تفاوت هدفون و هدست چیست و هرکدام چه کاربردی دارند؟

هدفون و هدست دو دستگاهی هستند که احتمالاً حین شنیدن نام آن‌ها، بسیاری از کاربران یاد یک چیز می‌افتند: وسیله‌ای برای گوش دادن به موسیقی و صدای محتوای درحال پخش. درواقع اگر بخواهیم دقیق شویم، این دو دستگاه دقیقاً همین کاربرد را دارند؛ اما هدست یک ویژگی اضافه دارد که آن را نسبت به هدفون به دستگاه کاربردی‌تری تبدیل می‌کند. در ادامه به تفاوت هدفون و هدست می‌پردازیم.

مقایسه هدفون و هدست

تفاوت هدفون و هدست چیست و هرکدام چه کاربردی دارند؟

شاید بارها پیش آمده که با عبارت‌های هدفون و هدست برخورد داشته‌اید و به‌نظرتان آمده که این دو دستگاه دقیقاً یکی هستند. به‌طور دقیق‌تر باید گفت که تفاوت هدفون و هدست آن‌قدر زیاد نیست و اکثر قابلیت‌های آن‌ها مشابه یکدیگر است؛ پس دقیقاً تفاوت هدفون و هدست چیست؟

هدفون‌ها در انواع و ابعاد مختلفی عرضه شده‌اند. این وسایل با پخش صدای استریو از طریق درایورهای صوتی خود، صدا را به‌صورت سیمی یا بی‌سیم پحش می‌کنند. رابطه مورد اشاره در رابطه با هدست‌ها نیز برقرار است؛ با این تفاوت که هدست در مقایسه با هدفون، قابلیت مکالمه و صحبت کردن با دیگران را نیز در اختیارتان قرار می‌دهد. به‌همین‌ترتیب با داشتن هدست، علاوه‌بر گوش دادن به موسیقی می‌توانید کارهای بیشتری انجام دهید.

درواقع اگر اهل ضبط پادکست یا بازی کردن نباشید، کاربرد هدست و هدفون در بیشتر مواقع برای شما یکسان خواهد بود. هدست بیشتر برای کسانی کاربرد دارد که می‌خواهند صدای خود را با کیفیت و رسایی بالا به سمع دیگران برسانند. از سوی دیگر درصورتی‌که از تولیدکنندگان محتوا هستید، پیشنهاد می‌شود که حتماً سراغ تهیه هدست بروید تا بتوانید از آن برای ضبط صدا با کیفیت مناسب استفاده کنید.

هرچند باید گفت که لفظ هدفون بیشتر بین کاربران و فروشندگان جا افتاده و معمولاً کمتر کسی پیدا می‌شود که تفاوت هدفون و هدست را به‌طور دقیق بداند؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که براساس نیاز خود و محصولی که قصد خرید آن را دارید، مشخصات دقیق آن را چک کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.


منبع: https://digiato.com/gadgets/what-is-the-diffrence-between-headphone-and-headset

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *