سامسونگ الکترونیکس با اولین اعتصاب کارگری در تاریخ ۵۵ ساله خود مواجه شد

اتحادیه بزرگی از کارمندان سامسونگ الکترونیکس که هفته گذشته اعلام کرده بودند برای اولین بار در تاریخ ۵۵ ساله غول فناوری دست به اعتصاب خواهند زد، امروز (جمعه، ۱۸ خرداد) دست به این اقدام زده‌اند.

اتحادیه سراسری سامسونگ الکترونیک (NSEU) هفته گذشته گفته بود که ۲۸ هزار عضو آن (کمتر از یک چهارم کل نیروی کار شرکت در کره) پس از به نتیجه نرسیدن مذاکرات بر سر دستمزد و پاداش، اعتصاب یک روزه برگزار خواهند کرد. این اتحادیه از اعضای خود درخواست کرده بود که روز جمعه را مرخصی یک روزه بگیرند و کار نکنند.

سامسونگ الکترونیکس با اولین اعتصاب کارگری در تاریخ ۵۵ ساله خود مواجه شد

«لی هیون‌کوک»، مسئول NSEU به رویترز می‌گوید که «هدف اعتصاب امروز، گفتگوی معنادار با مدیریت است.» او همچنین بدون ارائه جزئیات بیشتر گفت که اتحادیه در حال آماده‌سازی اقدامات بیشتر است.

واکنش سامسونگ به اعتصاب کارمندان

سخنگوی سامسونگ نیز به سی‌ان‌ان اعلام کرده که اعتصاب یک روزه «هیچ تأثیری بر فعالیت‌های تولید و مدیریت» آن نداشته است. او همچنین به این موضوع اشاره کرده است که افراد بسیار کمی از مرخصی سالانه خود به‌منظور اعتصاب استفاده کرده‌اند و گفت:

«ما صمیمانه با اتحادیه در تعامل بوده‌ایم و به گفتگو با آن‌ها ادامه خواهیم داد.»

تصمیم سامسونگ برای افزایش ۵٫۱ درصدی دستمزد کارمندان خود در سال جاری در نهایت منجر به این اعتصابات شده است. NSEU که بزرگ‌ترین اتحادیه در بین تمام پنج اتحادیه داخلی این شرکت محسوب می‌شود، تعهدات بیشتری مانند بهبود سیستم پاداش مبتنی بر عملکرد و یک روز مرخصی سالانه اضافی را درخواست کرده است.


منبع: https://digiato.com/growth-hacking/south-korea-samsung-workers-strike

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *