‌سافت‌بنک با ۳ میلیارد دلار از هوش مصنوعی Perplexity حمایت می‌کند

شرکت مخابرات ژاپنی گروه سافت‌بانک (SoftBank Group) درحال سرمایه‌گذاری روی استارتاپ هوش مصنوعی مستقر در ایالات‌متحده Perplexity AI است ارزش این به ۳ میلیارد دلار برسد.

به گزارش بلومبرگ، سافت‌بانک بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون دلار در Perplexity سرمایه‌گذاری خواهد کرد که هدف آن رقابت با گوگل در زمینه هوش مصنوعی است. همچنین این اقدام به‌عنوان بخشی از یک سرمایه‌گذاری ۲۵۰ میلیون دلاری انجام می‌شود که ارزش Perplexity را سه‌برابر می‌کند و آن را به یکی از باارزش‌ترین شرکت‌های صنعت هوش مصنوعی تبدیل خواهد کرد.

چشم‌انداز سافت‌بانک از آینده هوش مصنوعی با سرمایه‌گذاری روی Perplexity

‌سافت‌بنک با ۳ میلیارد دلار از هوش مصنوعی Perplexity حمایت می‌کند

این سرمایه‌گذاری نشان می‌دهد که شرکت ژاپنی آماده است تا سرعت سرمایه‌گذاری‌اش در هوش مصنوعی را به‌شدت افزایش دهد. بنیانگذار میلیاردر این شرکت، یعنی «ماسایوشی سون»، اخیراً از چشم‌انداز خود نسبت به آینده هوش مصنوعی صحبت کرد. سون در مورد ساخت هوش مصنوعی که هزاران بار هوشمندتر از انسان است صحبت کرد.

بلومبرگ می‌گوید که معامله بین سافت‌بانک و Perplexity AI هنوز نهایی نشده است و شرایط آن ممکن است تغییر کند.

Perplexity که کمتر از دو سال از عمر آن می‌گذرد، با ارائه اطلاعات در زمان واقعی خود را از دیگر چت‌بات‌های هوش مصنوعی متمایز کرده است. درحالی‌که سرویس اصلی آن جستجو است، این استارتاپ از آن به‌عنوان یک «موتور پاسخ‌دهنده» یاد می‌کند، زیرا نتایج موردنظر کاربران را به‌جای لینک، به‌صورت متنی ارائه می‌کند.

در گزارش‌های قبلی نیز گفته شده بود که سافت‌بانک در پروژه‌ای با نام Izanagi به‌دنبال سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد دلاری روی تراشه‌های هوش مصنوعی است.


منبع: https://digiato.com/business/softbank-back-ai-startup-perplexity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *