حساب گروه موسیقی «متالیکا» در ایکس با هدف کلاهبرداری رمزارزی هک شد

ظاهراً حساب رسمی گروه موسیقی «متالیکا» (Metallica) در ایکس مدتی هک شد و مهاجمان توکن سولانا (Solana) با نماد METAL را تبلیغ کردند. اکنون این گروه دوباره کنترل حسابشان را در دست گرفته و تمام مطالب درباره تبلیغ این توکن حذف شده است.

طبق گزارش‌های منتشرشده، حساب متالیکا اولین‌ پست را درمورد این توکن امروز منتشر کرد که اکنون حذف شده است. در این پست ادعا‌ شده بود توکن METAL با همکاری Ticketmaster ساخته شده است. در تصویر زیر می‌توانید این پست را مشاهده کنید:

حساب گروه موسیقی «متالیکا» در ایکس با هدف کلاهبرداری رمزارزی هک شد

همچنین در پست‌های دیگر حساب متالیکا ادعا شده بوده شرکت حوزه فین‌تک MoonPay نیز با این توکن همکاری کرده است اما «کیت گروسمن»، رئیس MoonPay، این ادعا را کاملاً رد کرد. حساب MoonPay با اشاره به آلبوم موسیقی فوق‌العاده موفق «ارباب عروسک‌ها» (Master of Puppets) از متالیکا که ۱۹۸۶ منتشر شده، در پست خود نوشت:

«اگر شخصی به شما توکن METAL را پیشنهاد کرد، بدانید که آن‌ها ارباب عروسک‌ها نیستند، بلکه استاد کلاهبرداری هستند!»

هکرها در پست‌های دیگری تلاش کردند با این ادعا که از توکن‌های METAL می‌توان برای خرید برخی اقلام انحصاری، مانند «بلیت‌های کنسرت» و کنسول بازی سفارشی استفاده کرد، خریداران احتمالی را تحریک کنند.

طبق داده‌های Dexscreener، تمام این موارد باعث‌ شد ارزش کل توکن‌های METAL تقریباً ۲۰ دقیقه پس از راه‌اندازی به ۳٫۳۷ میلیون دلار برسد. البته از آن زمان ارزش توکن‌ها به‌شدت کاهش یافته و به ۹۰ هزار دلار سقوط کرده است. قیمت آن نیز تقریباً ۱۰۰ درصد کاهش یافته و درحال‌حاضر با قیمت ۰٫۰۰,۰۰۳,۰۵۳ دلار معامله می‌شود.

هنوز مشخص نیست هکرها چگونه به حساب متالیکا دسترسی پیدا کرده‌اند.


منبع: https://digiato.com/cryptocurrency/metallica-x-account-hack-promote-crypto-token

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *