سرعت موتورسیکلت های ۵۰ سی سی و ۱۲۵ سی سی چقدر است؟

سرعت موتورسیکلت های ۵۰ سی سی و ۱۲۵ سی سی چقدر است؟

موتورسیکلت‌های ۵۰ سی‌سی با موتور محدود می‌توانند به حداکثر سرعت ۳۰ مایل در ساعت دست یابند. گفتنی است، حداکثر سرعت دقیق با برند و مدل دقیق دوچرخه تعیین می‌شود و برخی از موتورسیکلت‌های ۵۰ سی‌سی تا ۴۰ مایل در ساعت سرعت خواهند داشت.

برخی از موتورهای ۵۰ سی سی موتورسیکلت یا اسکوتر برای محدود کردن سرعت خود محدود شده اند، اما می توانند توسط مکانیک مجاز موتورسیکلت دور بزنند تا کمی سرعت را افزایش دهند. به خاطر داشته باشید که این افزایش عظیم نخواهد بود و احتمالاً بیش از ۱۰ مایل در ساعت نخواهد بود. اکثر ایالت ها قوانین خاصی در مورد استفاده از موتورسیکلت یا اسکوتر دارند، بنابراین حتما قوانین ایالتی خود را بررسی کنید تا ببینید آیا می توانید این کار را با دوچرخه ۵۰ سی سی خود انجام دهید یا خیر.

دوچرخه‌های ۵۰ سی‌سی معمولاً انتخاب‌های کوچک‌تر و سبک‌تری هستند و برای زیپ‌کردن در شهر یا شهر کوچک، جایی که سرعت خودروهای معمولی به ندرت از ۳۰ مایل در ساعت فراتر می‌رود، عالی هستند. با این حال، به دلیل محدودیت هایی که دارند، ممکن است برای جاده های باز یا بزرگراه ها ایده آل نباشند.

اگرچه موتورسیکلت های قدیمی ۵۰ سی سی، مانند هوندا RC116 از دهه ۱۹۶۰، می توانستند به حداکثر سرعت بیش از ۱۰۰ مایل در ساعت دست یابند، این نوع از دوچرخه های ۵۰ سی سی پرسرعت دیگر به صورت تجاری تولید نمی شوند، اگرچه می توان برخی از آنها را یافت. دوچرخه های قدیمی تر استفاده شده.


منبع: https://www.slashgear.com/1469957/how-fast-are-50cc-125cc-motorcycles/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *