دانشمند مستقر در چین اولین موجودات هوش مصنوعی جهان را با احساسات، عقلی مانند جارویس مرد آهنی ایجاد کرد.

دانشمند مستقر در چین اولین موجودات هوش مصنوعی جهان را با احساسات، عقلی مانند جارویس مرد آهنی ایجاد کرد.

جارویس دستیار مجازی مرد آهنی، که در تبدیل شدن تونی استارک رابرت داونی جونیور به یکی از محبوب ترین ابرقهرمانان تاریخ سینمای اخیر نقش اساسی داشت؟ یک دانشمند هوش مصنوعی مستقر در چین اولین موجودیت هوش مصنوعی در جهان را ایجاد کرده است که از نظر عقل و احساسات بسیار شبیه دستیار مجازی نمادین است.

تنها تفاوت اینجا این است که در حالی که جارویس MCU کل خانه تونی استارک را تامین می کرد و مهمتر از آن، به او کمک کرد لباس مرد آهنی را کنترل کند، جارویس در دنیای واقعی یک موجودیت هوش مصنوعی است که بر اساس ویژگی های یک دختر جوان شکل گرفته است و از این رو به این نام نامگذاری شده است. ، تانگ تانگ یا دختر کوچولو.

Tong Tong که توسط موسسه هوش مصنوعی عمومی پکن (BIGAI) توسعه یافته است، در نمایشگاه فناوری مرزهای عمومی هوش مصنوعی که در پکن برگزار شد، رونمایی شد.

Tong Tong به معنای دختر کوچک در انگلیسی، قابلیت های پیشرفته ای را در نمایشگاه به نمایش گذاشت. بر خلاف مدل‌های سنتی زبان بزرگ در هوش مصنوعی، تانگ تانگ بر اساس گزارش ساوت چاینا مورنینگ پست، این توانایی را دارد که به طور مستقل وظایفی را به خود اختصاص دهد.

در طول تعامل، او مهارت های حل مسئله، مانند تعمیر قاب عکس کج، رسیدن به مکان های بلند با استفاده از چهارپایه، و تمیز کردن شیر ریخته شده را نشان داد. توانایی او در تفسیر نیات انسانی و انجام وظایف به طور مستقل او را متمایز می کند.

موجودیت هوش مصنوعی برای یادگیری مستقل طراحی شده است و گفته می شود که دارای احساساتی مانند شادی، خشم و غم است. تانگ تانگ به عنوان داشتن ذهن، تلاش برای درک عقل سلیم آموزش داده شده توسط انسان ها، تشخیص درست از نادرست، ابراز نگرش در موقعیت های مختلف و داشتن قدرت شکل دادن به آینده توصیف می شود.

از نظر استانداردهای کلی هوش مصنوعی، ویژگی های تانگ تانگ با ویژگی های یک کودک سه یا چهار ساله مطابقت دارد. از طریق اکتشاف و تعامل انسانی، او می تواند به طور مداوم مهارت ها، دانش و ارزش های خود را افزایش دهد.

هدف ایجاد موجودیت‌های هوش مصنوعی با عقل سلیم فیزیکی و اجتماعی شبیه به انسان است که قادر به درک دنیای واقعی و تعریف وظایف جدید به طور مستقل هستند.

ژو سونگچون، مدیر BIGAI، محقق مشهور هوش مصنوعی، اهمیت پیشرفت به سمت هوش مصنوعی عمومی را با ایجاد موجوداتی با طیف گسترده ای از مهارت ها و توانایی درک دنیای واقعی برجسته کرد.

در این نمایشگاه همچنین تست تانگ، یک پلت فرم جامع تست هوش مصنوعی که توسط تیم ژو توسعه یافته است، به نمایش گذاشته شد و پنج بعد بینایی، زبان، شناخت، حرکت و یادگیری را ارزیابی می‌کند.

تست تانگ شامل یک سیستم ارزشی شامل ارزش‌های فیزیولوژیکی، بقا، عاطفی و اجتماعی است و یک رژیم آزمایشی کامل برای توسعه هوش مصنوعی عمومی ارائه می‌کند.

زو تاکید کرد که تمرکز تست تانگ بر توانایی‌ها و ارزش‌های عملی با هدف هدایت هوش مصنوعی عمومی در یادگیری و بهبود قابلیت‌ها به طور موثرتر و ایمن‌تر است و اطمینان حاصل می‌کند که این تست در خدمت بهتر جامعه بشری است. توسعه Tong Tong و Tong Test نشان دهنده گامی مهم به جلو در پیگیری هوش مصنوعی است که می تواند به طور یکپارچه در محیط های انسانی ادغام شود.

(با ورودی های نمایندگی ها)


منبع: https://www.firstpost.com/tech/china-based-scientist-creates-worlds-first-ai-entity-with-emotions-intellect-like-iron-mans-jarvis-13682522.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *