در Manga Productions، سعودی‌ها از نسل جدیدی برای استعدادهای DeanBeat بهره می‌برند

سفر (به انگلیسی: The Journey) یک فیلم انیمیشنی است که در عربستان باستان اتفاق می‌افتد.


در عربستان سعودی، بیش از ۷۰ درصد از جمعیت زیر ۳۵ سال سن دارند. و این روزها آنها با خواندن مانگا (کمیک)، تماشای فیلم های انیمیشن و برنامه های تلویزیونی و بازی های ویدیویی بزرگ می شوند. این نیروی کار عالی برای Manga Productionsیک شرکت ریاض که در همه این مشاغل حضور دارد.

بچه های عربستانی با این نوع محتوا که عمدتاً در ژاپن و سایر بخش های آسیا ایجاد می شود، بسیار درگیر هستند. و از آنجا که آنها با این محتوا بزرگ شده اند، شانس مبارزه برای ایجاد آن در صحنه جهانی دارند. بسیاری از محتوا را می توان در عربستان سعودی مصرف کرد، اما بزرگترین رویاپردازان در این کشور می خواهند مانگا، انیمه و بازی های سعودی را به سایر نقاط جهان صادر کنند.

مطمئناً شانس دارند. در حالی که بازار عربستان سعودی بر اساس استانداردهای جهانی کوچک است، اما یک بازار ثروتمند است و سعودی ها پول زیادی برای سرمایه گذاری در شرکت هایی مانند Manga دارند که در حال ایجاد پایگاه استعدادهای داخلی هستند. در مقابل، واضح است که بسیاری از شرکت های غربی پول نقد کافی ندارند، زیرا صدها نفر را اخراج می کنند.

ماه گذشته از عربستان سعودی دیدن کردم و با رهبران در مکان هایی مانند Manga Productions ملاقات کردم و با جوانانی که به دنبال اشتیاق خود به هنر هستند صحبت کردم. من در یک مراسم فارغ التحصیلی کمیاب شرکت کردم که شرکت Manga Productions و دولت برای کلاسی متشکل از ۵۰ کارآموز هنری برگزار کردند. آنها کرم محصول بیش از ۵۰۰ متقاضی بودند که برای دوره های کارآموزی درخواست داده بودند. آنها یک ماه آموزش دیدند و زیر نظر معلمان ژاپنی شرکت هایی مانند Toei Animation کار کردند.

رویداد

GamesBeat Next 2023

در ۲۴ تا ۲۵ اکتبر به انجمن GamesBeat در سانفرانسیسکو بپیوندید. شما از باهوش ترین ذهن های صنعت بازی در مورد آخرین پیشرفت ها و دیدگاه آنها در مورد آینده بازی خواهید شنید.


بیشتر بدانید

کلاسی از کارآموزان آموزش دیده توسط Manga Productions و سازندگان انیمه ژاپنی.

در حالی که توجه زیادی بر روی Savvy Gaming Group متمرکز شده است، بخشی از صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان سعودی که میلیاردها دلار در بازی های ویدیویی سرمایه گذاری می کند، Manga یک شرکت پایین تر است که همچنین بسیار مشغول ساخت کمیک، فیلم های انیمیشن و بازی های ویدیویی از جمله محتوای اصلی برای بازی های ویدئویی است. خاورمیانه و شمال آفریقا (MENA). این شرکت رشد ارگانیک را انتخاب می کند – ایجاد شغل به روش سخت.

Manga Productions شش سال است که فعالیت خود را آغاز کرده است و فیلم انیمیشن را راه اندازی کرده است سفر، که بر فرهنگ باستانی عربی تمرکز دارد. در حال ساخت یک سریال انیمه دوبله است گرندایزر Uبه نام یک سریال ژاپنی ۴۰ ساله گرندایزر، که مانگا حقوق آن را به دست آورد. همچنین در حال ساخت یک بازی Grendizer است.

مانگا همچنین قرارداد انتشاراتی با Microids امضا کرد تا بازی ویدیویی Smurfs Kart بر اساس فرنچایز Smurfs در خاورمیانه و شمال آفریقا (MENA) توزیع کند. این بازی در ۲۲ آگوست در منطقه عرضه شد. این شرکت همچنین در حال کار بر روی Flashback 2 تحت قرارداد دیگری با Microids است. این بازی را در منطقه MENA برای کنسول ها و رایانه شخصی منتشر، توزیع و بومی سازی می کند.

مراسم فارغ التحصیلی در مقر آینده مانگا در شهر میسک برگزار شد، شهر جدیدی که توسط محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی ساخته می شود. من مجذوب تضاد بین مدرنیزاسیون و سنت بودم. در حال حاضر، مدرنیزاسیون در حال پیروزی است، به طوری که زنان شش سال پیش حق رانندگی خودرو را گرفتند و تاکید زیادی بر ایجاد مشاغل برای زنان وجود دارد.

Manga Productions در حال ساخت انیمه، مانگا و بازی های ویدئویی است.

علاوه بر سرمایه‌گذاری در این مدرن‌سازی، سعودی‌ها جاه‌طلبی‌هایی برای ساخت شهرهای جدید دارند و بازی‌ها و ورزش‌های الکترونیکی را بخشی جدایی‌ناپذیر از آن می‌دانند.

من با عصام بخاری، مدیرعامل مانگا و عبدالعزیز النغموش، مدیر بازاریابی و توسعه تجارت، در مقر مانگا در محله دیپلماتیک محافظت شده در ریاض مصاحبه کردم. بخاری یکی از افرادی است که تلاش می کند تا تغییر را سریعتر انجام دهد. Manga Productions برای ایجاد مسابقه ای برای دانشجویان با دانشگاه ها همکاری کرد.

بخاری گفت: “ماموریت ما در Manga Productions الهام بخشیدن به قهرمانان فردا است.” ما در حال ساخت مانگا یا انیمه یا بازی های ویدیویی نیستیم. ما در حال ساختن نسل بعدی در عربستان سعودی و منطقه و البته در سراسر جهان هستیم.

محقق بازار Niko Partners تخمین می زند که ۶۷٫۴ میلیون گیمر در بازار خاورمیانه شمال آفریقا (MENA، از جمله عربستان سعودی، امارات متحده عربی و مصر) وجود دارد و درآمد آنها ۱٫۸ میلیارد دلار است. لیزا کازماس هانسون، رئیس نیکو پارتنرز، در مصاحبه ای با GamesBeat گفت: ظرف پنج سال آینده، این رقم می تواند به ۸۷٫۳ میلیون گیمر و ۲٫۸ میلیارد دلار افزایش یابد.

دفتر مرکزی آینده Manga Productions در شهر میسک، عربستان سعودی.

عربستان سعودی از نظر درآمد بازی‌ها بزرگ‌ترین بازار خاورمیانه و شمال آفریقا است که رشد آن ناشی از بازی‌های موبایلی و همچنین سرمایه‌گذاری بخش دولتی و خصوصی و ورزش‌های الکترونیکی است. حدود ۷۶ درصد از گیمرها در منطقه MENA-3 زیر ۳۵ سال سن دارند. حدود ۷۳ درصد از گیمرهای این منطقه به نوعی با ورزش های الکترونیکی درگیر هستند.

با این حال آنها چالش های زیادی دارند. بسیاری از خارجی ها به سعودی ها و سوابق حقوق بشری آنها اعتماد ندارند. گفته می شود ولیعهد در قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار واشنگتن پست که توسط نیروهای امنیتی سعودی در سفارتی در ترکیه کشته شد، نقش داشته است. مردم هر چه درباره این قتل هولناک فکر می کنند، جالب است که ببینیم چند نفر MBS 38 ساله را به خاطر کم کردن بودجه پلیس مذهبی و تغییر کشور به این سرعت تحسین می کنند.

MBS، گفت: در a مصاحبه اخیر فاکس که او یک گیمر است و ساعت ها به بازی می پردازد. او از کودکی یک گیمر بود و از قطع ارتباط با واقعیت لذت می برد. او اشاره کرد که چگونه ورزش های الکترونیکی در حال رشد است و برخی از پخش کننده ها با میلیاردها بازدید هالیوود را شکست می دهند. به این ترتیب، او بیشتر با نسل جدید همذات پنداری می کند.

مراسم فارغ التحصیلی در ریاض که نیمی از فارغ التحصیلان آن زن هستند.

به عنوان یک چالش دیگر، سعودی‌ها باید تصمیم بگیرند که چگونه محتوا را ببینند و آیا می‌خواهند آن را مانند چین کنترل کنند یا به سازندگان و طرفداران بازی اجازه دهند خودشان را اداره کنند. فرهنگ آنها کاملاً تغییر نکرده است. زنان حتی زمانی که از کنار فروشگاه ویکتوریا سیکرت در مرکز خرید محلی عبور می‌کنند، چادر می‌پوشند.

این مسائل سیاسی و چالش های اجتماعی در جشن فارغ التحصیلی که نیمی از کلاس فارغ التحصیلان را زنان تشکیل می دادند چندان مشهود نبود. در نهایت، Manga Productions امیدوار است این کارآموزان را پس از کسب تجربه کاری بیشتر استخدام کند. این شرکت در حال حاضر ۷۰ نفر دارد و بیش از نیمی از آنها زن هستند. سفیر ژاپن در عربستان سعودی در این مراسم حضور داشت. من با برخی از فارغ التحصیلان درباره امیدها و رویاهایشان مصاحبه کردم. در ادامه می توانید این مصاحبه ها را بخوانید.

نورا الزهرانی

نورا الزهرانی از برنامه آموزش انیمه/مانگا فارغ التحصیل شد.

نورا الزهرانی از حدود ۱۲ سالگی با خواندن مانگا بزرگ شد و اکنون ۲۶ سال دارد. او پیش از این هرگز آموزش رسمی انیمیشن ندیده بود، اما پیشینه ای در طراحی داشت. او عاشق مانگا است.

او گفت: من سابقه هنر دارم و می خواهم کاری در زمینه انیمیشن انجام دهم.

او معتقد است که اکنون زمان جالبی برای فرصت‌هایی برای زنان است، زیرا استودیوهایی مانند Manga Productions زنان بیشتری نسبت به مردان در شرکت دارند. او در مورد فرصت های موجود برای زنان هیجان زده است.

او گفت: “ما می خواهیم تغییر کنیم.”

الزهرانی از انجام دوره کارآموزی و یادگیری نزد معلمان ژاپنی که کلاس به آنها سنسیس می گفتند، لذت می برد. گاهی اوقات او به یک مترجم نیاز داشت، اما افراد دیگری در مانگا بودند که ژاپنی را می فهمیدند. حالا که دوره کارآموزی را گذرانده، می خواهد بیشتر در زمینه انیمه و هنر دیجیتال تحصیل کند و شاید روزی به ژاپن برود.

نادا المغرابی

نادا المغرابی فارغ التحصیل دوره کارآموزی هنری Manga Productions است.

نادا المغرابی ۲۶ ساله است. او در صنعت مراقبت های بهداشتی کار می کرد اما در مورد برنامه کارآموزی شنید و تصمیم گرفت درخواست دهد.

“از کودکی همیشه به طراحی و همچنین تماشای انیمه و کارتون علاقه داشتم. به طوری که این اشتیاق با من افزایش یافت. و من این فرصت را داشتم که بیشتر یاد بگیرم و تمرین کنم تا در مورد نحوه انجام کارم بیشتر یاد بگیرم. او در مصاحبه ای با GamesBeat گفت.

او برای دوره درخواست داد و پذیرفته شد. انیمه مورد علاقه او Detective Conan است و دوست دارد Grendizer و Captain Tsubasa را تماشا کند. او همچنین انیمه های ورزشی زیادی تماشا کرد.

المغرابی از حدود نه یا ده سالگی از کشیدن شخصیت افراد لذت می برد. وقتی جوان بود، می‌خواست هنرمند شود، اما از این رویا دور شد.

او گفت: “بعضی اوقات وقتی بزرگ می‌شوی، علاقه خود را نسبت به خیلی چیزها از دست می‌دهی، زیرا درگیر زندگی می‌شوی. اما من معتقدم که باید به علاقه‌ام پایبند باشم.” “پس چرا که نه. من این کار را تمام وقت انجام خواهم داد.

او یک ماه در یک دوره کارآموزی برای تولیدات مانگا آموزش دید. او گفت که استفاده از نرم افزار انیمیشن خوب بود و آموزش حرفه ای سنسیس ژاپنی عالی بود. آنها اصول اولیه نحوه ترسیم شخصیت ها و بیان آنها را یاد گرفتند.

او گفت: “می توان گفت من از صفر شروع کردم تا قهرمان شوم.” ما یاد گرفتیم که چگونه کاراکترها یا صحنه های خود را به درستی جوهر کنیم و چگونه پانل ها را تقسیم کنیم، چگونه جلوه های صوتی اضافه کنیم و ترفندهای دیگر.”

او گفت که از قبول شدن احساس خوش شانسی می کند، زیرا تنها ۵۰ نفر از ۵۰۰ نفر پذیرفته شده اند. او گفت که دوست دارد این فرصت را فراهم کند تا بیشتر روی نقاشی‌اش کار کند و از ژاپنی‌ها بیشتر بیاموزد. وی در پاسخ به این سوال که آیا فرصت های شغلی در عربستان سعودی وجود دارد، گفت که فرصت های زیادی وجود دارد.

او گفت: “من بسیار خوش شانس هستم.”

او باید روی تمرین بیشتر نقاشی کار کند. برای شغل رویایی خود، او می خواهد مانگای خود را بسازد و آن را منتشر کند. او می خواهد کمیک بسازد و سپس به سراغ انیمیشن برای انیمه برود و شاید روزی بازی های ویدیویی انجام دهد. من پرسیدم که آیا مشاغل مانگا در عربستان سعودی زیاد خواهد بود؟

او گفت: «این یک رشته جدید است. من معتقدم فرصت های زیادی وجود دارد.»

دوست آلوبید

دوست آلوبید

راکان الوبید ۱۸ ساله است و سال اول تحصیل در دانشگاه ملک سعود است. او در همان ساعت اول ارسال برنامه برای این برنامه درخواست داد زیرا از زمانی که به یاد می آورد نقاشی می کشید.

من حتی به یاد ندارم از چه زمانی شروع کردم. اما به عنوان بخشی از آن برنامه، من به تولید Minecraft بسیار علاقه مند بودم. او سعی کرده است آموزش های رسمی در هنر انجام دهد اما هیچ شانسی با آن نداشته است.

دوره کارآموزی در Manga Productions به او به مدت یک ماه آموزش انیمیشن داد.

او درباره برنامه کارآموزی گفت: «خیلی دوستش داشتم. “خیلی سرگرم کننده بود. من با افراد شگفت انگیزی آشنا شدم و چیزهای زیادی یاد گرفتم. امیدوارم بتوانم در آینده چنین کاری را دوباره انجام دهم.”

او اضافه کرد: این باعث خوشحالی من است. مثلاً من از انجام کار دیگری به جز نقاشی لذت نمی برم. من هرگز در جایی نبودم که همکلاسی هایی داشته باشم که نقاشی می کشیدند. بودن در مکانی با ۴۹ نفر که نقاشی می کشیدند بسیار سرگرم کننده بود. من آنها را شناختم و ارتباط برقرار کردم.»

انیمه مورد علاقه او JoJo’s Bizarre Adventure یک مجموعه مانگای ژاپنی است که توسط هیروهیکو آراکی نوشته و تصویرگری شده است.

او گفت: “من خیلی دوست دارم به مانگا نگاه کنم.”

او گفت که دوست دارد در ژاپن کار کند. او خواندن مانگا درباره مردم عربستان سعودی را دوست دارد. و وقتی خط داستانی مدرن است، برخلاف تاریخی، دوست دارد.

او گفت: «من عاشق داستان هایی از این دست، درباره افراد عادی هستم. من فکر نمی‌کنم که هر پروژه‌ای درباره سعودی‌ها باید درباره تاریخ باشد.»

من گفتم احساس می کنم این کار برای کشور مهم است.

“واقعا؟” او جواب داد. “هیچ چیز من را خوشحال تر از این نمی کند. من نمی خواهم در مهندسی کار کنم. من می خواهم نقاشی بکشم.

متوجه شدم که فرصت ها بسیار جدید هستند، فقط چند سال از عمرشان گذشته است.

او گفت: “آره. به همین دلیل است که سعی می کنم از آنها نهایت استفاده را ببرم.

الماس احمد

الماس احمد یک طراح چند رسانه ای است.

الماس احمد در طول یک ماه کارآموزی خود یک کمیک مانگا ساخت.

او گفت: “من خودم را به چالش کشیدم.” “من معمولاً تصویرسازی می‌کنم. من مانگا می‌کشم، اما آن را به مردم نشان نمی‌دهم. چون در این مرحله نسبت به آن نامطمئن هستم. اما در این برنامه، واقعاً متوجه شدم که چقدر خوب هستم. و قدردانی کردم. توصیه هایی کردند.»

او ۲۰ ساله است و یک رشته هنری است که در رشته طراحی چند رسانه ای تحصیل می کند و می خواهد یک هنرمند دیجیتال باشد. او از کار بر روی آخرین مرحله انیمیشن برای انیمه لذت می برد.

او گفت: “این شغل رویایی من است.” “همه بخش دیجیتال. این چیزی است که من می خواهم انجام دهم.”

او با تماشای انیمه در گوشی هوشمند یا آی پد یا تلویزیون خود بزرگ شد. مورد علاقه او انیمه shoujo در مورد دختران جوان و Ojamajo Doremi بود. او امیدوار است در لندن یا ژاپن کار کند.

او گفت: “من واقعاً طراحی مانگا را دوست دارم.”

از او پرسیدم که آیا او می تواند چنین حرفه ای را پنج سال پیش دنبال کند؟

او گفت: “بله، این یک گزینه نبود. من واقعا خوش شانس بودم که این شانس را داشتم.”

افشاگری: Manga Productions راهم را به ریاض پرداخت کرد.

عقیده GamesBeat وقتی صنعت بازی را پوشش می دهد “جایی که اشتیاق با تجارت روبرو می شود.” این یعنی چی؟ ما می خواهیم به شما بگوییم که اخبار چقدر برای شما اهمیت دارد — نه فقط به عنوان یک تصمیم گیرنده در یک استودیوی بازی، بلکه به عنوان یک طرفدار بازی. خواه مقالات ما را می خوانید، به پادکست های ما گوش می دهید یا ویدیوهای ما را تماشا می کنید، GamesBeat به شما کمک می کند تا در مورد صنعت بیاموزید و از تعامل با آن لذت ببرید. جلسات توجیهی ما را کشف کنید.


منبع: https://venturebeat.com/games/at-manga-productions-the-saudis-tap-a-new-generation-for-talent-the-deanbeat/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *