تعداد فزاینده ای از مخاطبان هندی پخش فیلم ها و نمایش های تلویزیونی را ترجیح می دهند

در یک مطالعه سفارشی اخیر که توسط NielsenIQ از طرف آمازون انجام شده است، بینش هایی در مورد ترجیحات پخش جریانی مخاطبان هندی کشف شده است. این مطالعه که در دسامبر ۲۰۲۳ انجام شد، محبوبیت روزافزون محتوای جریانی در تلویزیون‌ها را برجسته می‌کند و عادات و ترجیحات بینندگان را روشن می‌کند.

بر اساس یافته‌ها، ۷۸ درصد قابل توجهی از پاسخ‌دهندگان به پخش محتوای آنلاین روی تلویزیون‌های خود از طریق دستگاه‌هایی مانند استیک‌های استریم، تلویزیون‌های هوشمند و ست‌تاپ‌باکس‌ها علاقه‌مند هستند، نه جایگزین‌هایی مانند تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها. این مطالعه همچنین نشان می‌دهد که نزدیک به ۶۶ درصد از پاسخ‌دهندگان حدود پنج ساعت در روز را صرف پخش محتوا در تعطیلات آخر هفته می‌کنند، در مقابل کمتر از سه ساعت در روزهای هفته. علاوه بر این، ۹۷ درصد از شرکت‌کنندگان، پخش محتوای تلویزیونی را در زمان شام ترجیح می‌دهند و ۷۴ درصد از این تجربه با اعضای خانواده، به‌ویژه همسران و فرزندانشان لذت می‌برند.

ترجیحات ژانر نیز در این مطالعه مورد بررسی قرار گرفت و کمدی به عنوان محبوب ترین ژانر ظاهر شد و به ترتیب ورزشی، هیجان انگیز، عاشقانه، ترسناک، برنامه های تلویزیونی بین المللی و اخبار دنبال شد. این تحقیق بر اهمیت رو به رشد پخش جریانی در تلویزیون تأکید می کند و آن را به راحتی و تجربه تماشای برتری که ارائه می دهد نسبت می دهد.

فراتر از در دسترس بودن یک اتصال پهن باند قابل اعتماد، بینندگان به دلیل کیفیت ویدیو و صدا بهبود یافته و همچنین راحتی دسترسی به طیف متنوعی از محتوا از ارائه دهندگان مختلف OTT و منابع آنلاین، به پخش جریانی در تلویزیون کشیده می شوند. مزایای ارگونومیک حفظ وضعیت بدنی راحت هنگام تماشای تلویزیون نیز به ترجیح این پلت فرم کمک می کند.

این مطالعه به بررسی اولویت‌های بیننده هنگام پخش جریانی در تلویزیون می‌پردازد و نشان می‌دهد که مهمترین ویژگی‌ها شامل پخش بدون تاخیر (۳۹ درصد) و طیف گسترده‌ای از برنامه‌های OTT (24 درصد) است. پاسخ دهندگان همچنین علاقه خود را به ویژگی هایی مانند دستیار صوتی برای جستجوی محتوا و کنترل لوازم خانگی هوشمند، همراه با قابلیت پخش محتوای آنلاین و برنامه های تلویزیونی زنده از کانال های DTH در یک صفحه نشان دادند.

پاراگ گوپتا، مدیر و مدیر کشور آمازون دیوایس هند، در مورد این یافته ها اظهار نظر کرد و به ماهیت در حال تحول عادت های پخش جریانی مصرف کننده اشاره کرد. گوپتا بر ترجیح همیشگی تماشای محتوا در تلویزیون تاکید کرد و بر راحتی Fire TV Stick، ارائه تجربه پخش سریع‌تر به کاربران، کشف محتوا از طریق جستجوی صوتی جهانی الکسا و دسترسی به مجموعه وسیعی از برنامه‌ها در ژانرها تاکید کرد. گوپتا از رتبه‌بندی ثابت ۴+ ستاره‌ای که کاربران به Fire TV داده‌اند، ابراز تشویق کرد و محبوبیت آن را در بین مخاطبان هندی نشان داد.


منبع: https://www.firstpost.com/tech/an-increasing-number-of-indian-audiences-prefer-streaming-movies-and-shows-on-tv-13633662.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *