دومین پرواز آزمایشی استارشیپ احتمالاً ۲۶ آبان انجام خواهد شد + ویدیو

پرتاب آزمایشی بعدی موشک عظیم استارشیپ اسپیس ایکس احتمالاً در ۱۷ نوامبر (۲۶ آبان) انجام خواهد شد و شرکت متعلق به «ایلان ماسک» هم اکنون در انتظار آخرین تاییدیه‌های نظارتی از سوی اداره هوانوردی فدرال و سایر آژانس‌ها است.

اسپیس ایکس به تازگی در شبکه اجتماعی ایکس این موضوع را اعلام کرد و نوشت: «استارشیپ در ۱۷ نوامبر برای پرتاب خود آماده خواهد بود و منتظر تایید نظارتی نهایی است.»

مأموریت اشاره‌شده در مرکز آزمایشی Starbase اسپیس ایکس در ساحل Boca Chica از شهر براونزویل ایالت تگزاس انجام خواهد شد و دومین پرواز آزمایشی استارشیپ و بوستر Super Heavy آن محسوب می‌شود. استارشیپ بزرگ‌ترین و قدرتمندترین موشکی است که تاکنون ساخته شده و در اولین پرواز آزمایشی خود که ماه آوریل انجام شده بود، منفجر شد.

دومین پرواز آزمایشی استارشیپ

سامانه پرتاب استارشیپ و Super Heavy بلندترین و قدرتمندترین موشک جهان را تشکیل می‌دهند. ارتفاع آن نزدیک به ۱۲۱ متر است و ظرفیتی به اندازه ۱۵۰ تن دارد. همچنین اسپیس ایکس این سامانه را به‌گونه‌ای طراحی کرده است که کاملاً قابل استفاده مجدد باشد. استارشیپ برای مأموریت‌های اعماق فضا استفاده خواهد شد و اسپیس ایکس قصد دارد فضانوردان ناسا را با آن در مأموریت آرتمیس ۳ به ماه بفرستد.

اما پیش از هرچیز دیگری، استارشیپ و بوستر آن باید ثابت کنند که برای پرواز مداری خود آماده هستند و پروازهای آزمایشی به همین منظور انجام می‌شود.

اسپیس ایکس برای پرواز آزمایشی آینده، فرایند جداسازی مرحله اول موشک خود را تغییر داده است و در آن از یک فرایند مرحله داغ جدید استفاده خواهد شد. مهندسان این شرکت همچنین یک سیستم هواکش جدید نیز توسعه داده‌اند. در پرواز دوم نیز احتمالاً همان طرح آزمایش اول انجام خواهد شد و اسپیس ایکس تکنیک‌های ورود و فرود راکت خود را آزمایش می‌کند و بوستر سوپرهوی در خلیج مکزیک فرود خواهد آمد.


منبع: https://digiato.com/astronomy/spacex-starship-launch-date-november-2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *