ترس از هالووین ایلان ماسک: ثروت شخصی ۴۱ میلیارد دلار به عنوان مخزن فروش خودروهای الکتریکی در ایالات متحده کاهش یافت.

ایلان ماسک در ۳۰ اکتبر، درست قبل از هالووین، ضربه بزرگ دیگری به ثروت خود وارد کرد، و این مانند افزودن یک پیچ و تاب ترسناک به اخبار ترسناک خودروهای الکتریکی است.

تا ساعت ۲:۱۵ بعد از ظهر، ارزش سهام تسلا از ۲۰۷ دلار به ۱۹۷ دلار کاهش یافت، که ۵ درصد کاهش داشت و باعث شد که دارایی ایلان ماسک در کمتر از پنج ساعت معامله، ۷ میلیارد دلار را از دست بدهد. این کاهش در کنار افت شدیدی است که از زمانی شروع شد که ماسک درآمدهای ناامید کننده سه ماهه سوم و چشم انداز تیره و تار خود را در ۱۷ اکتبر اعلام کرد. از آن تاریخ، سهام تسلا تا ۲۳ درصد سقوط کرده است و ارزش بازار ۱۸۹ میلیارد دلار را از بین برده و ۴۱ میلیارد دلار را کاهش داده است. از دارایی ثروتمندترین فرد جهان است.

هنوز کاملاً مشخص نیست که چه چیزی باعث این کاهش چشمگیر یک روزه شده است، اما اعلامیه پاناسونیک، تامین‌کننده اصلی باتری تسلا، کاهش تولید به دلیل تقاضای ضعیف‌تر برای خودروهای برقی می‌تواند یکی از عوامل موثر باشد. از طرف دیگر، ممکن است بازار تسلا را بیشتر به عنوان یک تولیدکننده خودرو سنتی ارزیابی کند تا شگفتی‌ای که ماسک مدت‌هاست با حاشیه سود نرم‌افزاری از آن دفاع کرده است. اعداد Q3 تسلا و اظهارنظرهای بدبینانه ماسک نشان می دهد که سودآوری بیشتر در راستای خودروسازان دیگر حرکت می کند و به ارتفاعات بلندی که ماسک وعده داده است نرسیده است.

در سه ماهه سوم، حاشیه عملیاتی تسلا، بدون احتساب اعتبارات زیست محیطی، به تنها ۵٫۳ درصد کاهش یافت که از ۱۶٫۱ درصد در مدت مشابه سال گذشته کاهش یافت. حتی ماسک هم کمتر مشتاق به نظر می رسید و اعتراف کرد که ساخت کامیون سایبری آینده آنها بسیار پرهزینه و پیچیده است، و او پیش بینی نمی کند که حاشیه ها به خصوص با افزایش نرخ بهره بازگردد. برای مقرون به صرفه نگه داشتن پرداخت های ماهانه و حفظ حجم فروش بالا، تسلا به تخفیف قیمت متوسل می شود.

در حالی که تسلا قیمت ها را کاهش می دهد، جنرال موتورز و فورد برنامه های خودروهای الکتریکی خود را کاهش می دهند. جنرال موتورز تولید وانت های برقی را به تاخیر انداخت و پیش بینی های فروش خودروهای برقی خود را کاهش داد. از سوی دیگر، فورد با چالش‌هایی با نسل اول خودروهای برقی و ضررهای قابل توجه در بخش الکتریکی مواجه است. فشار ناشی از افزایش هزینه های نیروی کار و عدم اطمینان در مورد سرمایه گذاری های خودروهای برقی فورد باعث شده است تا ۱۲ میلیارد دلار هزینه خودروهای الکتریکی را به تاخیر بیندازد. هر دو خودروساز متوجه شده اند که مشتریان حاضر به پرداخت حق بیمه برای خودروهای برقی نسبت به خودروهای سنتی گازسوز یا هیبریدی نیستند و هزینه های بالای تولید باعث نگرانی هایی شده است.

در اصل، آینده خودروهای الکتریکی مانند گذشته درخشان به نظر نمی رسد، و فصل هالووین ایلان ماسک بیشتر شبیه یک کابوس ترسناک است تا یک لذت.


منبع: https://www.firstpost.com/tech/news-analysis/elon-musks-halloween-scare-personal-wealth-nosedives-by-41-bn-as-ev-sales-tank-in-the-us-13322982.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *