ستاره شبکه های اجتماعی فناوری اسرائیل: من ۲۰ ساعت در روز کار می کنم و با دروغ هایی درباره اسرائیل مبارزه می کنم

هیلل فولد

هیلل فولد.

هیلل فولد



  • هیلل فولد یکی از اعضای ثابت جامعه استارت‌آپ‌های فناوری اسرائیل است.
  • او توضیح می دهد که چگونه شغل او و اکوسیستم فناوری اسرائیل در اثر جنگ اسرائیل و حماس تغییر کرده است.
  • او گفت: «احساس می‌کنم هر کاری که انجام داده‌ام مرا به این لحظه رسانده است.
تبلیغات

تبلیغات

این مقاله‌ای است از هیلل فولد، مشاور استارت‌آپ‌های فناوری، وبلاگ‌نویس و ستاره رسانه‌های اجتماعی که در صنعت فناوری به نام رابرت اسکابل اسرائیلی شناخته می‌شود. برای طول و وضوح ویرایش شده است.

زندگی من از ۷ اکتبر چگونه بوده است؟ طاقت فرسا شده است. من ۶/۲۰ کار می کنم و کارهایم را انجام می دهم (برای روز شنبه آفلاین – خدا را شکر برای کمی استراحت).

اما بیایید از ابتدا شروع کنیم. چند روز قبل از حملات تروریستی صبح شنبه ۷ اکتبر به اسرائیل، احساسی داشتم. بین آمریکا و روسیه، روسیه و اوکراین، آمریکا و چین، سیاست داخلی آمریکا، سیاست داخلی اسرائیل، اصلاحات ضد دینی و مذهبی، نمی دانستم چیست، اما احساس بدی داشتم. چند ماه پیش، در واقع، من پستی در شبکه های اجتماعی نوشت که چیزی بزرگ در راه است و اسرائیل در مرکز آن قرار خواهد گرفت.

از من نپرس از کجا میدونستم احساس قوی داشتم.

تبلیغات

تبلیغات

سپس، در آن صبح وحشتناک شنبه، در کنیسه بودم و تعطیلاتی را جشن می گرفتم، سیمچات تورات، روزی که ما تورات را جشن می گرفتیم. ما با طومارهای تورات در کنیسه من در حال رقصیدن بودیم و ناگهان صدای جیغ هولناکی شنیدم.

حدود ۱۰ دقیقه قبل از آن، من با دوقلوهای ۱۲ ساله ام در حال قدم زدن به کنیسه بودم و صدای بوم را از بالای سرمان شنیدیم. ما به همدیگر نگاه می‌کردیم و فکر می‌کردیم که آن بوم‌ها چیست، امیدوار بودیم که آن چیزی که ما فکر می‌کردیم نباشد.

آنها در واقع گنبد آهنین بودند. حماس شروع به تیراندازی کرده بود. همه به سمت پناهگاه بمب دویدیم، اما چون روز تعطیل بود، کنیسه مملو از مربا بود و پناهگاه بمب برای صدها نفر در نظر گرفته نشده بود.

بنابراین زنان و کودکان به پناهگاه بمب رفتند و مردان در هر جای دیگری که می‌توانیم سرپناهی پیدا کردند: کنار دیوارها یا هر کجا ایستاده بودند. و سپس همه از پناهگاه بیرون آمدند و برگشتند تا نماز بخوانند. حدود پنج دقیقه بعد، آژیر دیگری مردم را به پناهگاه بمب فرستاد. ما در کنیسه بودیم، بنابراین اکثر ما تلفن هایمان را نداشتیم، نمی دانستیم چه خبر است. فکر می‌کنم در طول نماز ما ۱۰ بار این اتفاق افتاد.

تبلیغات

تبلیغات

سپس تکه‌هایی از اخبار در میان ما پخش شد. نفوذ شبه نظامیان به اسرائیل وجود داشت. ابتدا باور نکردم، اما خبر فراخواندن مردم به سربازی منتشر شد.

من شروع به وحشت کردم، زیرا برادرم پنج سال پیش در یک حمله تروریستی کشته شد و هر کدام یک محرک وحشتناک برای من هستند. همه اطرافیانم سعی می کردند مرا آرام کنند و من به همه آنها گفتم تصور کنید اگر بعد از سبت، تلفن هایمان را روشن کنیم و ۷۵ اسرائیلی کشته شده باشند. این بدترین سناریوی ممکنی بود که مغزم می توانست درک کند.

البته حقیقت به مراتب وحشتناک تر از این بود. مطمئناً، وقتی تعطیلات تمام شد و تلفنم را روشن کردم، از ویرانی باخبر شدم.

متأسفانه به سختی آموخته ام که وقتی حملات تروریستی در اسرائیل اتفاق می افتد، باید وارد عمل شوم. این بدان معنا نیست که من عزاداری نخواهم کرد. همه ما عزاداری می کنیم و من هم عزاداری می کنم، اما نمی دانم الان وقت عزاداری من است.

تبلیغات

تبلیغات

من باید کاری را که باید انجام دهم انجام دهم: اطلاعات واقعی را به اشتراک بگذارم و با اطلاعات نادرست مبارزه کنم. من طرفداران زیادی در چندین پلتفرم دارم، مانند X، و پست های من به ده‌ها هزار، گاهی میلیون‌ها نفر می‌رسند، که برخی از آنها توسط بزرگترین نام‌ها به اشتراک گذاشته شده‌اند. این را نه برای لاف زدن، بلکه برای تاکید بر اینکه ما در این نبرد دیجیتال تنها نیستیم، می گویم.

احساس می کنم برادرم به نوعی از من کار می کند.

من معمولاً محتوای استارت آپی و مرتبط با فناوری را پست می کنم، اما اساساً همه چیز را نادیده گرفته ام تا ۱۰۰٪ روی این موضوع تمرکز کنم. من آنلاین هستم، نمی دانم، ۲۰ ساعت در روز، چند دقیقه برای خوردن و خوابیدن پیدا می کنم، و بعد تمام. من همچنین پست‌های X دارم که محدود هستند، زیرا مردم آن‌ها را گزارش کردند، حتی اگر یکی از آنها پستی درباره بازگشت سربازان به اسرائیل و استقبال در بیمارستان بود. اما نکته اصلی این است که من خوش شانس هستم که در حال حاضر آن پلتفرم را دارم.

تا حدودی احساس می کنم هر کاری که انجام داده ام مرا به این لحظه رسانده است.

تبلیغات

تبلیغات

پاسخ به انفجار بیمارستان بحث برانگیز مطالعه موردی کاملی بود. نیروهای دفاعی اسرائیل – و ۲۴ ساعت بعد، جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده – شواهدی را نشان دادند: شواهد ویدیویی، شواهد صوتی، مدرکی که نشان می‌دهد این موشکی که به مؤسسه پزشکی اصابت کرد، منشأ اسرائیل نبوده است.

اما هر کسی می‌تواند هر چه می‌خواهد بگوید، و این امر ویروسی می‌شود، و میلیون‌ها نفر فقط دروغ‌های آشکار مصرف می‌کنند. بنابراین من وظیفه خود را بر عهده گرفته ام که تا آنجا که می توانم حقیقت و مثبت اندیشی را گسترش دهم. و این کاری است که طی سه هفته گذشته به طور خستگی ناپذیر انجام داده ام.

امروز، کل اکوسیستم فناوری اسرائیل برای کمک به سربازان و خانواده ها بسیج می شود. ما همچنین از فناوری خود برای شناسایی ربات‌هایی در اینترنت که در حال انتشار دروغ هستند استفاده می‌کنیم. ما از هوش مصنوعی برای تقویت حقیقت استفاده می کنیم. ما از تخصص سخت‌افزاری خود برای ساخت شارژرها استفاده می‌کنیم تا سربازان بتوانند تلفن‌های خود را در تانک خود شارژ کنند. و این فقط چند نمونه است.

ما از جامعه جهانی سرمایه گذاری خطرپذیر نیز حمایت زیادی دریافت می کنیم. Insight Partners و بسیاری، بسیاری دیگر قدم برداشته اند. بیش از ۸۰۰ VC شرکت‌ها بیانیه‌ای مشترک در حمایت از اسرائیل امضا کرده‌اند و برخی از جمله Insight Partners متعهد به ارسال مبالغ قابل توجهی برای کمک‌های بشردوستانه شده‌اند.

تبلیغات

تبلیغات

البته، بسیاری از اکوسیستم فناوری اسرائیل به وظیفه ذخیره فراخوانده شده اند و این یک چالش است. در دنیای من، رسانه های اجتماعی، اکوسیستم ما از فناوری برای پیروزی در این جنگ در میدان نبرد دیجیتال استفاده می کند، که این نیز مهم است. مردم در حال ساخت پایگاه داده برای مناطق مختلف هستند. به عنوان مثال، یک کارآفرین پایگاه داده ای از پاسخ ها ساخته است تا اساساً به همه کمک کند تا درباره دروغ هایی که درباره اسرائیل گفته می شود بحث کنند.

این یک نکته مهم است. زیرا اسرائیل اشتباهاتی مرتکب شده است و ما وقتی اشتباهات خود را مرتکب می شویم، مسئولیت آن را داریم. اما من مردی خوشبین هستم و فکر می کنم که چشمان دنیا باز شده است. ما باید بین نظرات سیاسی که همه حق دارند و حقایق تفاوت قائل شویم. بنابراین، بله، اطلاعات نادرست بسیار مهم است، زیرا می دانید که یک نفر قصد دارد در مورد اسرائیل تبلیغات کند. ترس من این است که این تبلیغات باعث شود که جهان حمایت خود را جلب کند یا حتی بدتر از آن: تشویق به خشونت علیه یهودیان، که ما در حال حاضر شاهد آن هستیم.

هنوز هم هستند افراطی هایی که از حماس حمایت می کنند و می خواهند شاهد کشته شدن یهودیان بدون توجه به هر اتفاقی باشند. این چیزی است که ما به عنوان یک ملت همیشه با آن دست به گریبان بوده ایم: یهودستیزی.

اما من همبستگی مستقیمی بین ترور و نوآوری می بینم. هر چه بیشتر به ما حمله کنند، هر چه بیشتر ما را آزار دهند، بیشتر نوآوری می کنیم. ما تحت فشار شکوفا می شویم. اسرائیل همیشه این کار را کرده است. این کشور یک استارتاپ بزرگ است.

تبلیغات

تبلیغات

همین چند هفته پیش، کل این کشور تقسیم شد. این شرایط غم انگیزی است، اما اکنون مانند گذشته متحد شده ایم. ما یک دولت وحدت ایجاد کرده‌ایم، چیزی که همین چند هفته پیش یک خیال بود.

این زمان‌های چالش‌برانگیز است و من می‌بینم که همه در اکوسیستم فناوری اسرائیل تمام تلاش خود را می‌کنند.

این یک جنگ در میدان نبرد فیزیکی است، اما همچنین یک جنگ در میدان نبرد دیجیتال است. همه ما وظیفه خود را انجام می دهیم.

عکس سوئیچ و لامپ

برای اطلاعیه های Insiders ثبت نام کنید! با آنچه می خواهید بدانید به روز باشید.

در اعلان‌های فشار مشترک شوید

در ادامه بخوانید

اسرائیل
رسانه های اجتماعی
تبلیغات


نماد بستن دو خط متقاطع که “X” را تشکیل می دهند. راهی برای بستن یک تعامل یا رد کردن یک اعلان را نشان می دهد.



منبع: https://www.businessinsider.com/israeli-social-media-pro-fighting-war-disinformation-2023-10

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *