رتبه بندی ۱۰ تا از سریع ترین مازراتی هایی که تاکنون ساخته شده است

ماشین ها

رتبه بندی ۱۰ تا از سریع ترین مازراتی هایی که تاکنون ساخته شده است

توسط مارک کاولی/۱۴ دسامبر ۲۰۲۳، ۱۰:۴۷ صبح EST

در تاریخ بیش از ۱۰۰ سال، مازراتی مسئول معروف ترین خودروهای پرفورمنس ایتالیا، هم برای مسابقه و هم برای جاده بوده است. این یکی از اولین برندهای خارجی بود که ارزش خود را در سطح بالای مسابقات در آمریکا ثابت کرد، با ویلبر شاو برنده Indy 500 در هر دو سال ۱۹۳۹ و ۱۹۴۰ در ۸CTF. در طول دهه‌ها، این برند از طریق یک سری خرید و ورشکستگی مواجه بوده است خودروهای نه چندان عالی تولید کرد در طول مسیر در سال ۲۰۲۱، به زیرمجموعه ای از شرکت اروپایی Stellantis تبدیل شد که سرمایه گذاری قابل توجهی را برای بازسازی خط تولید مازراتی با مجموعه ای از مدل های به روز انجام داده است.

در سال‌های اخیر، این برند مجدداً بر شهرت تاریخی خود به عنوان یک تولید کننده پیشرو در عملکرد تمرکز کرده است و امروزه، هر مدل در خط تولید خود دارای یک نوع عملکرد برتر است. در نتیجه، بسیاری از سریع‌ترین خودروهای آن خودروهایی هستند که در حال حاضر در نمایندگی‌ها هستند. تعداد انگشت شماری حتی سریعتر از MC12 افسانه ای مبتنی بر Enzo هستند. مازراتی در چند سال آینده در حال انتقال به خط تولید تمام برقی است، بنابراین نسخه‌های سریع‌تر مدل‌های فعلی این برند احتمالاً در آینده نزدیک پوشش خود را از دست خواهند داد.

در اینجا ۱۰ مورد از سریع‌ترین مازراتی‌هایی که تا کنون ساخته شده‌اند، با سرعتی که از حالت سکون به سرعت ۶۰ مایل در ساعت می‌رسند، رتبه‌بندی شده‌اند.

Maserati Spyder – ۴٫۹ ثانیه

سو تاچر/گتی ایماژ

اولین مدلی که پس از یک غیبت طولانی به آمریکا بازگشت، اسپایدر به لطف سرمایه گذاری مالک آن زمان مازراتی، فراری، به طور کامل مهندسی مجدد شد. این خودرو در سال ۲۰۰۲ معرفی شد و ظاهری مشابه با ۳۲۰۰ GT تنها در اروپا داشت، اما در زیر آن شباهت های کمی بین این دو خودرو وجود داشت. Spyder دارای یک موتور ۴٫۲ لیتری V8 تنفس طبیعی با قدرت ۳۸۵ اسب بخار و شتاب صفر تا ۶۰ مایل در ساعت ۴٫۹ ثانیه بود.

این باعث می شود کمتر از نیم ثانیه از فراری ۳۶۰ اسپایدر کندتر از خط تولید شود. این خودرو با گیربکس دستی شش سرعته یا اتوماتیک شش سرعته پدل شیفت در دسترس بود و این دومی بود که سریعترین عملکرد را داشت. مازراتی در آن زمان خاطرنشان کرد که دو برابر سریع‌تر از بهترین راننده آزمایشی کارخانه خود تغییر می‌کند. خط قرمز موتور به ۷۶۰۰ دور در دقیقه می رسید، اما حداکثر گشتاور ۳۳۳ پوند بر فوت در ۴۵۰۰ دور در دقیقه بود. آن را با طراحی طراحی شده توسط ItalDesign ترکیب کنید و نتیجه خودرویی بود که ارزش اعلام بازگشت مازراتی به آمریکا را داشت.

Maserati GranTurismo MC Stradale – ۴٫۶ ثانیه

Marukosu/Shutterstock

نسخه مسابقه ای گرند تورر مازراتی ۱۰ اسب به دست آورد و صندلی های عقب خود را از دست داد و وزن آن را کاهش داد و حتی از خودروی استاندارد سریعتر کرد. شتاب ۰ تا ۶۰ مایل در ساعت آن به ۴٫۶ ثانیه کاهش یافت، در حالی که حداکثر سرعت آن به ۱۸۷ مایل در ساعت افزایش یافت. اگرچه این فقط یک اسباب بازی روز نبود. علیرغم رژیم غذایی کاهش وزن، فضای داخلی خودرو همچنان دارای اثاثه داخلی مجلل آلکانتارا بود که خریداران از یک خودروی شش رقمی انتظار داشتند. البته خود صندلی ها از فیبر کربن ساخته شده اند.

MC Stradale برای علاقه مندانی که به دنبال دقیق ترین هندلینگ بودند، ارتقا یافته بود، اما نسبت به همتای متمرکز بر تور خود با افزایش قیمت شدید روبرو شد. در واقع، بیش از سه برابر گران بود. همچنین به اندازه رقبای فراری یا پورشه سریع نبود، حتی اگر یکی از سریع‌ترین خودروهای مازراتی باشد که در آن زمان ساخته شده است.

مازراتی کواتروپورته تروفئو – ۴٫۲ ثانیه

را کواتروپورته تروفئو نسخه برتر فعلی سدان چهار در پرچمدار این برند است و برای مدل سال ۲۰۲۱ عرضه شد. نشان Trofeo نشان‌دهنده پرفورمنس‌ترین مدل‌های مازراتی است و به همین دلیل، در بسیاری از خودروهای پرشتاب آن‌ها دیده می‌شود. Quattroporte کم‌سرعت‌ترین خودرو در میان خودروهای دارای نشان Trofeo است که شتاب صفر تا ۶۰ مایل در ساعت آن ۴٫۲ ثانیه است.

زیر کاپوت این خودرو یک موتور ۳٫۸ لیتری V8 با ۵۷۲ اسب بخار قدرت و ۵۲۴ پوند فوت گشتاور قرار دارد که به حداکثر سرعت ۲۰۳ مایل در ساعت کمک می کند. تمام این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به چرخ های عقب منتقل می شود.

Quattroporte Trofeo فعلی احتمالا آخرین نمونه از نوع خود خواهد بود، زیرا تغییر قریب الوقوع مازراتی به یک خط تولید کاملاً برقی، جایی برای V8 سنتی مشتق شده از فراری در خودروی ۲۰۲۳ باقی نمی گذارد. این که آیا قیمت اولیه ۱۵۰۰۰۰ دلار ارزش دارد یا خیر، به خریداران بستگی دارد که تصمیم بگیرند، اما اشتباه نکنید: این ممکن است آهنگ قو برای V8 Quattroporte باشد، اما بی سر و صدا عرضه نمی شود.

Maserati Ghibli Trofeo – ۴٫۰ ثانیه

گیبلی که به عنوان نقطه ورود به محدوده مازراتی عمل می کند، سدان برای کسانی است که هنوز به سمت کواتروپورته نرفته اند. با این حال، در فرم Trofeo کمی سریعتر از خط است، با زمان رسمی ۰-۶۰ مایل در ساعت چهار ثانیه ثابت. ما ماشین را رانندگی کرد در حوالی ویلو اسپرینگز در هنگام عرضه و از اینکه گیبلی تروفئو با اعتماد به نفس کار می‌کرد، تحت تأثیر قرار گرفتیم، با وجود گیربکس اتوماتیک، علی‌رغم تلاش‌های ما برای ناآرامی، همیشه خودرو را در باند قدرت بهینه خود رها می‌کرد.

ما همچنین فکر می‌کردیم فضای داخلی خودرو مطابق با رقبای لوکس خود است، با سیستم اطلاعات سرگرمی اصلاح‌شده و ویژگی‌های اتصال افزوده شده، خودرو را به پیشنهاد جذاب‌تری برای زندگی هر روزه تبدیل کرده است. چنین ماشینی باید قابل زندگی باشد. یک سدان چهار در علیرغم اعتبار آماده بودن برای پیست، هرگز انتخاب اول کسی برای شکار اوج نخواهد بود، و در واقع بسیاری از مالکان هرگز خودرو را در محدوده آن رانندگی نمی کنند.

سوالی که در مورد Ghibli Trofeo، بسیار شبیه به Quattroporte Trofeo وجود دارد، این است که آیا قیمت بالای ۱۲۰۰۰۰ دلاری آن، آن را خریدی ارزشمند می کند یا خیر. یک گیبلی با مشخصات پایه کند نیست و با قیمتی در حدود ۴۰۰۰۰ دلار کمتر از نسخه با مشخصات بالا، خریداران در صورت تمایل، پول نقد زیادی برای خرید یک اسباب‌بازی مخصوص پیست خواهند داشت. با این حال، برای هر کسی که به سادگی باید سریع ترین نسخه گیبلی را که مازراتی ارائه می دهد داشته باشد، تروفئو را نمی توان شکست داد.

مازراتی لوانته تروفئو – ۳٫۸ ثانیه

بسیار شبیه همتایان سدان خود با مارک Trofeo، جام را بالا ببرید از موتور ۳٫۸ لیتری توئین توربو V8 مازراتی استفاده می کند. با این حال، سرعت آن تا ۶۰ مایل در ساعت نسبت به هر کدام از آنها کمی سریع‌تر است و فقط ۳٫۸ ثانیه طول می‌کشد تا از حالت سکون به آنجا برسید. با این حال حداکثر سرعت به ۱۸۷ مایل در ساعت کاهش یافته است. شباهت‌های ظاهری جلویی بین هر سه مدل مشخص است، اما خط سقف بالاتر در عقب لوانته آن را به پیشنهاد جذاب‌تری برای حمل و نقل خانواده تبدیل می‌کند. خوب، حداقل در تئوری – در عمل، ما متوجه شدیم که فضای داخلی کمی کمتر از نمونه پورشه کاین، هم از نظر ظرفیت بار و هم از نظر فضای پای عقب، جادارتر است.

Levante Trofeo همچنین راحت‌ترین شاسی‌بلند برای رانندگی روزانه نیست، زیرا سیستم تعلیق محکم آن برای جبران چرخش بدنه در سرعت‌های بالاتر عمل می‌کند، اما ظرفیت کمی برای جذب دست اندازها در جاده‌های ناهموار باقی می‌گذارد. مجدداً، سایر SUVهای عملکردی عملکرد بهتری در ایجاد تعادل بین قابلیت‌های روزانه و راحتی روزمره انجام می‌دهند. با این حال، جایی که مازراتی خودش را نشان می دهد، موسیقی متن آن است. موتور در کارخانه فراری ساخته شده است و غرشی دارد که ارزش یک اسب پرانش را نیز دارد. مانند همتایان ثابت خود، هزینه ای دارد: از ۱۶۰۰۰۰ دلار شروع می شود، اما گزینه ها می توانند مقدار قابل توجهی به این کل اضافه کنند.

مازراتی MC12 – ۳٫۸ ثانیه

مارتین لوسی/گتی ایماژ

در بین برترین مدل های فعلی مازراتی در رده بندی سرعت قرار گرفته است یکی از بهترین خودروهای این برند در تمام دوران، و محصولی متعلق به فراری آن است که تا زمان رونمایی از MC20 به عنوان یک خودروی هاله ای عمل می کرد. خودروی مورد بحث MC12 است، یک هایپرکار بسیار محدود بر اساس فراری انزو که برای اولین بار در سال ۲۰۰۴ روکش آن را شکست. فقط ۵۰ نمونه جاده ای ساخته شده است.

بررسی دقیق سرعت خارج شدن خودرو از خط دشوار است. به طور رسمی ادعا شده بود که ۳٫۸ ثانیه طول می کشد، اما موتورترند بهترین زمان را در طول آزمایش ۳٫۷ ثانیه انجام داد و دیگران ادعا کرده اند که چند دهم بیشتر از این رقم را اصلاح کرده اند. در مازراتی، موتور V12 برای تولید بیش از ۶۲۰ اسب بخار، با خط قرمز در ۷۵۰۰ دور در دقیقه تنظیم شده بود. قابل ذکر است که این مقدار کمی کمتر از ۶۵۱ اسب بخار موجود در انزو است.

MC12 برای اولین بار به عنوان راهی برای برآورده کردن الزامات یکسان سازی توسعه داده شد، بنابراین این برند می تواند وارد مسابقات GT1 شود. با این حال، از آن زمان به نماد این برند تبدیل شد و نمادی از تحول سریع در آغاز قرن شد که مازراتی را از یک خودروساز غیررقابتی به یکی از مطلوب‌ترین برندهای خودروهای پرفورمنس در جهان تبدیل کرد.

Maserati Grecale Trofeo – ۳٫۶ ثانیه

Grecale که جایگزین کوچک‌تر، ارزان‌تر و زیرک‌تر برای لوانته است، جدیدترین خودروی تولیدی این برند است. ما آن را در هنگام راه اندازی راند و متوجه شد که تمام آنچه را که خریداران از یک SUV در بخش خود انتظار دارند را ارائه می دهد – عملکرد، فناوری و فضای داخلی بهتر حتی از برخی مدل های گران تر در خط تولید مازراتی. با این حال، بدون نقص نبود. به‌ویژه، آزمایش‌کننده ما فکر می‌کرد که هندلینگ خودرو توسط شاسی آن محدود شده است، به‌ویژه هنگامی که با بالاترین مشخصات Grecale Trofeo در سرعت‌های بالاتر رانندگی می‌کند.

این مایه شرمساری با توجه به تمرکز کل تروفئو در این عملکرد اضافی بود. روی کاغذ، با موتور V6 برگرفته از MC20 که ۵۲۳ اسب بخار قدرت دارد و ماشین را به حداکثر سرعت ۱۷۷ مایل در ساعت می رساند، نسبت به تریم های پایین تر، تقویت بزرگی است. سرعت شتاب ۶۰ مایل در ساعت فقط ۳٫۶ ثانیه طول می کشد و Grecale Trofeo را با اختلاف اندکی از برادر بزرگترش، Levante Trofeo، جلو می برد. با این حال، در جاده، تستر ما استفاده حداکثری از قدرت اضافی ارائه شده را دشوار دید.

پس از آن کامل نیست، اما Grecale Trofeo هنوز یک جایگزین قانع کننده برای پورشه ماکان ارائه می دهد. میراث ایتالیایی آن ابزار بازاریابی نیست – این خودرو در ایتالیا ساخته شده است – و اعتبار لوکس آن رقیب بهترین در این بخش است. باز هم، در خودرویی که قیمت آن از ۱۰۵۵۰۰ دلار شروع می شود، می توان چنین امیدواری داشت.

Maserati GranTurismo Trofeo – ۳٫۳ ثانیه

پنج سال پس از بازنشستگی نسل اول GranTurismo در سال ۲۰۱۹، نسل جدید برای مدل سال ۲۰۲۴ عرضه شد. این تجسم دوم به دو شکل احتراقی و الکتریکی در دسترس است و GranTurismo با موتور گازی با مشخصات بالا موجود است. Trofeo. ما در اوایل سال ۲۰۲۳ هر دو تروفئو و مودنا سطح ابتدایی را در ایتالیا سوار شدیم و متوجه شدیم که از قضا، این مودنا بود که احساس می‌کرد خودروی متعادل‌تری دارد. این در حالی است که هر دو تریم از لحاظ مکانیکی یکسان هستند، نوار ECU ارتقا یافته.

Trofeo، با موتور V6 خود که ۵۴۲ اسب بخار قدرت تولید می کند، به راحتی چسبندگی خود را از دست داد، بنابراین اعتماد به نفس کمتری در پیچ ها ایجاد می کند. با این حال، قدرت اضافه شده آن را به سریع ترین نوع گازسوز در یک خط مستقیم تبدیل می کند، با زمان ۰-۶۰ مایل در ساعت ۳٫۳ ثانیه.

به محض ورود به داخل خودرو، رانندگان با کابینی مانند کرایه معمولی مازراتی برخورد می‌کنند: تودوزی شیک، صندلی‌های راحت، و فضای زیاد. خوشبختانه، فناوری اطلاعات سرگرمی نیز یکی از بهترین تلاش‌های این برند است، با هیچ یک از ویژگی‌های منسوخ شده که خودروی نسل اول را آزار می‌دهد. این یک بازگشت چشمگیر برای گرند تورر با نام تجاری Trident است، اما با قیمت اولیه ۲۰۵۰۰۰ دلار، با رقابت سختی از سوی بسیاری از رقبای اروپایی خود مواجه است.

مازراتی MC20 – ۲٫۹ ثانیه

MC20 نشان‌دهنده بازگشت پیروزمندانه مازراتی به سوپراسپرت‌سازی است که نه تنها عملکرد بی‌سابقه‌ای را برای مازراتی گازسوز به رخ می‌کشد، بلکه طراحی فوق‌العاده زیبایی دارد. ما رانندگی اول ماشین در سال ۲۰۲۲ چند چیز را تایید کرد. اول، سریع است. بسیار سریع، حتی به حدی که سرعت های از دست دادن گواهینامه فقط یک ضربه کوتاه از دریچه گاز دور می شود. این قدرت به لطف یک موتور V6 ویژه توسعه یافته است که برای ۶۲۱ اسب بخار خوب است. این تقریباً مشابه خروجی هایپرکار MC12 است که MC20 جانشین معنوی آن شد.

رسیدن به سرعت ۶۰ مایل در ساعت از حالت ثابت کمتر از ۲٫۹ ثانیه طول می کشد و خودرو به حداکثر سرعت ۲۰۲ مایل در ساعت ادامه می دهد. MC20 علیرغم عملکرد ضعیف‌اش، آنچه را که مهم‌تر است فراموش نمی‌کند: احساسی که در رانندگی دارد. ما فکر می‌کردیم که هندلینگ آن به‌ویژه قابل ستایش است، با انواع حالت‌ها و کمک‌های راننده برای همه، از مبتدیان سوپراسپرت گرفته تا کهنه‌کاران باتجربه. این خودرویی است که نه تنها در سرعت حرکت خوب است، بلکه باعث می‌شود راننده‌اش در انجام آن خوب به نظر برسد. در نتیجه، شایسته جایگاه خود در بالای درخت مازراتی است.

Maserati GranTurismo Folgore – ۲٫۷ ثانیه

اگرچه MC20 خودروی هالوی فعلی این برند است، اما در حال حاضر سریع‌ترین خودرویی نیست که این برند ارائه می‌کند، حداقل نه خارج از خط. این تاج در عوض به GranTurismo Folgore می رسد که به لطف سه موتور الکتریکی خود تنها در ۲٫۷ ثانیه به سرعت ۶۰ مایل در ساعت می رسد. اگرچه ۷۶۰ اسب بخار قدرت و ۹۹۶ پوند فوت گشتاور تولید می کند شرایط زمستانی تست درایو ما به این معنی است که ما نمی‌توانیم از تمام آن اسب‌ها استفاده کامل کنیم. Folgore از همان شاسی GranTurismo گازسوز استفاده می کند و باتری آن در جایی قرار دارد که موتور معمولاً در ماشین احتراقی قرار می گیرد.

استراتژی مشابهی قرار است توسط MC20 Folgore آینده استفاده شود: به جای توسعه یک شاسی تمام الکتریکی خاص، MC20 از همان ابتدا به گونه ای طراحی شده بود که هم نیروگاه های گازی و هم الکتریکی را در خود جای دهد. در حال حاضر، مازراتی در مورد قابلیت‌های عملکردی خودروی برقی هاله صحبت نکرده است، اما می‌توان حدس زد که این خودرو نسبت به GranTurismo Folgore از ارقام برتری برخوردار باشد. به نظر می رسد که مازراتی به زودی خودروی سریع تری را در اختیار خواهد داشت، اما در حال حاضر، گرن توریسمو برقی سریع ترین خودرویی است که این برند تاکنون ساخته است.


منبع: https://www.slashgear.com/1468913/fastest-maserati-ever-built-ranked/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *