دانش آموز ۱۶ ساله LIFTnow را در Minecraft به عنوان یک بازی برای درمان بی خوابی می سازد.

دانش آموز ۱۶ ساله LIFTnow را در Minecraft به عنوان یک بازی برای درمان بی خوابی می سازد.


وارون ثوار می خواهد به مردم درباره نحوه درمان بی خوابی آموزش دهد. این خبری نیست، اما ثوار یک دانش آموز ۱۶ ساله است که رویکرد منحصر به فردی به این مشکل دارد: بازی های ویدیویی.

Thvar در حال انتشار یک بازی در پلتفرم محبوب Minecraft است که به مردم می‌آموزد چگونه از خود مراقبت کنند در هنگام مواجهه با این بیماری. ثوار آن را می نامد LIFTnowکه از تکنیک های درمان شناختی-رفتاری برای بی خوابی (CBT-i) برای آموزش افراد استفاده می کند.

او ایده آن را چند سال پیش دریافت کرد و از دپارتمان روانپزشکی دانشکده پزشکی دانشگاه استنفورد مشاوره گرفت.

ثوار گفت: «فکر این است که ایده‌های سلامت روان موجود را با بازی‌های ویدیویی ترکیب کنیم تا یک تعامل بسیار مؤثر و آشنا برای درمان ایجاد کنیم.

رویداد

GamesBeat Next On-Demand 2023

آیا بازی GamesBeat Next را از دست دادید؟ به کتابخانه درخواستی ما بروید تا از باهوش ترین ذهن های صنعت بازی در مورد آخرین پیشرفت ها و دیدگاه آنها در مورد آینده بازی مطلع شوید.


الان ببین

ثوار گفت که این الهام به او رسیده که مادرش به شدت بیمار شده و مدتی نمی تواند بخوابد. او گفت که برادرش و او ماه‌های سختی را تا حدی با انجام بازی‌های ویدیویی زیاد با هم پشت سر گذاشتند.

او گفت: ما زمان زیادی را روی Minecraft و Pokemon گذراندیم و من بازی های مختلف موبایلی را انجام دادم و از طریق بازی های ویدیویی احساس خیلی بهتری داشتیم. “احساس می‌کردم که این بیشتر فرار از واقعیت است. و بعد از این، خوشبختانه، مادرم بهتر شد. بعد از این، متوجه شدم که بازی‌ها می‌توانند به عنوان راهی برای بهبود سلامت روان استفاده شوند، زیرا می‌توانند مخاطبان زیادی را جذب کنند. مخصوصاً افرادی که منابعی برای درمان‌های مستقیم مانند درمان ندارند. بازی‌ها همچنین به انگ سلامت روان توجه می‌کنند، زیرا خصوصی است و شامل رفتن به جایی برای درمان نیست.»

بنابراین او شروع به تحقیق در مورد این ایده کرد و بیشتر به مفهوم سلامت روان علاقه مند شد. او دریافت که بی خوابی میلیون ها نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد.

صحنه ای از LIFTnow که به بازیکنان کمک می کند تا با بی خوابی مقابله کنند.

LIFTnow جدید است زیرا از قدرت بازی استفاده می کند، که به خاطر درگیر نگه داشتن مردم با موضوعات آموزشی شناخته شده است. LIFTnow در هسته خود، گیم پلی جذاب را با تکنیک های CBT-i و آموزش خواب ترکیب می کند. Thvar Minecraft را انتخاب کرد زیرا در سراسر جهان بسیار محبوب است و این یک دنیای sandbox است که به شما امکان می‌دهد تقریباً هر چیزی بسازید.

ویژگی های LIFTnow شامل ارزیابی سلامت روان است. این بازی شامل پرسشنامه شاخص شدت بی خوابی (ISI) است که ابزاری استاندارد برای اندازه گیری شدت بی خوابی است. این به بازیکنان اجازه می‌دهد تا در حین پیشرفت در بازی، سلامت روانی خود را ردیابی کنند.

به طور کلی، ساخت بازی سه بعدی در سرور Minecraft یک سال طول کشید.

هر سطح دارای نوعی هیولا، چالش یا رئیس نهایی است که باید از آن عبور کرد. و همانطور که از آن عبور می کنید، می توانید نکات خواب را دریافت کنید. آنها به باورهای غلط در مورد خواب می پردازند. همچنین یک چرخه خواب در داخل بازی وجود دارد که در آن چراغ ها کم نور می شوند. اگر بتوانید چرخه خواب را در بازی رعایت کنید، شاید در زندگی واقعی شروع به انجام آن کنید.

همانطور که بازیکنان در بازی پیشرفت می‌کنند، نکات خواب ارزشمندی دریافت می‌کنند که درک آن‌ها از وضعیت خود را افزایش می‌دهد و بینش‌هایی درباره اقداماتی که می‌توانند برای بهبود کیفیت خواب خود انجام دهند، ارائه می‌دهد. به عنوان مثال، به شما می گوید که در شب ورزش نکنید یا کافئین ننوشید. نکات دیگر شامل عدم مصرف الکل یا مصرف مواد مخدر است. پزشکان همچنین می گویند احتمالاً نباید درست قبل از خواب غذا بخورید. شما باید از نورها، از جمله نور رایانه یا گوشی هوشمند خود اجتناب کنید، زیرا انتشار نور آبی می تواند شما را بیدار نگه دارد.

می‌توانید یک نظرسنجی بی‌خوابی در LIFTnow در Minecraft انجام دهید.

LIFTnow همچنین یک چرخه روز و شب را شبیه‌سازی می‌کند و روال‌های روزانه بازیکنان را منعکس می‌کند و به تجربه همه‌جانبه کمک می‌کند. خود بازی دارای پنج سطح است و حدود نیم ساعت طول می کشد تا بازی شود.

و دارای عملکرد چند نفره است که در آن بازیکنان می توانند به طور همزمان در بازی شرکت کنند و تجربه بازی مشترک را ممکن می کند. بازیکنان حتی می توانند با درمانگران خود درگیر شوند و یک رویکرد تعاملی و حمایتی برای درمان بی خوابی ایجاد کنند.

سفر Varun Thvar برای ایجاد LIFTnow نشان دهنده تلفیقی قابل توجه از بازی و درمان سلامت روان است. این بازی یک راه جدید امیدوارکننده برای افرادی که با بی خوابی دست و پنجه نرم می کنند ارائه می دهد و به دنبال ارائه راهی جذاب و موثر برای مقابله با این چالش سلامت روان است.

در پی این همه گیری، ثوار گفت که اهمیت سلامت روان واضح است و برای افرادی که از یکدیگر جدا شده اند سخت است.

او می گوید: «بازی های ویدیویی یکی از چیزهایی است که من و دوستانم را به هم نزدیک کرده است. ما با هم Minecraft بازی می‌کردیم و Rocket League را با هم بازی می‌کردیم.

Thvar گفت که او بازی های دیگری را انجام داده است که به مسائل مربوط به سلامت روان می پردازد، مانند Celeste که با اضطراب سروکار دارد. او آن بازی را دوست داشت و از درمان بازی مورد تایید آکیلی اینتراکتیو برای ADHD آگاه بود.

اما این اولین شکست او در ساخت بازی بود. او قبلاً دوره های تابستانی توسعه Minecraft را گذرانده بود، اما بیشتر آن را به تنهایی یاد گرفت. او همچنین باید افزونه هایی را برای ایجاد ویژگی هایی مانند آزمون های چند گزینه ای یاد می گرفت.

Thvar Minecraft را انتخاب کرد زیرا قبلاً یک پلتفرم بدون کد برای بازی های ویدیویی بود و ساخت یک بازی کامل با سایر پلتفرم ها با هدف توسعه دهندگان بازی های حرفه ای دشوار بود. او استفاده از برخی ابزارها را آموخت و تا حد زیادی خود را از طریق راهنماهای آنلاین آموزش داد. پس از اتمام بازی، تنها کاری که باید انجام می داد این بود که پیوندی را به سرور به اشتراک بگذارد تا بازی را با افراد دیگر به اشتراک بگذارد.

او گفت: «من می‌خواستم از نظر درمان سلامت روان بسیار مؤثر باشد، اما همچنین می‌خواستم شبیه یک بازی باشد زیرا تحقیقات نشان می‌دهد که بازی‌های ویدیویی به تنهایی بسیار مؤثر هستند».

او خاطرنشان کرد که واداشتن مردم به بازی تتریس می تواند به آنها کمک کند تا با حوادث آسیب زا مقابله کنند.

ثوار می خواهد آن را در هند راه اندازی کند، جایی که ده ها هزار مدرسه وجود دارد، و او می خواهد آن را به کشورهای نوظهور که در آنجا به آن نیاز دارند، مانند کمپ های پناهندگان در سوریه ببرد. واضح است که موقعیت های پر استرس می توانند باعث بی خوابی شوند. پس از انتشار آن در برخی مکان‌های خاص، سازمان غیرانتفاعی آن را برای عموم مردم عرضه می‌کند.

او گفت: “این قدرت هیجان انگیز اصلی در مورد این رویکرد است. این می تواند همه جا به مردم برسد.”

Thvar علاوه بر ایجاد یک بازی، غیرانتفاعی را ایجاد کرد LIFTnow، که سعی خواهد کرد انواع دیگری از بازی ها را بسازد که به صورت رایگان به مردم کمک کند. در حال حاضر هیچ آموزشی وجود ندارد، اما بازی کردن آن سخت نیست. به عنوان بخشی از کار خود با استنفورد، ثوار مقاله ای را در کنفرانس سالانه انجمن روانپزشکی آمریکا در سال جاری ارائه کرد.

Thvar گفت: “امیدوارم این اولین بازی از بسیاری از انواع بازی ها باشد.” مفهوم اصلی بازی این بود که ما یک بازی سلامت روان بسازیم. اما ما از بلوک‌های ساختمانی قابل استفاده مجدد استفاده کردیم تا افراد دیگر نیز بتوانند روی این بازی کار کنند و با سایر شرایط سلامت روان مقابله کنند.

عقیده GamesBeat وقتی صنعت بازی را پوشش می دهد “جایی که اشتیاق با تجارت روبرو می شود.” این یعنی چی؟ ما می خواهیم به شما بگوییم که اخبار چقدر برای شما اهمیت دارد — نه فقط به عنوان یک تصمیم گیرنده در یک استودیوی بازی، بلکه به عنوان یک طرفدار بازی. خواه مقالات ما را می خوانید، به پادکست های ما گوش می دهید یا ویدیوهای ما را تماشا می کنید، GamesBeat به شما کمک می کند تا در مورد صنعت بیاموزید و از تعامل با آن لذت ببرید. جلسات توجیهی ما را کشف کنید.


منبع: https://venturebeat.com/games/16-year-old-student-creates-liftnow-in-minecraft-as-a-game-for-treating-insomnia/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *