رویداد Mac ‘Scary Fast’ اپل: همه چیز درباره M3 MacBook Pro و M3 iMac اعلام شد

شاید این فصل مورد علاقه خانواده آدامز از سال باشد، اما پیش از هالووین اپل رویداد “سریع ترسناک”. نه مرموز بود و نه ترسناک با تشکر از نشت تراشه M3 و شایعاتتمام اعلامیه های شرکت بود تا حد زیادی انتظار می رود. و اگرچه این نمایشگاه به طور غیرقابل توضیحی در شب برگزار شد، تصور اینکه تیم کوک تا به حال یک چهره شبح‌آلود را بریده باشد، سخت است.

به هر حال، اپل یکسری به‌روزرسانی‌های محصول را برای بحث داشت، یعنی در سری جدید MacBook Pro و iMac. این رویداد حول محور سه چیپست جدید بود که، جای تعجب نیست، اپل از آنها به عنوان قدرتمندترین چیپست های خود یاد می کند.

چیپست های M3

رویداد Mac ‘Scary Fast’ اپل: همه چیز درباره M3 MacBook Pro و M3 iMac اعلام شد
سیب

سیب از سه تراشه M3 رونمایی کرد در Scary Fast: M3، M3 Pro و M3 Max. در حالی که آنها مطمئناً سریعتر از چیپست های قبلی M2 خواهند بود، شرکت نه چندان ظریف این تصور را مطرح کرد که آنها بسیار قدرتمندتر از مشابه های M1 خود هستند، فقط برای افرادی که از دستگاه های نسل اول استفاده می کنند. تراشه های سیلیکونی اپل در آرزوی ارتقا هستند.

قابل ذکر است که اینها اولین تراشه های سه نانومتری برای رایانه های شخصی هستند. در سمت پردازنده گرافیکی، اپل ردیابی پرتوی شتاب‌دهنده سخت‌افزاری و سایه‌زنی مش را برای ارائه نور واقعی‌تر و هندسه بهتر در نظر گرفته است.

M3 پایه دارای یک CPU هشت هسته ای (چهار هسته عملکرد و یک چهار هسته کارآمد) و یک GPU 10 هسته ای با پشتیبانی از حداکثر ۲۴ گیگابایت حافظه یکپارچه است. M3 Pro دارای شش هسته عملکرد و شش هسته کارآمد برای یک CPU 12 هسته ای به همراه یک پردازنده گرافیکی ۱۸ هسته ای است. چیپست میان رده می تواند تا ۳۶ گیگابایت رم را پشتیبانی کند.

همانطور که برای M3 Max، طبق گفته اپل، این تا ۸۰ درصد سریعتر از M1 Max است. قدرتمندترین چیپست کنونی این شرکت دارای یک پردازنده گرافیکی ۱۶ هسته ای (با ۱۲ هسته کارایی و چهار هسته کارآمد)، یک پردازنده گرافیکی ۴۰ هسته ای و پشتیبانی از ۱۲۸ گیگابایت رم است، در صورتی که احساس خستگی می کنید یا به حافظه زیادی نیاز دارید.

این تراشه‌ها باید برای هر کسی که از یک دستگاه مجهز به M1 یا یک مک مجهز به اینتل سوئیچ می‌کند، به‌روزرسانی‌های بزرگ باشد. این به معنای عملکرد بهتر برای بهره وری، خلاقیت و حتی بازی به عنوان عناوین مطرح مانند کات کارگردان Death Stranding به اکوسیستم اپل راه پیدا کنند.

M3 MacBook Pro

گفته می‌شود که رنگ جدید Space Black اپل برای مک‌بوک پروهای تازه‌سازی شده‌اش در مقایسه با مدل‌های نقره‌ای، اثر انگشت را بهتر پنهان می‌کند.
سیب

البته، این تراشه‌های فانتزی چندان مفید نیستند مگر اینکه به سخت‌افزاری با قابلیت وصل شوند. به این ترتیب، اپل چند مک بوک ارتقا یافته از انواع Pro را به نمایش گذاشت که روی تراشه های M3 کار می کنند.

مک بوک پروهای ۱۴ و ۱۶ اینچی جدیدی وجود دارد که می توانید در اختیار شما قرار دهید. مدل ۱۴ اینچی از ۱۵۹۹ دلار برای مدلی با تراشه پایه M3 شروع می شود. این کمترین قیمت برای مک بوک پرو ۱۴ اینچی جدید است. نسخه ای با تراشه پایه M2 وجود نداشت. در عوض، اگر می‌خواهید با آن فرم فاکتور پیش بروید، باید ۱۹۹۹ دلار برای یک واحد مجهز به نیروی M2 Pro خرج می‌کردید. اکنون می‌توانید یک مک‌بوک پرو ۱۴ اینچی با M3 Pro انتخاب کنید که به همین ترتیب ۱۹۹۹ دلار برای شما هزینه خواهد داشت.

در یک یادداشت مشابه، MBP 16 اینچی برای مدلی با M3 Pro از ۲۴۹۹ دلار شروع می شود. یک مدل مجهز به موتور M2 Pro نیز از ۲۴۹۹ دلار شروع می شود.

انتظار تغییرات سخت افزاری عمده را در جاهای دیگر در آخرین مدل ها نداشته باشید. این به طور کلی یک برآمدگی در مشخصات است. با این حال، یک تغییر قابل توجه به این معنی است که نمایشگرهای Liquid Retina XDR لپ تاپ ها اکنون می توانند محتوای SDR را با روشنایی ۲۰ درصد بیشتر، تا ۶۰۰ نیت نمایش دهند.

شاید بهترین چیز در مورد MBP های جدید شاسی Space Black باشد. من بیشتر از هر زمان دیگری وسوسه شده‌ام که به تنهایی از ویندوز به مک سوئیچ کنم. قدرت اضافی که تراشه‌های M3 ارائه می‌دهند امتیازی به نظر می‌رسد – اگرچه متاسفانه گزینه Space Black برای MacBook Pro 14 اینچی پایه در دسترس نیست.

با این حال، همه چیز در مورد مک‌بوک پروهای تازه‌سازی شده برای هالووین نیست. مدل پایه ۱۴ اینچی دارای ۸ گیگابایت رم ناچیز است که شاید کاملاً با وعده اپل برای عملکرد بهتر در MBP های جدید مطابقت نداشته باشد.

پیش‌سفارش‌های مدل‌های جدید مک‌بوک پرو اکنون باز است. اپل ارسال آنها را از ۷ نوامبر آغاز خواهد کرد.

M3 iMac

اپل M3 iMac، برنامه های بهره وری را نمایش می دهد.
سیب

آی‌مک ۲۴ اینچی جدید تقریباً مشابه آی‌مک ۲۴ اینچی گذشته است، به جز چیپست جدید و چند ترفند دیگر. اپل می گوید سرعت سیستم مجهز به M3 تا دو برابر نسخه قبلی که بر روی چیپست M1 کار می کرد، دارد.

این شرکت ادعا می‌کند که برنامه‌های Safari و بهره‌وری مانند Microsoft Excel تا ۳۰ درصد سریع‌تر از M1 iMac اجرا می‌شوند. حداکثر ۱۲ استریم ویدیو با وضوح ۴K، سه برابر بیشتر از آخرین iMac، پشتیبانی خواهد شد. طبق گفته اپل، برنامه‌های پردازش تصویر و ویرایش ویدیو نیز تا دو برابر سریع‌تر خواهند بود.

برخی ارتقاهای جزئی در بخش اتصال نیز وجود دارد. M3 iMac از Wi-Fi 6E و Bluetooth 5.3 پشتیبانی می کند که نسبت به Wi-Fi 6 و Bluetooth 5.0 مدل قبلی بهبود یافته است.

قیمت M3 iMac برای مدلی با پردازنده گرافیکی هشت هسته ای و پردازنده مرکزی هشت هسته ای از ۱۲۹۹ دلار شروع می شود. متأسفانه، اپل تنها ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه SSD با این پیکربندی ارائه می دهد، بنابراین ممکن است بخواهید کمی آنها را افزایش دهید. پیش‌سفارش‌های M3 iMac اکنون باز است و دسکتاپ اصلاح شده هفته آینده وارد خواهد شد.

همه چیز دیگر

به غیر از تراشه‌های M3، مک‌بوک پروهای جدید و آی‌مک به‌روزرسانی‌شده، سرعت ترسناک برای اپل قابل توجه بود. نکرد صحبت در مورد اول، شما باید بین خطوط مطالعه می کردید تا متوجه شوید که این شرکت دارد مک بوک پرو ۱۳ اینچی را کنار گذاشت. این بدان معناست که ما حداقل در حال حاضر با نوار لمسی بسیار محبوب و منفور خداحافظی می کنیم.

به طور گسترده ای انتظار می رفت که اپل چندین مورد از لوازم جانبی خود را به روز کند تا از پورت های USB-C استفاده کند زیرا از لایتنینگ به یک شارژر معمولی دور می شود. در Scary Fast اینطور نبود. در حال حاضر، حداقل برای صفحه کلید جادویی و ماوس جادویی خود به یک کابل لایتنینگ در دسترس نیاز دارید.

اگرچه نمی‌توانستیم این تصور را که اپل یک یا دو آی‌پد مجهز به M3 را معرفی می‌کند، رد کنیم، این شرکت روز دوشنبه از انجام این کار خودداری کرد. به این ترتیب، برای تبلت هایی با تراشه های جدیدش باید مدتی بیشتر صبر کنید.

تمام اخبار اپل را دنبال کنید "سریع ترسناک" رویداد اکتبر درست همین جا.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/apples-scary-fast-mac-event-everything-announced-about-m3-macbook-pro-and-m3-imac-153056716.html?src ظاهر شد. = rss


منبع: https://www.engadget.com/apples-scary-fast-mac-event-everything-announced-about-m3-macbook-pro-and-m3-imac-153056716.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *