سال ۲۰۲۳ یک رنسانس برای بازی های استراتژیک بود. تا جایی که میتونی ازش لذت ببر

ژانر بازی استراتژی امسال خود را در رنسانس یافت – و شاید شما متوجه نشده باشید.

خارج شدن از عالی Mario + Rabbids: Sparks of Hope و خورشید نیمه شب مارول پاییز گذشته، بازی‌های استراتژیک سال ۲۰۲۳ را با قدرت از AAA تا فضای مستقل آغاز کردند و به پایان رساندند. متأسفانه، در چنین سال شلوغی، بسیاری از بازی های عالی در این سبک طاقچه بیشتر زیر رادار پرواز کردند. اگر بازی هایی مانند Fire Emblem Engage، Pikmin 4، Wargroove 2و آخرین قطار خانهشما در حال از دست دادن عصر طلایی یکی از بهترین ژانرهای بازی هستید.

حرکات استراتژیک

بسیاری از فرنچایزهای نمادین بازی های استراتژی امسال از ژانویه شروع شدند. در بخش ایکس باکس، Age of Empires II: Definitive Edition سرانجام به Xbox One و Xbox Series X/S آمد و یکی از بهترین عناوین استراتژی زمان واقعی را برای اولین بار به کنسول ها آورد. در سوییچ، نینتندو سال را با قدرت شروع کرد نشان آتش درگیر. این به عنوان یک جشن شاد برای کل فرنچایز عمل کرد، و منعکس کننده آن در گیم پلی با سیستم Engage عنوان بود که به واحدهای بازیکن اجازه می دهد با کار با شخصیت های کلاسیک Fire Emblem قدرتمندتر شوند و توانایی های بیشتری به دست آورند.

معاملات پرطرفدار:

Company of Heroes، Jagged Alliance، و Pikmin همگی در طول سال با ورودی‌های کاملاً جدید، بازگشت‌هایی را که مدت‌ها انتظارش را می‌کشید انجام دادند. Pikmin 4به ویژه، روح جذاب پیشینیان خود را حفظ کرد و در عین حال مضمون Dandori را که استراتژیک و کارآمد بودن در نحوه برخورد شما با یک کار از طریق گیم پلی است، منعکس می کرد. گرایش های دیجیتال بازی سال دروازه بالدر ۳، در حالی که بیشتر یک RPG بود، عناصر بسیاری را نیز از این ژانر به کار گرفت. امسال، طرفداران عناوین استراتژیک قدیمی‌تر نیز با ریمسترهای کلاسیک Age of Empires IV، Pikmin و دنباله آن و بازی‌های Advance Wars پذیرفته شدند. حتی وارکرافت هم به سبک استراتژی بلادرنگ بازگشت وارکرافت رامبل روی موبایل

در آوریل، افسانه های Minecraft نشان داد که فرنچایز Mojang چقدر انعطاف پذیر است. این یک تجربه RTS است که بر ساخت، تخریب، و تأثیرگذاری بر محیط زیست مانند بازی های کمی دیگر در این سبک تأکید دارد. لیگ چراغ‌ها از طرح‌های Harebrained و Paradox Interactive که در ماه اکتبر با یک زیبایی شناسی متمایز در حالی که یک فانتزی جاسوسی-هیجان‌انگیز پخش می‌شود، راه‌اندازی شد. این ژانر سال را با قدرت به پایان رساند آخرین قطار خانهکه یک رویداد تاریخی طاقت فرسا را ​​به یک بازی پرتنش RTS تطبیق می دهد که به نظر موثرترین راه برای بیان این داستان است.

استودیو بازی Xbox

با احتساب برخی از بازی‌های استراتژیک سال گذشته، نمی‌توانم آخرین باری را به یاد بیاورم که این سبک از استودیوهای با بودجه بزرگ‌تر حمایت آشکاری داشته است. این بدان معنا نیست که هند امسال در این ژانر درخشید. Wargroove 2 ثابت کرد که پس از بازگشت Advance Wars ارزش موجودیت را دارد، با برخی پیچش‌های گیم‌پلی جدید مبتنی بر موقعیت و یک حالت سرکش جذاب. سردبیر من دفاع کرده است طاق تبعید شده برای اینکه چگونه از سیستم های استراتژی استفاده می کند تا چگونگی حفظ اراده ما برای بقا را تقویت کند، حتی زمانی که چیز زیادی برای زندگی وجود ندارد. Shadow Gambit: The Cursed Crew عناصر مخفی کاری را به یکی از سرگرم کننده ترین ماجراهای دزدان دریایی در این سمت جزیره میمون ها متصل کرد، در حالی که زوزه بکش زیبایی‌شناسی منحصربه‌فردی دارد و من را مجبور کرد که هر سطح از نسخه‌ی نمایشی آن را بارها و بارها بازی کنم تا زمانی که بتوانم هر یک از برخوردهای آن را در کمترین نوبت ممکن شکست دهم.

مهم نیست به کجا نگاه می کنید، ما برای انتخاب بازی های استراتژیک عالی در سال ۲۰۲۳ غمگین شدیم. این شامل بسیاری از عناوین دیگر می شود که من حتی در اینجا زیاد به آنها نمی پردازم، مانند آخرین طلسم و جنگ کامل: فاروح. وقتی صحبت از کیفیت بازی‌های استراتژیک به میان می‌آید، واقعاً احساس می‌کنیم که در یک رنسانس فوق‌العاده برای این سبک هستیم. متأسفانه، این ویژگی ها برای بسیاری از این بازی ها به موفقیت مالی تبدیل نشده است.

در سال ۲۰۲۳، ما این را یاد گرفتیم بارقه های امید و خورشیدهای نیمه شب ضعیف عمل کرد. در حالی که ما لذت بردیم لیگ چراغ‌هاپارادوکس پس از عرضه بازی به همکاری خود با Harebrained Schemes پایان داد زیرا “بررسی تجاری بسیار ضعیف بوده است.” فردریک وستر، مدیر عامل پارادوکس. که منجر به اخراج چندین نفر شد. در همین حال، Mimimi Games پس از انتشار بازی های پر استقبال تعطیل شد Shadow Gambit: The Cursed Crewبا بنیانگذاران استودیو، دومینیک آبه و یوهانس راث بیان کردند که “فشار مالی و سطح ریسک ناپایدار شد” در حالی که بازی های استراتژی توسعه می دادند. در یک پست وبلاگ.

پارادوکس تعاملی

شرم آور است که بسیاری از این بازی های استراتژی سرگرم کننده جدید زیر رادار پرواز کرده اند یا ناشران خود را از عملکرد خوب خود ناامید کرده اند. گاهی اوقات، ممکن است به نظر برسد که بسیاری از توسعه دهندگان بازی استراتژیک ماهر در حال سرنایی کردن به یک فضای خالی هستند، اما هیچ کس به آن گوش نمی دهد. می‌دانم که سال بسیار پر هیجانی برای بازی‌های ویدیویی بود، اما ارزش آن را دارد که لحظه‌ای به ژانری که امسال گام برداشته احترام بگذاریم. من می‌خواهم که این حرکت قوی باقی بماند، حتی اگر چند عنوان ضعیف عمل کنند، پس از اینکه وارد قفسه‌های فروشگاه‌های فیزیکی و دیجیتالی شدند. فقط به این دلیل که چیزی پرفروش نیست یا به طور اتفاقی در جریان اصلی قرار می گیرد، به این معنی نیست که ارزش یک بار دیدن را ندارد.

توصیه های سردبیران







بسیاری از فرنچایزهای نمادین بازی های استراتژی امسال از ژانویه شروع شدند. در بخش ایکس باکس، Age of Empires II: Definitive Edition سرانجام به Xbox One و Xbox Series X/S آمد و یکی از بهترین عناوین استراتژی زمان واقعی را برای اولین بار به کنسول ها آورد. در سوییچ، نینتندو سال را با قدرت شروع کرد نشان آتش درگیر. این به عنوان یک جشن شاد برای کل فرنچایز عمل کرد، و منعکس کننده آن در گیم پلی با سیستم Engage عنوان بود که به واحدهای بازیکن اجازه می دهد با کار با شخصیت های کلاسیک Fire Emblem قدرتمندتر شوند و توانایی های بیشتری به دست آورند.


منبع: https://www.digitaltrends.com/gaming/2023-strategy-games/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *