درآمد سه ماهه بازی مایکروسافت پس از خرید اکتیویژن ۴۹ درصد افزایش یافت

مایکروسافت نتایج مالی سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴ خود را به اشتراک گذاشته است و درآمدهای قابل توجهی را در بخش بازی های خود – از جمله افزایش ۶۱ درصدی در درآمد محتوای ایکس باکس و خدمات – گزارش کرده است. خرید ۶۹ میلیارد دلاری از اکتیویژن بلیزارد.

طبق آن انتشار درآمد سه ماهه دومدرآمد بازی‌های مایکروسافت در مقایسه با سه ماهه مشابه در سال مالی گذشته، ۴۹ درصد افزایش یافته است، به‌علاوه، این شرکت ۶۱ درصد افزایش درآمد در محتوا و خدمات Xbox – که شامل پول تولید شده مانند Game Pass می‌شود – به‌علاوه سه درصد افزایش در Xbox را ثبت کرده است. درآمد سخت افزاری

جای تعجب نیست که خرید اکتیویژن بلیزارد مایکروسافت یکی از محرک های کلیدی رشد سه ماهه دوم آن بود و این معامله به درآمد کمی بیش از ۲ میلیارد دلار کمک کرد. با این حال، هزینه‌های عملیاتی و سایر هزینه‌ها – از جمله هزینه‌های مربوط به تراکنش و یکپارچه‌سازی – تأثیر خالص معامله Activision Blizzard را دید که منجر به زیان عملیاتی ۴۴۰ میلیون دلاری شد.

مانند اشاره شده توسط The Vergeآخرین ارقام مایکروسافت به این معنی است که بازی در حال حاضر سومین تجارت بزرگ این شرکت است و بیش از ۷٫۱ میلیارد دلار درآمد در سه ماهه آخر خود داشته است.

نتایج قوی درآمد بازی امروز به دنبال اعلام هفته گذشته است مایکروسافت ۱۹۰۰ کارگر خود را اخراج خواهد کرد در تیم‌های بازی ویدیویی آن، با کارکنان Activision Blizzard، ZeniMax و Xbox همگی تحت‌تاثیر قرار گرفتند. در آن زمان، فیل اسپنسر، مدیر عامل ایکس‌باکس، گفت که این کاهش‌ها – که برابر با هشت درصد از کل نیروی کار بازی‌های مایکروسافت است – یک “تصمیم دردناک” بود.

هفته گذشته همچنین این خبر منتشر شد که مایک یابارا، رئیس بلیزارد، مایکروسافت را ترک خواهد کرد، و این شرکت امروز اعلام کرد. یوهانا فاریس مدیر کل سابق Call of Duty نقش را برعهده خواهد گرفت.


منبع: https://www.eurogamer.net/microsoft-quarterly-gaming-revenue-up-49-following-activision-blizzard-purchase?utm_source=feed&utm_medium=rss&utm_campaign=feed

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *