رئیس جمهور جو بایدن به Threads می پیوندد و با پاسخ های “فلسطین آزاد” بمباران می شود

مارک زاکربرگ آخرین پلت فرم رسانه های اجتماعی یک کاربر پرمخاطب جدید دارد: رئیس جمهور ایالات متحده.

بعد از الون ماسک تایید شده است یک تئوری توطئه یهودی ستیزانه در X، پلتفرم رسانه اجتماعی او که قبلاً توییتر نام داشت، کاخ سفید از نظرات “غیرقابل قبول” او انتقاد کرد.

اندرو بیتس، سخنگوی کاخ سفید در پیامی گفت: “ما این ترویج نفرت انگیز نفرت یهودی ستیزانه و نژادپرستانه را با شدیدترین عبارات محکوم می کنیم.” بیانیه در جمعه.

روز دوشنبه، رئیس جمهور جو بایدن ظاهراً گام دیگری در محکومیت اظهارات ماسک برداشت: بایدن به نزدیک ترین رقیب X، Threads، پیوست.

حساب رسمی @POTUS: “مردم، رئیس جمهور بایدن است.” منتشر شده در ۲۰ نوامبر در اولین پست خود در Threads. شما امروز از یک پلتفرم جدید از من می شنوید، اما پیام من برای شما تغییر نکرده است: در حال حاضر، ما با یک نقطه عطف روبرو هستیم – یکی از آن لحظات چالش برانگیز در تاریخ که در آن تصمیماتی که امروز می گیریم دهه های آینده را تعیین می کند. اما من آینده ای تاریک، ناگوار و تقسیم شده برای آمریکا نمی بینم. من آمریکا را می بینم که در شرف اوج گرفتن است. من به انجام هر کاری که در توانم باشد برای دیدار با این لحظه ادامه خواهم داد – و شما را در جریان راه قرار دهم.

کاخ سفید هیچ دلیل رسمی مبنی بر اینکه چرا بایدن اکنون به Threads که متعلق به شرکت مادر فیس بوک، متا است و از نزدیک با اینستاگرام ادغام شده، بپیوندد، ارائه نکرده است. موضوعات راه اندازی شد در ماه جولای و به دست آورد ۱۰۰ میلیون کاربر تنها در چند روز به عنوان طرفداران رسانه های اجتماعی به دنبال جایگزینی بدون مشک برای توییتر بودند. پلت فرم دارد تلاش برای فعال نگه داشتن همه آن کاربران، اما با یک پایگاه کاربری اختصاصی در ده ها میلیون به رشد خود ادامه داده است.

با این حال، زمان جالب است. عمده تبلیغ کنندگان دارند فرار کرد X در روزهای اخیر، به دنبال واکنش‌های ماسک درباره تئوری توطئه یهودی‌ستیزانه‌ای که او ترویج کرده بود. همچنین، نظرسنجی ها نشان می دهد که بایدن عقب مانده است در حالی که وارد فصل انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ می شویم، در میان جمعیت های کلیدی، پشت دونالد ترامپ قرار دارد. یکی از بزرگترین چالش های بایدن حمایت او از عملیات نظامی اسرائیل در غزه علیه حماس بوده است که بسیاری از گروه ها مانند رای دهندگان جوان و پایگاه دموکرات با آن مخالف هستند.

اگر مورد دوم یکی از محاسبات کاخ سفید در پیوستن بایدن به Threads بود، به نظر نمی‌رسد که آنقدرها هم خوب پیش نمی‌رود. در عرض چند دقیقه از اولین پست بایدن در این پلتفرم، پاسخ‌ها با کاربرانی که خواستار آتش‌بس بودند و «فلسطین آزاد» و دیگر کلمات حمایتی از مردم فلسطین را ارسال کرده بودند، پر شده است.


منبع: https://mashable.com/article/president-joe-biden-joins-threads

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *