جیپ برقی ۲۵ هزار دلاری در ایالات متحده عرضه خواهد شد

جیپ به طور کامل از برقی‌سازی خط تولید خودش استقبال می‌کند. این شرکت در حال حاضر چند مدل هیبریدی را در ایالات متحده عرضه کرده است. جیپ همچنین به تازگی اولین خودروی باتری-برقی خود یعنی واگونیر S را برای آمریکا معرفی کرده است. این برند خط تولید خود را با یک جیپ برقی ۲۵۰۰۰ دلاری گسترش خواهد داد، که به گفته کارلوس تاوارس مدیرعامل استلانتیس «خیلی زود» وارد بازار خواهد شد.

جیپ برقی ۲۵ هزار دلاری در ایالات متحده عرضه خواهد شد

تاوارس این خبر را در چهلمین کنفرانس تصمیمات استراتژیک سالانه برنشتاین در روز چهارشنبه اعلام کرد. او گفت که این شرکت از تخصص خود در طراحی سیتروئن e-C3 (با قیمت ۲۰ هزار یورو) برای کمک به عرضه جیپ برقی مقرون به صرفه در آمریکا استفاده خواهد کرد، چون «ما یک شرکت جهانی هستیم و این موضوع در سراسر جهان مهندسی استلانتیس کاملاً جریان دارد.»

جیپ برقی ۲۵ هزار دلاری،  سومین مدل الکتریکی آمریکایی‌ها

جیپ برقی ۲۵۰۰۰ دلاری سومین خودروی الکتریکی این برند در ایالات متحده، پس از واگونیر S  خواهد بود. این خودرو خریداران گرند چروکی را هدف قرار داده و ریکان آفرود نیز به زودی وارد بازار خواهد شد. در طراحی جعبه‌ای ریکان، الهام‌گیری از رانگلر شامل درهای قابل جداشدن و سایر ویژگی‌های آفرودی آشکار هستند.

تاوارس جزئیاتی به جز قیمت و تاریخ عرضه مبهم این مدل جدید را ارائه نکرده است. استلانتیس طیف وسیعی از پلتفرم‌های جدید را در اختیار دارد که می‌تواند این خودروی برقی را روی آن بسازد، اما اگر از تجربه ساخت سیتروئن استفاده کند، احتمالا برای کاهش هزینه‌ها اشتراک‌هایی با e-C3 جدید خواهد داشت.

مدل سیتروئن قدرتمند نیست و با موتور برقی ۱۱۱ اسب بخار روی پلتفرم خودروی هوشمند استلانتیس تولید شده است. سیتروئن e-C3 بر اساس چرخه تست اروپایی برد حرکتی ۱۹۹ مایل دارد. البته هنوز مشخص نیست که جیپ برقی جدید روی این پلتفرم ساخته خواهد شد یا خیر. ریکان و واگونیر S روی پلتفرم بزرگ STLA استلانتیس تولید می‌شوند.


منبع: https://digiato.com/car-news/25000-electric-jeep-available-in-united-states

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *