خودروی برقی خورشیدی هلندی آزمایشی ۱۰۰۰ کیلومتری را در صحرا انجام داد

یک خودروی خورشیدی آفرود که توسط تیمی از دانش‌آموزان هلندی ساخته شده است، ۱۰۰۰ کیلومتر از زمین‌های صحرایی ناهموار را در شمال آفریقا با موفقیت طی کرده است که فرصت‌هایی را برای گسترش گسترده‌تر انرژی خورشیدی ایجاد می‌کند. EVs در مناطقی با زیرساخت شارژ محدود.

دانشگاه صنعتی آیندهوون (شما/ها) دانش‌آموزان با خودروی شاسی‌بلند، که به عنوان یک خودروی مسافربری کوچک عمل می‌کند، از طنجه در شمال مراکش راندند. بسترهای خشک رودخانه ها، گردنه های شیب دار کوهستانی و شن های سست قبل از رسیدن به صحرای صحرا سه روز بعد.

مدیر تیم Wisse Bos گفت: “این یک سفر باورنکردنی با پایانی مثبت بود. ما توانستیم کل سفر را با انرژی خورشید پیش ببریم و به ایستگاه های شارژ وابسته نبودیم.”

زمین ناهموار و متنوع مراکش باعث شد تا خودروی خورشیدی به سرعت حرکت کند. اعتبار: STE/Bart van Overbeeke

این خودروی دو نفره و قانونی در جاده – که Stella Terra نام دارد – از پنل های خورشیدی روی سقف شیب دار خود برای شارژ باتری الکتریکی خود استفاده می کند. هنگامی که خودرو ساکن است، پنل های خورشیدی را می توان برای به حداکثر رساندن شارژ افزایش داد، در حالی که به عنوان یک پوشش سایه دو برابر می شود.

استلا ترا حداکثر سرعت ۱۴۵ کیلومتر در ساعت دارد، وزن آن تنها ۱۲۰۰ کیلوگرم است و در یک روز آفتابی بردی معادل ۶۳۰ کیلومتر دارد. در شرایط ابری، تیم کاهش برد را ۵۰ کیلومتر برآورد می کند.

علیرغم عدم قطعیت زیاد به دلیل جدید بودن فناوری، این خودروی خورشیدی در طول تست رانندگی “بیش از حد انتظار” عمل کرد و ۳۰ درصد انرژی کمتری نسبت به پیش بینی تیم مصرف کرد. Bos توضیح می دهد که این تا حدودی به لطف یک مبدل سفارشی ساخته شده است که در تبدیل انرژی خورشیدی به برق ۹۷ درصد کارآمد است.

Stella Terra به عنوان یک کمپرون دو برابر می شود. اعتبار: STE/Bart van Overbeeke

دانش‌آموزان برای اینکه ماشین سبک و در عین حال به اندازه کافی قوی باشد تا بتواند از چنین زمین‌های سختی که صرفاً با انرژی خورشید می‌گذرد عبور کند، تقریباً همه اجزاء را از ابتدا ساختند.

کارشناس تحرک و TU/ می‌گوید: “در شرایط عادی ساخت خودرویی با انرژی کارآمد که بتواند شرایط سخت را تحمل کند، مشکل است، چه رسد به اینکه پنل‌های خورشیدی را نیز در خودرو ادغام کنیم. من هنوز کسی را ندیده‌ام که این کار را انجام دهد.” پروفسور مارتن استاینباخ

استلا ترا یکی از بسیاری است نمونه اولیه وسایل نقلیه Bos گفت که در سال های اخیر از TU/e ​​بیرون آمده اند، که بسیاری از آنها “پنج تا ده سال جلوتر از بازار فعلی هستند.”

تیم دانشجویی دانشگاه فناوری آیندهوون از ورود خودروی خورشیدی به خط نهایی استقبال می کند: صحرای صحرا. اعتبار: STE/Bart van Overbeeke

در حالی که تنها یک نمونه اولیه است، تیم دانشجو امیدوار است مفهوم SUV آنها در آینده نزدیک به تولید انبوه برسد، که قطعا یک چالش بزرگ خواهد بود.

بیشتر تلاش‌ها برای ساخت خودروهایی با انرژی خورشیدی به دلیل بازدهی محدود تبدیل انرژی، هزینه‌های بالای فناوری فتوولتائیک و ماهیت متناوب نور خورشید، بسیار کمتر از قابلیت تجاری هستند.

شاید امیدوارکننده‌ترین مثال مربوط به لایت‌یر باشد، استارت‌آپی که از TU/e ​​نیز می‌آید. با وجود اعلام ورشکستگی در ژانویهاسپین آف اخیراً با یک خودروی خورشیدی جدید و ارزان‌تر با قیمت اولیه ۴۰۰۰۰ دلار وارد بازار شد.

باید دید که آیا خودروی الکتریکی لایت یر کشش بیشتری پیدا خواهد کرد و پتانسیل خودروهای خورشیدی را برای سوق دادن ما به آینده ای سبزتر نشان خواهد داد یا خیر.


منبع: https://thenextweb.com/news/dutch-solar-car-test-drive-morocco-eindhoven

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *