دوقلوهای دیجیتالی بیماران سرطانی و هوش مصنوعی برای انکولوژی توربوشارژ استفاده شده است

دوقلوهای دیجیتالی بیماران سرطانی و هوش مصنوعی برای انکولوژی توربوشارژ استفاده شده است

دل و دانشگاه لیمریک (UL) در ایرلند برای پیشبرد تحقیقات سرطان با استفاده از آن همکاری کرده اند هوش مصنوعی.

به طور خاص، این غول فناوری با مرکز تحقیقات سرطان دیجیتال UL همکاری خواهد کرد تا به پزشکان کمک کند تا مراقبت های موثرتری از سرطان را برای بیماران مبتلا به لنفوم سلول B ارائه دهند. این کل طیف مراقبت، از تسریع تشخیص تا بهبود درمان و نتایج بلند مدت را در بر می گیرد.

برای دستیابی به این هدف، Dell یک پلتفرم هوش مصنوعی را توسعه داده است که از آخرین آرایه های ذخیره سازی و سرورهای PowerEdge این شرکت پشتیبانی می کند. این پلتفرم اکنون بخشی از اکوسیستم چند ابری مرکز است و قادر به تولید دوقلوهای دیجیتالی از بیماران است.

انتظار می رود که این فناوری کار محققان را از طرق مختلف تسهیل کند. آن‌ها می‌توانند آزمایش‌های نشانگر زیستی را برای سرطان تسریع کنند، بینش‌های بیشتری در مورد درمان‌های مناسب به دست آورند و درمان‌های شخصی‌سازی شده را بر اساس ویژگی‌های تومور فرد توسعه دهند.

با درک بیشتر پاتوژنز این بدخیمی ها، محققان این فرصت را خواهند داشت تا رویکردهای درمانی جدیدی را ابداع کنند. یکی از این نمونه‌ها، نقشی است که کلاژن درون «محیط میکرو» تومور می‌تواند در گسترش سلول‌های سرطانی به بدن و سیستم عصبی مرکزی ایفا کند.

“از طریق همکاری با تیم Dell Technologies، ما قادر خواهیم بود دانش خود را در مورد اینکه چگونه سلول ها در طول توسعه سرطان اشتباه می کنند و راه های جدیدی برای تشخیص و درمان بیماران سرطانی پیدا می کنند، ارتقا دهیم.” گفت پل موری، استاد آسیب شناسی مولکولی در UL و مدیر واحد آسیب شناسی دیجیتال در مرکز تحقیقات سرطان دیجیتال.

به گفته کاترین دویل، مدیر عامل Dell در ایرلند، این مشارکت تحقیقات بالینی سرطان را “به سطح جدیدی” با پتانسیل “به نفع بیماران و متخصصان مراقبت های بهداشتی در سطح جهانی” می برد.


منبع: https://thenextweb.com/news/cancer-patient-digital-twins-ai-turbocharge-oncology

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *