هیبریدی ندیده است. این مطالعه دریافت که کار هیبریدی اثر منفی قابل‌اندازه‌گیری بر عملکرد کارمندان یا سطح بهره‌وری آن‌ها نمی‌گذارد. مدیران نیز پس از شرکت در این پژوهش، از این شیوه حمایت بیشتری نشان دادند. تحقیق حاضر روی ۱۶۰۰ کارمند شرکت Trip.com صورت گرفت.

محققان این مطالعه در پایان پژوهش خود نتیجه‌گیری کرده‌اند که کار هیبریدی می‌تواند با کاهش نرخ خروج نیروها که هزینه آن حدود ۵۰ درصد از حقوق سالانه یک نفر تخمین زده می‌شود، سود شرکت‌ها را افزایش دهد. این سازوکار همچنین می‌تواند با افزایش رفاه کارمندان، کاهش هزینه‌های رفت‌وآمد و تسهیل مسائل مربوط به نگهداری از فرزندان، عواید بزرگی برای جامعه داشته باشد.

نتایج این تحقیق در قالب مقاله‌ای در ژورنال علمی نیچر منتشر شده است. پیش‌تر یک مطالعه دیگر نشان داده بود که دورکاری می‌تواند انتشار گازهای گلخانه‌ای را حدود ۵۰ درصد کاهش دهد. بااین‌حال، در تحقیقی جداگانه مشخص شده بود که احتمال اخراج کارمندان دورکار نسبت به کارمندانی که به‌صورت حضوری در محل شرکت حاضر می‌شوند، ۳۵ درصد بیشتر است.


منبع: https://digiato.com/business/hybrid-workers-are-productive-as-office-workers

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *