تسلا میلیون‌ها خودرو را در ایالات متحده به دلیل مشکلات فرمان خودرو فراخوان می‌کند

یک خبر خوب و یک خبر بد برای شما وجود دارد تسلا صاحبان خبر بد این است که ممکن است خودروی شما به دلیل نگرانی های ایمنی به تازگی فراخوانی شده باشد. خبر خوب این است که لازم نیست آن را به جایی ببرید.

در یک اطلاعیه رسمی، اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه (یا NHTSA) دستور فراخوانی بیش از دو میلیون تسلا در ایالات متحده را به دلیل برخوردهای تصادفی که ممکن است با فعال بودن ویژگی “خودکار” رخ دهد، صادر کرد. مدل های خاص تحت تأثیر به شرح زیر است، در هر آستانه:

  • ۲۰۲۰-۲۰۲۳ مدل Y

  • ۲۰۱۶-۲۰۲۳ مدل X

  • ۲۰۱۷-۲۰۲۳ مدل ۳

  • ۲۰۱۲-۲۰۲۳ مدل S

یک اخطار بزرگ برای همه اینها وجود دارد: اینطور نیست در حقیقت یک فراخوان به این معنا که مالکان باید خودروهای خود را برای تعمیر فیزیکی تسلیم کنند. درعوض، در ماه دسامبر به‌صورت یک به‌روزرسانی نرم‌افزار هوایی ارائه می‌شود که از جمله موارد دیگر، فرمان خودکار را در شرایط خاص محدود می‌کند.

در صورتی که نمی دانید فرمان خودکار با خودرانی کامل یکسان نیست. این یک ویژگی اساسی تسلا است که می تواند به نگه داشتن خودروی شما در مسیر رانندگی با سرعت کروز کمک کند، اما لازم است همیشه دست خود را روی فرمان نگه دارید. به‌روزرسانی نرم‌افزار به عنوان بخشی از این فراخوان ظاهراً شامل هشدارهای بیشتری می‌شود که کاربران را ترغیب می‌کند که دست‌های خود را از چرخ دنگ برندارند.

سال ۲۰۲۳ برای فراخوان های تسلا یک سال تبلیغاتی بوده است. در فوریهفراخوانی مشابهی به دلیل مشکلات کامل رانندگی خودران صادر شد که با به روز رسانی نرم افزار نیز برطرف شد. در ماه جولایبرخی از تسلاها در واقع به دلیل مشکلات کمربند ایمنی که باید به روش قدیمی ترمیم می شدند، به صورت فیزیکی فراخوانده شدند.

فقط به یاد داشته باشید که هنگام خرید تسلا، این همیشه یک امکان وجود دارد.

موضوعات
تسلا


منبع: https://mashable.com/article/tesla-autopilot-recall-2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *