دولت بریتانیا به رهبری ریشی سوناک در نظر دارد دسترسی به رسانه های اجتماعی را برای نوجوانان زیر ۱۶ سال محدود و ممنوع کند

بر اساس گزارش بلومبرگ، ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا، بنا به گزارش بلومبرگ، طبق گزارش بلومبرگ، ظاهراً در حال بررسی اقداماتی برای محدود کردن دسترسی به رسانه های اجتماعی برای افراد زیر ۱۶ سال است تا از آنها در برابر آسیب های احتمالی آنلاین محافظت کند.

گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که ممکن است یک ممنوعیت بالقوه در راه باشد، علی‌رغم تصویب اخیر قانون ایمنی آنلاین، که پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی را موظف می‌کند تا از خردسالان در برابر محتوای مضر محافظت کنند، با پشتوانه جریمه‌هایی تا ۱۰ درصد از درآمد جهانی یک شرکت.

در یک رایزنی آتی، که قرار است در سال جدید آغاز شود، طبق گزارش بلومبرگ، کابینه به بررسی خطرات ناشی از استفاده از پلتفرم های رسانه های اجتماعی برای کودکان خواهد پرداخت.

اگرچه احتمال ممنوعیت کامل شبکه های اجتماعی برای افراد زیر ۱۶ سال وجود دارد، یک سخنگوی دولت این تصورات را کم اهمیت جلوه داد و اظهار داشت: “از دیدگاه ما، ما به دنبال راه هایی برای توانمندسازی والدین هستیم تا سرکوب هر چیز خاص. طبق گزارش گاردین، ما تشخیص داده‌ایم که شکافی در تحقیقات وجود دارد، بنابراین بررسی خواهیم کرد که چه تحقیقات بیشتری در مورد آن باید انجام شود، اما هنوز چیزی توسط وزرا امضا نشده است.

بنیاد مولی رز که توسط خانواده مولی راسل که به طرز غم انگیزی در ۱۴ سالگی پس از مواجهه با محتوای مضر در اینستاگرام و پینترست جان خود را از دست داد و قربانی قلدری آنلاین شد، تأسیس شد، بر لزوم تقویت نقش ناظر ارتباطات، آفکام تاکید کرد.

اندی باروز، مشاور این بنیاد، تاکید کرد: “اقدامات بیشتر برای محافظت از کودکان در برابر خطرات آنلاین ضروری است، اما تاکید قاطعانه باید بر تقویت دست تنظیم کننده باشد تا اطمینان حاصل شود که پلتفرم ها دیگر غرق مجموعه ای از خطرات قابل اجتناب نیستند.” گزارش گاردین اعلام کرد.

بیبان کیدرون، همتای خود و مدافع برجسته امنیت آنلاین کودکان، نگرانی‌های خود را در مورد واکنش‌های بالقوه زانویی ابراز کرد و از طراحی فضاهای دیجیتالی که از نوجوانان حمایت می‌کند به جای حذف آنها، حمایت کرد.

کیدرون خاطرنشان کرد: «اکثریت قریب به اتفاق رسانه‌های اجتماعی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که آن‌ها را اعتیاد آور، قطبی‌کننده، و سبک زندگی غیرواقعی از خواسته‌ها را به نمایش می‌گذارد – بنابراین در نهایت به مکانی بد برای گذراندن سال‌های نوجوانی تبدیل می‌شود.»

در گزارش بلومبرگ، در حالی که معاون سخنگوی رسمی دولت از اظهار نظر در مورد پیشنهادهای خاص خودداری کرد، آنها تأکید کردند: “ما به طور گسترده به این موضوع در مورد ایمن نگه داشتن کودکان آنلاین نگاه می کنیم.”

درخواست ها برای مقررات ایمنی آنلاین قوی از سال ۲۰۱۷ ادامه داشته است، که با ایجاد قانون ایمنی آنلاین در پاییز امسال به اوج خود رسید. موسسه خیریه کودکان NSPCC فاش کرد که در شش سال منتهی به تصویب این قانون، پلیس ۳۴۴۰۰ جنایت آنلاین نظافت کودکان را در بریتانیا ثبت کرده است.

نگرانی‌های اخیر در مورد ایمنی کودکان در رسانه‌های اجتماعی به دنبال تصمیم متا برای معرفی پیام‌های رمزگذاری شده در فیس‌بوک تشدید شد و آژانس ملی جرم و جنایت را بر آن داشت تا به والدین در مورد خطرات احتمالی هشدار دهد.

کریس فیلپ، وزیر پلیس، از اقدام متا به عنوان “به شدت غیرمسئولانه” انتقاد کرد و خواستار لغو فوری آن برای جلوگیری از ایجاد مانع در مبارزه با کودک آزاری شد.

دامیان هیندز، وزیر مدارس بریتانیا، این احساسات را تکرار کرد و بر اهمیت حفظ توانایی سازمان‌های مجری قانون برای رهگیری و تحقیق در مورد افرادی که درگیر کودک آزاری می‌شوند، تاکید کرد و این موضوع را نه صرفاً در مورد حریم خصوصی، بلکه در مورد تضمین ایمنی کودک رد کرد.

(با ورودی های نمایندگی ها)


منبع: https://www.firstpost.com/tech/rishi-sunak-led-uk-government-considers-limiting-banning-social-media-access-for-under-16-teens-13505842.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *