داستان های برتر: مک بوک ایر جدید، iOS 17.4 منتشر شد و موارد دیگر

ما در لحظه آخر شایعاتی شنیدیم مبنی بر اینکه ممکن است یک محصول اپل در این هفته معرفی شود، و در واقع با معرفی مدل های جدید مک بوک ایر مبتنی بر تراشه M3 اپل، این اتفاق افتاد.

داستان های برتر: مک بوک ایر جدید، iOS 17.4 منتشر شد و موارد دیگر
در کنار مک‌بوک ایر جدید، ما تازه‌سازی معمولی بهاری را با بند اپل واچ جدید و رنگ‌های قاب آیفون دریافت کردیم، در حالی که این هفته شاهد انتشار iOS 17.4 و به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل مرتبط بودیم، بنابراین برای جزئیات بیشتر درباره این داستان‌ها و موارد دیگر، ادامه مطلب را در ادامه بخوانید!

اپل مدل های جدید مک بوک ایر با تراشه M3 را معرفی کرد

اپل این هفته مک بوک ایر ۱۳ و ۱۵ اینچی را با چندین ویژگی جدید به روز کرداز جمله تراشه M3 برای عملکرد سریعتر، پشتیبانی از Wi-Fi 6E، پشتیبانی از صفحه نمایش خارجی گسترده، مهر و موم ضد اثر انگشت روی سطح Midnight و بهبود میکروفون.


مدل های جدید مک بوک ایر بلافاصله پس از اعلام در روز دوشنبه برای سفارش در دسترس قرار گرفتند و در روز جمعه، ۸ مارس عرضه خواهند شد. مک بوک ایر ۱۳ اینچی با تراشه M1 را متوقف کرد و مک بوک ایر ۱۵ اینچی با تراشه M2 به عنوان بخشی از این تازه سازی، در حالی که مک بوک ایر ۱۳ اینچی با تراشه M2 اکنون از ۹۹۹ دلار در ایالات متحده شروع می شود.

اولین بررسی و جعبه گشایی ویدیوها برای مک بوک ایر جدید درست قبل از راه‌اندازی منتشر شده‌اند، و ما خودمان برای برداشت‌های اولیه با دستگاه کار کرده‌ایم.

MacBook Pro 14 اینچی با تراشه M3 برای دریافت پشتیبانی از چند نمایشگر با به‌روزرسانی نرم‌افزار

مدل های جدید مک بوک ایر هنگامی که درب لپ تاپ بسته است از دو نمایشگر خارجی پشتیبانی کنید. مدل‌های قبلی به طور رسمی به یک نمایشگر خارجی محدود می‌شدند، اگرچه آداپتورهای DisplayLink اجازه بیشتری را می‌دهند.


اپل تایید کرده است که مک بوک پرو ۱۴ اینچی با تراشه M3 خواهد بود همچنین با به روز رسانی نرم افزار از حداکثر دو نمایشگر خارجی پشتیبانی می کند. همانند مک بوک ایر، درب لپ تاپ برای استفاده از نمایشگر دوم باید بسته شود.

اپل iOS 17.4 را با تغییرات برنامه اتحادیه اروپا، ایموجی های جدید، رونوشت های پادکست و موارد دیگر منتشر کرد.

اپل این هفته iOS 17.4 را برای آیفون منتشر کرد پس از بیش از یک ماه آزمایش بتا.


iOS 17.4 شامل تغییرات عمده App Store، Safari و Apple Pay در اتحادیه اروپا است که نتیجه قانون بازارهای دیجیتال است. سایر ویژگی های کلیدی جدید شامل رونوشت‌های پادکست اپل، ارتقای امنیتی iMessage، ایموجی‌های جدید و شماره‌های کارت مجازی Apple Cash است. این به روز رسانی همچنین برای راه اندازی نسل بعدی CarPlay در سال جاری آماده می شود.

در اواخر هفته، اپل macOS Sonoma 14.4، watchOS 10.4، tvOS 17.4، نرم افزار HomePod 17.4 و visionOS 1.1 را منتشر کرد.

اپل رنگ های قاب آیفون و اپل واچ را تازه می کند

همانطور که این هفته اپل به صورت فصلی انجام می دهد برخی از رنگ‌های موجود برای قاب‌های آیفون و باندهای اپل واچ را به‌روزرسانی کرد.


به عنوان مثال، قاب سیلیکونی اپل با MagSafe برای آیفون اکنون در نسخه جدید موجود است نعناع نرم، آفتابی، آبی روشن و صورتی گزینه های رنگ

اپل هنوز گزینه رنگ جدیدی را برای آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس اعلام نکرده است و مشخص نیست که آیا برنامه ای برای این کار دارد یا خیر.

اتحادیه اروپا اپل را به دلیل رفتار ضدرقابتی در قبال اسپاتیفای ۲ میلیارد دلار جریمه کرد

کمیسیون اروپا در این هفته جریمه قابل توجهی نزدیک به ۲ میلیارد دلار علیه اپل وضع کرد به دلیل رفتار ضد رقابتی ادعایی نسبت به Spotify.


در پاسخ، اپل گفت مقامات اتحادیه اروپا نتوانستند “شواهد معتبری از آسیب مصرف کننده را کشف کنند” و گفتند که تصمیم آن “واقعیت های بازاری را نادیده می گیرد که شکوفا، رقابتی و سریع در حال رشد است.”

اسپاتیفای گفت این تصمیم “لحظه مهمی را در مبارزه برای اینترنت بازتر برای مصرف کنندگان نشان می دهد.”

اپل به کاربران اتحادیه اروپا اجازه می دهد سافاری را حذف کنند و به راحتی به اندروید منتقل شوند

اپل قبلاً در پاسخ به قانون بازارهای دیجیتال چندین تغییر را در اپ استور و موارد دیگر در iOS 17.4 در اتحادیه اروپا اعمال کرده است.


اکنون، اپل برنامه های اضافی را به اشتراک گذاشته است. به عنوان مثال، شرکت به کاربران آیفون در اتحادیه اروپا اجازه می دهد تا برنامه Safari را حذف کنند و به انتقال آسان تر از آیفون به گوشی هوشمند اندرویدی. جزئیات بیشتر در مورد این طرح ها متعاقباً منتشر خواهد شد.

خبرنامه MacRumors

هر هفته، ما یک خبرنامه ایمیلی مانند این منتشر می‌کنیم که برترین داستان‌های اپل را برجسته می‌کند، و آن را راهی عالی برای دریافت خلاصه‌ای از هفته با توجه به تمام موضوعات اصلی که پوشش داده‌ایم و به هم پیوستن داستان‌های مرتبط برای یک داستان بزرگ تبدیل می‌کند. نمای تصویر

پس اگر می خواهید داشته باشید داستان های برتر مانند خلاصه بالا که هر هفته به صندوق پست ایمیل شما تحویل داده می شود، مشترک شدن در خبرنامه ما!


منبع: https://www.macrumors.com/2024/03/09/top-stories-m3-macbook-air/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *