به‌روزرسانی Matter 1.2 استاندارد را به یخچال‌ها، AC و جاروبرقی شما می‌آورد.

حدود یک سال از آن زمان می گذرد موضوع به صحنه خانه هوشمند رسید. با نزدیک شدن به اولین سالگرد آن، اتحادیه استانداردهای اتصال (CSA)، سازمانی که پشت این استاندارد قرار دارد، نسخه ۱٫۲ را با پشتیبانی از ۹ نوع دستگاه جدید و پیشرفت‌های دیگر راه‌اندازی کرده است.

در حال حاضر، CSA بر روی یکپارچه سازی تمرکز می کند لوازم خانگی از جمله، اما نه محدود به یخچال، تهویه مطبوع، ماشین ظرفشویی، هشدار دهنده دود، به علاوه جاروبرقی رباتیک. این به روز رسانی به کاربران اجازه می دهد تا عملکردهای کلیدی مانند راه اندازی از راه دور در ماشین ظرفشویی یا توانایی نظارت بر دمای یخچال شراب را کنترل کنند. علاوه بر این، پشتیبانی سنسور کیفیت هوا اضافه شده به دستگاه امکان می دهد هر گونه گاز سمی در مجاورت مانند دی اکسید کربن را “گرفتن و گزارش” کند. لیست کامل سخت افزارهای پشتیبانی شده می تواند باشد در وب سایت CSA یافت می شود.

در انتظار اجرا

یک هشدار مهم در مورد همه اینها وجود دارد: در حال حاضر یک شرکت خانه هوشمند وجود ندارد که محصولات آن فعالانه از نسخه ۱٫۲ Matter پشتیبانی کند. این سازمان اساساً پایه و اساس را ایجاد می کند که به اشخاص ثالث این فرصت را می دهد تا هر زمان که آماده باشند، به روز رسانی را اتخاذ کنند. SDK (کیت توسعه نرم افزار) برای توسعه دهندگان شخص ثالث برای ادغام در دستگاه های خود در دسترس است.

خبر خوب این است که شرکت هایی وجود دارند که برنامه هایی برای اجرای به روز رسانی دارند. سازنده لوازم خانگی Whirlpool گفت TheVerge که “در همه محصولات مرتبط خود در مارک های خود اهمیت دارد”. جاروبرقی ربات برند Roborock گفت که پشتیبانی از Matter “اولویت اصلی” است. گوگل و آمازون نیز همین روند را دنبال خواهد کرد، اما همانطور که در همان گزارش گفته شد، مدتی طول می کشد تا شاهد پشتیبانی رسمی از نسخه ۱٫۲ باشیم. هر دو برند دارای مجموعه گسترده ای از خانه های هوشمند هستند، بنابراین زمان زیادی طول می کشد تا هر قطعه سخت افزاری به روز شود.

ویژگی های جدید

علاوه بر توسعه، CSA برخی از ویژگی های نرم افزاری را به Matter اضافه می کند که در برنامه های خانه هوشمند ظاهر می شوند. برچسب های معنایی اضافه شده اند که راهی برای توصیف مکان و عملکرد دستگاه ها در یک شبکه ارائه می دهد. در مثال ارائه شده، برچسب ها می توانند به صاحب خانه بگویند که هر دکمه روی یک کنترل از راه دور چه کاری انجام می دهد. همچنین، همان گجت‌ها می‌توانند «رنگ و پایان» خود را پخش کنند و به آن‌ها اجازه می‌دهد در برنامه‌های کنترلی بیشتر متمایز شوند.

CSA همچنین محصولات جدید و وصله‌های نرم‌افزاری Matter را که اواخر پاییز امسال عرضه می‌شوند، معرفی کرد. سپس در سال ۲۰۲۴، این سازمان قول می دهد که یک جفت به روز رسانی دیگر را ارائه کند “که باید انواع دستگاه های بیشتری را اضافه کند”. معلوم نیست سال ۲۰۲۴ چه چیزی را برای ماتر به ارمغان خواهد آورد. با این حال، شایان ذکر است که حتی یک دوربین از این استاندارد پشتیبانی نمی کند، بنابراین ممکن است در نهایت بتوانیم سال آینده شاهد دوربین های امنیتی با قابلیت Matter باشیم. انگشتان ضربدری.

در حالی که ما در حال بررسی موضوع هستیم، حتماً لیست TechRadar را بررسی کنید بهترین دوربین امنیتی خانگی برای سال ۲۰۲۳.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید


منبع: https://www.techradar.com/home/smart-home/matter-12-update-brings-the-standard-to-fridges-acs-and-your-robo-vacuum

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *