در اینجا نحوه تکامل پورشه ۹۱۱ در طی ۶۰ سال (و آنچه ثابت مانده است) آمده است.

در اینجا نحوه تکامل پورشه ۹۱۱ در طی ۶۰ سال (و آنچه ثابت مانده است) آمده است.

اولین پورشه ۹۱۱ در سال ۱۹۶۴ یک کوپه دو در بود که توسط فردیناند الکساندر “بوتزی” پورشه، نوه موسس این شرکت طراحی شد. در ابتدا قرار بود این خودرو ۹۰۱ نامیده شود، اما در اقدامی که مسلماً یکی از کوچک‌ترین حرکت‌های تمام دوران است، خودروساز فرانسوی پژو ادعا کرد که دارای حق امتیازی بر روی مدل‌های خودرو است که دارای سه عدد است که عدد میانی آن صفر است. از این رو به ۹۱۱ تغییر یافت.

با وجود اندازه کوچکتر ماشین دو در، که ۶۳٫۴ اینچ عرض، ۵۷ اینچ قد، و ۱۶۳٫۹ اینچ طول اندازه گیری شد، این برای پیکربندی دو در دو برای صندلی تنظیم شده بود. ۹۱۱ اصلی دارای یک موتور ۲٫۰ لیتری هوا خنک و ۶ تخت بود که می توانست به ۱۲۸٫۵ اسب بخار برسد. برای مقایسه، پورشه ۳۵۶ – که اساساً ۹۱۱ جانشین آن بود – دارای یک موتور ۱٫۶ لیتری تخت چهار اسب بخاری بود که قدرت آن نمی توانست از ۹۴ بیشتر شود.

سه سال بعد، پورشه شروع به عرضه انواع ۹۱۱ به بازار کرد، از جمله یک مدل نیمه کانورتیبل تارگا و یک مدل S با عملکرد بالاتر. ۹۱۱S با وجود اینکه اندازه واقعی موتور تغییر نکرده بود، قدرتی معادل ۱۵۸ اسب بخار تولید کرد. این اتفاق تا چند سال بعد که یک موتور ۲٫۲ لیتری را معرفی کرد، اتفاق نیفتاد و هر چند سال پس از آن، پورشه یک موتور تخت شش بزرگتر را معرفی کرد تا اینکه به موتور ۳٫۳ لیتری پورشه ۹۱۱ توربو ۱۹۷۹ رسید. پس از آن، همه چیز تقریباً تا سال ۱۹۸۹ ثابت ماند.


منبع: https://www.slashgear.com/1478321/how-porsche-911-has-evolved-in-60-years/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *