دانیل ژانگ، مدیرعامل علی بابا، تنها دو ماه پس از اینکه مسئولیت کسب و کار ابری را بر عهده گرفت، از سمت خود کناره گیری کرد

در اقدامی غیرمنتظره، گروه علی بابا چین روز یکشنبه اعلام کرد که دانیل ژانگ از نقش خود در تجارت ابری این شرکت کناره‌گیری می‌کند. این پیشرفت تنها دو ماه پس از فاش شد که ژانگ پست خود را به عنوان مدیر عامل و رئیس گروه ترک خواهد کرد تا بر واحد ابر تمرکز کند.

ژانگ به طور همزمان در سه نقش، رهبری گروه و نظارت بر واحد اطلاعات ابری، که بزرگترین ارائه‌دهنده ابر چین است و قرار است به عنوان بخشی از بازسازی شرکت، از علی بابا جدا شود، خدمت می‌کرد.

به گزارش رویترز، تصمیم ژانگ برای ترک واحد ابری در نامه ای داخلی به کارکنان ابلاغ شد. قرار بود ژانگ روز یکشنبه نقش مدیر عامل گروه را به ادی وو واگذار کند و در همان نامه آمده بود که وو نیز پس از جدایی ژانگ مسئولیت تجارت ابر را بر عهده خواهد گرفت.

علی بابا با صدور بیانیه ای از مشارکت های ژانگ در طول ۱۶ سال همکاری با این شرکت قدردانی کرد. با این حال، هیچ پاسخ فوری به درخواست های خود ژانگ برای اظهار نظر وجود نداشت.

تجارت ابری جزء مهمی از تجدید ساختار علی بابا است که در ماه مارس اعلام شد و شرکت را به شش واحد تقسیم کرد که هرکدام مدیر عامل و هیئت مدیره خود را دارند. در ماه می، علی بابا اعلام کرد که قصد دارد فهرست عمومی واحد ابری خود را در سال آینده تکمیل کند. این شرکت اکنون بیان می کند که به اجرای طرح اسپین آف تحت تیم مدیریتی تازه منصوب شده ادامه خواهد داد.

تحلیلگران ارزش واحد ابری را بین ۴۱ تا ۶۰ میلیارد دلار تخمین زده اند. با این حال، حجم وسیعی از داده‌هایی که آن را مدیریت می‌کند، نگرانی‌هایی را در مورد بررسی‌های نظارتی بالقوه هم در چین و هم در سطح بین‌المللی ایجاد کرده است.

در نامه داخلی، که توسط جوزف تسای، یکی از بنیانگذاران علی بابا، امضا شد، که طبق برنامه ریزی روز یکشنبه ریاست را از ژانگ پذیرفت، به تمایل ژانگ برای کنار گذاشتن نقش خود به عنوان رئیس و مدیر عامل گروه اطلاعات ابری اشاره کرد. هیئت مدیره علی بابا این تصمیم را پذیرفت و ادی را به عنوان سرپرست و مدیر عامل گروه اطلاعات ابری منصوب کرد.

در این نامه همچنین اشاره شده است که ژانگ به همکاری با علی‌بابا با ظرفیتی متفاوت ادامه خواهد داد. این شرکت یک میلیارد دلار سرمایه گذاری در یک صندوق فناوری که Zhang ایجاد خواهد کرد، اعلام کرد. علاوه بر این، ژانگ عنوان “بازنشسته” را دریافت کرد، اولین بار در تاریخ علی بابا، که نشان دهنده ارتباط پایدار او با این شرکت است.

ژانگ در ماه دسامبر به‌عنوان رئیس واحد ابری علی‌بابا، پس از قطعی قابل‌توجهی که واحد با آن مواجه شد، عهده‌دار شد. او در سال ۲۰۰۷ به علی بابا پیوست و به خاطر رهبری جشنواره خرید سالانه “روز مجردان” این شرکت شناخته شده است. ژانگ در سال ۲۰۱۵ مدیرعامل شد و در سال ۲۰۱۹ نقش رئیس را بر عهده گرفت و جانشین هر دو سمت از بنیانگذار علی بابا جک ما شد.

ژانگ در طول دوران تصدی خود، علی بابا را در یک دوره آشفته هدایت کرد که مشخصه آن افزایش نظارت نظارتی بر غول فناوری بود.


منبع: https://www.firstpost.com/tech/news-analysis/alibaba-ceo-daniel-zhang-steps-down-just-two-months-after-taking-charge-of-cloud-business-13111252.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *