در اینجا چیزی است که اولین نسل اسکورت فورد را به یک ماشین رالی باورنکردنی تبدیل کرد

در اینجا چیزی است که اولین نسل اسکورت فورد را به یک ماشین رالی باورنکردنی تبدیل کرد

این شرکت به وسیله نقلیه رالی نیاز داشت که بتواند عملکردهای لوتوس کورتینا را در طول عمر رالی خود بهبود بخشد، اما حس سبک و مطلوبیتی را که برای جذابیت چنین وسایل نقلیه رقابتی ضروری بود، حفظ کند (که بر اساس قوانین همسان سازی، به همتایان تجاری خود می بالیدند. بینندگان و طرفداران می توانند خرید کنند). این وسیله نقلیه فورد اسکورت خواهد بود.

اسکورت بر اساس فرمت آشنای فورد آنگلیا ساخته شد. در یک آگهی در بریتانیا از آن زمان (از طریق سیلودروماین شرکت با عنوان «چرا آنگلیا را کشتیم» اسکورت را به عنوان «جانشین» معرفی کرد. برای توسعه آن، یک جعبه دنده سنکرومش، موتور پیستونی کاسه ای، و سیستم Aeroflow اضافه شده است، همانطور که یک فضای بیرونی جدید برای صرفه جویی در فضا اضافه شده است. نتیجه خودرویی بود که فورد ادعا می‌کرد سرعت ۰-۶۰ سریع‌تر داشت، فرمان هندلینگ بهتری را وعده داد و به گفته سازنده، ما یک یا دو قطعه کار را ساده کردیم. […] بنابراین خدمات به نصف دفعات مورد نیاز است.”

همه این پیشرفت‌ها، طبیعتاً برای یک وسیله نقلیه رالی، موهبت بزرگی خواهند بود.

نسل اول اسکورت در اواخر دهه ۱۹۶۰ وارد بازار شد و توسعه در کارخانه های اروپایی باعث شد تا این وسیله نقلیه برای مسابقات مختلف قابل دسترس تر باشد و همچنین به جلب توجه جهانی آن کمک کرد. موتور فورد کنت کراس فلو آن نیز در انواع ۱٫۱ و ۱٫۳ لیتری موجود بود که آن را همه کاره و قدرتمند می کرد. مدل های بعدی فورد، مانند RS200به تعریف آن ویژگی ها و حمل آن مشعل ادامه خواهد داد.


منبع: https://www.slashgear.com/1479362/first-gen-ford-escort-rally-history/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *