جن های جادویی، ربات های قاتل و دوستان هوش مصنوعی – همه بهترین نقل قول ها از چت ایلان ماسک با ریشی سوناک در لندن

نخست وزیر بریتانیا، ریشی سوناک (L) در یک رویداد گفتگو با ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس در خانه لنکستر در 2 نوامبر 2023 در لندن، انگلستان شرکت می کند.  Sunak در گفتگویی که در شبکه اجتماعی X که مالک ماسک است پخش می شود، در مورد هوش مصنوعی با ایلان ماسک صحبت کرد.

ریشی سوناک پنجشنبه شب با ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس مصاحبه کرد.

WPA/Getty Images



  • ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا، روز پنجشنبه پس از نشست ایمنی هوش مصنوعی با ایلان ماسک مصاحبه کرد.
  • آنها درباره اجلاس، تاثیر هوش مصنوعی بر مشاغل، چین و حتی ترس ماسک از روبات های قاتل بحث کردند.
  • ماسک در گفتگوی ۵۱ دقیقه ای خود گفت که هوش مصنوعی “مشکل کننده ترین نیروی تاریخ” خواهد بود.
تبلیغات

تبلیغات

ایلان ماسک پنجشنبه شب پس از شرکت مدیرعامل تسلا با ریشی سوناک نخست وزیر بریتانیا مصاحبه کرد. نشست امنیت هوش مصنوعی این هفته در انگلیس

اجلاس در پارک بلچلی روسای فناوری، کارشناسان و نمایندگان ملی را گرد هم آورد تا به مسائل ایمنی هوش مصنوعی رسیدگی کنند و در مورد همکاری بین المللی بحث کنند.

اتحادیه اروپا و ۲۸ کشور “بیانیه بلچلی” را در این اجلاس دو روزه امضا کردند و توافق کردند که دولت ها باید مدل های هوش مصنوعی را قبل از انتشار آزمایش کنند.

سوناک گفت که برای مصاحبه با بنیانگذار اسپیس ایکس و تسلا “مفتخر و هیجان زده” است.

تبلیغات

تبلیغات

در گفتگوی ۵۱ دقیقه ای خود، این دو در مورد اجلاس و آینده هوش مصنوعی صحبت کردند قبل از اینکه به سؤالات مخاطبان رهبران تجاری که در خانه باشکوه لنکستر گرد آمده بودند باز شوند. خبرنگاران شرکت کردند، اما اجازه نداشتند هیچ سوالی بپرسند.

از اهمیت گنجاندن چین در بحث‌های هوش مصنوعی تا ادعای ماسک مبنی بر اینکه دوستی با هوش مصنوعی برای پسرش خوب است، در اینجا برخی از بهترین نقل‌قول‌ها از ملاقات آنها آورده شده است.

برداشت ماسک از قله

بنیانگذار SpaceX کار خود را با تشکر از Sunak برای میزبانی کنفرانس آغاز کرد و از تلاش‌های رهبران جهانی برای رویارویی با مسائل ناشی از هوش مصنوعی استقبال کرد.

  • “من فکر می کنم در واقع به عنوان یک موضوع بسیار مهم در تاریخ ثبت خواهد شد. من فکر می کنم واقعاً بسیار عمیق است.”

تبلیغات

تبلیغات

او از Sunak برای دعوت از چین تمجید کرد و مشارکت این کشور در بحث ایمنی هوش مصنوعی را “ضروری” خواند.

  • «فکر می‌کنم با داشتن آنها در اینجا [is] واقعا ضروری است اگر آنها شرکت کننده نباشند، بیهوده است. من فکر می کنم اگر ایالات متحده، بریتانیا و چین در زمینه ایمنی همسو باشند، همه چیز خوب خواهد بود.”

ما هوش مصنوعی هستیم

ماسک فکر می‌کرد که هوش مصنوعی احتمالاً تأثیر مثبتی خواهد داشت، اما اذعان داشت که گاهی اوقات خوش‌بینی بیش از حد در مورد فناوری وجود دارد.

  • این “آینده ای از فراوانی را ایجاد می کند که در آن کمبود کالا و خدمات وجود نداشته باشد.”

  • “این تا حدودی مشکل جن جادویی است، جایی که اگر جن جادویی دارید که می تواند همه آرزوها را برآورده کند، معمولاً آن داستان ها به خوبی ختم نمی شوند. مراقب باشید چه آرزویی دارید، از جمله آرزوها.”

تبلیغات

تبلیغات

ماسک در بحث آینده ای که در آن همه کودکان به معلم هوش مصنوعی دسترسی داشته باشند، ابراز امیدواری کرد که این فناوری از نظر اجتماعی به پسرش کمک کند.

  • “یکی از پسران من به نوعی ناتوانی های یادگیری دارد و در واقع در دوست یابی مشکل دارد. خوب، یک دوست هوش مصنوعی واقعا برای او عالی خواهد بود.”

در مورد مقررات دولتی

اگرچه بنیانگذار تسلا قبلا علیه مالیات های بیشتر صحبت کرد ماسک برای ثروتمندان و گفت که با یارانه های دولتی مخالف است، اذعان کرد که باید رهبران ملی در زمانی که امنیت عمومی در خطر است نقش ایفا کنند.

  • هنگامی که شما در مورد ابر هوش دیجیتال صحبت می کنید، که خطری برای عموم به همراه دارد، پس نقشی برای دولت برای حفاظت از منافع مردم وجود دارد.

تبلیغات

تبلیغات

ماسک گفت این ایده خوبی است که دولت ها به عنوان داور هوش مصنوعی عمل کنند تا از “رفتار ورزشی” اطمینان حاصل کنند.

  • فکر می‌کنم در طول سال‌ها آموخته‌ایم که داشتن یک داور چیز خوبی است. اگر به هر بازی ورزشی نگاه کنید، همیشه یک داور وجود دارد.

  • “در حالت تعادل، من فکر می کنم که هوش مصنوعی به احتمال زیاد یک خوب قوی خواهد بود، اما احتمال خراب شدن آن صفر درصد نیست. بنابراین ما فقط باید پتانسیل منفی را کاهش دهیم.”

آینده مشاغل

  • زمانی فرا می رسد که به هیچ شغلی نیاز نیست – اگر برای رضایت شخصی می خواهید، می توانید شغلی داشته باشید، اما هوش مصنوعی قادر به انجام همه کارها خواهد بود.

اما ماسک به عنوان یک معتاد به کار سریالی، اذعان داشت که کار به بسیاری از افراد هدف می دهد.

تبلیغات

تبلیغات

  • یکی از چالش‌های آینده این خواهد بود که اگر جن جادویی دارید که می‌تواند هر کاری را که می‌خواهید انجام دهد، چگونه می‌توانیم معنای زندگی را پیدا کنیم.

  • “پختن غذا لذت بخش است، اما شستن ظروف آنقدرها سرگرم کننده نیست. کامپیوتر از شستن ظروف کاملاً خوشحال است.”

و اینکه چگونه همه ما در آینده امرار معاش خواهیم کرد؟

  • “ما درآمد پایه جهانی نخواهیم داشت. درآمد جهانی بالایی خواهیم داشت.”

تبلیغات

تبلیغات

تعقیب شدن توسط روبات های انسان نما

به نظر می رسد بزرگترین نگرانی ماسک این باشد که ربات های انسان نما بالقوه شروع به تعقیب ما کنند.

  • “من فکر می کنم یک نگرانی ایمنی وجود دارد، به خصوص در مورد روبات های انسان نما. شما می توانید به نوعی از پله ها بالا بروید و از تسلا دور شوید – اما اگر یک ربات انسان نما دارید، اساساً می تواند شما را در هر جایی تعقیب کند.”

او پیشنهاد کرد سوئیچ‌های آفلاین و محلی، «جایی که لازم نیست خیلی به ربات نزدیک شوید» برای جلوگیری از روبات‌های قاتل آینده ضروری است.

ایکس

با لمس یکی از زمینه هایی که ماسک بیشترین بحث را برای آن به همراه داشته است، آخرین سوال سوناک در مورد X، توییتر سابق بود.

تبلیغات

تبلیغات

  • ماسک گفت: “آرزو کلی پلتفرم X اطلاع رسانی و سرگرم کردن مردم و تا حد امکان دقیق و صادقانه است. حتی اگر کسی حقیقت را دوست نداشته باشد. مردم همیشه حقیقت را دوست ندارند.” . .

عکس سوئیچ و لامپ

برای اطلاعیه های Insiders ثبت نام کنید! با آنچه می خواهید بدانید به روز باشید.

در اعلان‌های فشار مشترک شوید

در ادامه بخوانید

الون ماسک
هوش مصنوعی
تبلیغات


نماد بستن دو خط متقاطع که “X” را تشکیل می دهند. راهی برای بستن یک تعامل یا رد کردن یک اعلان را نشان می دهد.



منبع: https://www.businessinsider.com/elon-musk-rishi-sunak-interview-best-quotes-ai-robots-2023-11

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *