دوچرخه ورزشی که از جنگ اوکراین الهام گرفته شده است، در مواقع اضطراری نیروی پشتیبان را فراهم می کند

لیتوانیایی استارت آپ Tukas EV دوچرخه‌ای توسعه داده است که انرژی تولید شده در حین دست‌فروشی را مهار می‌کند و آن را به عنوان منبع پشتیبان انرژی برای دستگاه‌ها و لوازم خانگی ذخیره می‌کند.

دوچرخه ورزشی که بانک منابع انسانی نامیده می شود، برای ارائه منبع قابل اعتماد انرژی پاک به ساکنان شهری طراحی شده است، اما شاید مهمتر از آن، برای کسانی که در مواقع اضطراری مانند بلایای طبیعی یا جنگ به نیرو نیاز دارند نیز طراحی شده است.

ایده ما این بود که شخصی که یک بانک منابع انسانی خریداری کرده است نه تنها می تواند از آن به عنوان باتری خارجی استفاده کند که از خورشید یا شبکه شارژ می شود، بلکه در غیاب منبع تغذیه خارجی می تواند با پدال زدن انرژی تولید کند.گفت مدیر عامل یوناس ناویکاس.

بانک منابع انسانی در اصل یک پاوربانک غول پیکر مجهز به پدال و دسته است. انرژی جنبشی تولید شده هنگام پدال زدن را مهار می کند، آن را به الکتریسیته تبدیل می کند و سپس برای استفاده بعدی ذخیره می کند.

بانک منابع انسانی به گونه ای طراحی شده است که به راحتی قابل حمل و نقل بوده و به دلیل قابلیت تنظیم فرمان، صندلی و زاویه شیب برای افراد در هر سنی مناسب است. این استارت آپ گفت که حتی می تواند با اتصال یک میز به یک ایستگاه کاری تبدیل شود.

بانک منابع انسانی تقریباً از ۳۰۰۰ یورو برای هر پاپ شروع می شود. اعتبار: Tukas EV

انرژی تولید شده هنگام دست‌فروشی در یک باتری ۲ کیلووات ساعتی ذخیره می‌شود – برای شارژ کردن بیشتر وسایل خانگی مانند تلفن‌های همراه و لپ‌تاپ‌ها و لوازم خانگی مانند یخچال کافی است. باتری را همچنین می توان با وصل کردن آن به شبکه برق، باتری خودرو، انرژی خورشیدی یا باد شارژ کرد. یک دوچرخه با شارژ کامل می تواند یک تلویزیون را به مدت دو روز، یک یخچال را به مدت سه روز، یا بسیاری از وسایل کوچکتر را برای استفاده روزانه شارژ کند.

به گفته Navickas، جنگ در اوکراین فشار تعیین کننده برای ساخت دوچرخه بود. زمانی که بمباران زیرساخت‌های اوکراین شروع شد، از دیدن افرادی که سیم‌های داخلی زیادی داشتند که سعی می‌کردند از یک ژنراتور برق برای شارژ تلفن‌هایشان برق بگیرند، شوکه شدم.»

وی افزود: «دسترسی به انرژی الکتریکی یک عنصر حیاتی برای امرار معاش است که انگیزه اصلی تیم برای ایجاد، پالایش و راه‌اندازی محصولی بود که می‌توانست به این مشکل رسیدگی کند.»

دوچرخه ورزشی نه تنها در شرایط جنگ بلکه پس از سیل یا سایر بلایای طبیعی می تواند مفید باشد. سیل اخیر در شمال امیلیا رومانیا ایتالیا منطقه، برای مثالبخش قابل توجهی از مردم محلی را برای روزها بدون برق گذاشتند.

به گفته Navickas، زیرساخت‌های الکتریکی در مواجهه با چالش‌هایی مانند رویدادهای شدید آب و هوایی بسیار شکننده است و بنابراین، دسترسی به منابع انرژی جایگزین برای اطمینان از ایمنی و رفاه فرد بسیار مهم می‌شود. برخلاف برخی از راه حل های برق اضطراری مانند باد یا خورشیدی، دوچرخه را می توان بدون توجه به شرایط آب و هوایی شارژ کرد.

با این حال، با قیمت اولیه تقریباً ۳۰۰۰ یورو برای مدل پایه، حدس من این است که جوامع فاجعه‌زده احتمالاً به این زودی‌ها راه خود را برای خودکفایی انرژی نخواهند داشت. در اینجا امیدواریم بتوان آن را توسط یک سازمان غیردولتی یا کمک های دولتی یارانه پرداخت کرد.


منبع: https://thenextweb.com/news/exercise-bike-inspired-by-ukraine-war-provides-backup-power-during-emergencies

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *