سفر به ازمیر برای شرکت در فستیوال‌های متنوع

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

نزدیکی ترکیه به ایران موجب شده تا بلیط تهران به ازمیر یکی از پرفروش ترین بلیط‌های فرودگاه ایران به شمار می رود. ازمیر به‌عنوان قدیمی ترین و پرجمعیت ترین شهر ترکیه و جایگزینی آرام برای شهر استانبول محسوب می شود. این شهر فرهنگی با آب  و هوای ساحلی، به یکی از مهم ترین و جذاب  ترین مناطق ترکیه برای گردشگری، اقامت و تعطیلات تبدیل شده است. کرانه های قدیمی با باغ های زیتون، پرتگاه های سنگی و جنگل ‏های زیبای کاج، منظره‎ای بی‎نظیر و خارق العاده از ازمیر را به‎نمایش می‎گذارد.

سفر به ازمیر

ازمیر به‎عنوان سومین شهر بزرگ ترکیه، موقعیت ویژه‎ای در تجارت و صنعت دارد. این شهر در ساحل دریای اژه، طبیعتی بکر و سواحلی متنوع را به نمایش می‏گذارد. ازمیر به‎عنوان قدیمی‏ترین سکونتگاه‎های مدیترانه، دارای قدمتی ۸۰۰۰ ساله است که نشانه‎های آن در حفاری‎ها و بناهای باستانی نمایان می‎شود. ازمیر در طول سال‎های متمادی، تحت تاثیر فرهنگ‎های مختلف از قبایل محلی آناتولی، رومی‎ها، ایرانی‎ها، یونانی‎ها، ترک‎ها، عثمانی‏ها، ارمنی‏ها و لوانتین‎ها قرار گرفته است. این شهر تجاری با زیبایی دریای اژه و خط ساحلی، یکی از مهم‎ترین و جذاب‏ترین مناطق ترکیه برای گردشگری به شمار می‎رود. سفر به ازمیر با گردشگاه‎ها و خیابان‎های درختان نخل، حسی از شهرهای اروپای غربی را به گردشگران منتقل می کند.

آب ‏و هوای ازمیر

ازمیر با آب  و هوایی مدیترانه ‎ای، زمستان ‎های معتدل و تابستان ‎های آفتابی و داغ، یکی از مقاصد گردشگری محبوب، محسوب می‎شود. زمستان ازمیر بیشترین میزان بارش باران را دارد و ماه دسامبر تا اواسط ماه مارس ، معتدل و بارانی خواهد بود. میانگین دما در ماه ژانویه ۷ درجه سانتی‎گراد و میانگین بارش باران نیز حدود ۱۰ روز در ماه محاسبه شده است. ازمیر در مقایسه با شهرهای دیگر ازمیر مانند استانبول، کمتر در معرض آب ‎و هوای سرد قرار خواهد گرفت. بارش برف در زمستان ازمیر به ندرت اتفاق می افتد. ازمیر در فصل بهار، از اواسط مارس تا ماه می آب‎ و هوایی معتدل دارد. ممکن است در ماه مارس هوای ازمیر کمی سرد و غیرقابل تحمل باشد؛ اما با نزدیک‎شدن به ماهی می، هوا آفتابی و بارش باران نیز کاهش می یابد. تابستان ازمیر نیز از ماه ژوئن تا اواسط ماه سپتامبر، آب  و هوایی نسبتا داغ، خشک و آفتابی خواهد داشت.

زمان مناسب برای سفر به ازمیر

سفر به ازمیر در چهار فصل سال برای گردشگران امکان‎پذیر است؛ اما برای انتخاب زمان مناسب، باید هدفتان را از سفر مشخص کنید. ممکن است بخواهید برای گشت ‏و گذار و بازدید از جاذبه‎های گردشگری بلیط تهران ازمیر را رزرو نمایید یا تماشای فستیوال‏های متنوع آن را ترجیح دهید. حتی اگر هدفتان از سفر، تنها خرید باشد باید زمان مناسبی را انتخاب کنید. همین‎طور آب  و هوای متنوع ازمیر، امکان سفر در شرایط متفاوت را برای گردشگران فراهم می نماید. اکنون به بررسی زمان مناسب برای سفر به ازمیر می‎پردازیم.

سفر به ازمیر برای شرکت در فستیوال‌های متنوع

سفر به ازمیر برای گردشگری و بازدید از جاذبه‎های طبیعی

اگر هدفتان از سفر به ازمیر طبیعت‎گردی و گشت ‏و گذار در طبیعت است، باید بلیط تان را برای فصل و دمای مناسب در ازمیر رزرو نمایید. ازمیر در فصل های پاییز و بهار دارای آب ‎و هوایی مطبوع و دل پذیر است. اگر می‏خواهید به طبیعت‎گردی، بازدید از آثار و بناهای تاریخی و گشت‎ و گذار در شهر بپردازید، اواسط سپتامبر تا اواسط اکتبر و ماه های آپریل و می ، بهترین زمان ممکن برای شما خواهند بود. یکی از اصلی‏ترین جاذبه های گردشگری در ازمیر، تفریحات ساحلی آن است که سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. اگر از علاقمندان به تفریحات ساحلی هستید، برنامه سفرتان را برای ماه‎های ژوئن تا سپتامبر بچینید. ازمیر تابستان های گرم و سوزانی دارد؛ اگر هوای گرم برای شما آزاردهنده و غیر قابل تحمل است تابستان انتخاب مناسبی برای شما نخواهد بود. گرمای هوای ازمیر در جولای و آگوست به اوج می‎رسد؛ بنابراین گشت ‏و گذار و بازدید از جاذبه‎های گردشگری دشوار خواهد بود.

سفر به ازمیر برای شرکت در فستیوال های متنوع

جشنواره بین‎المللی ازمیر یکی از فستیوال ها و جشنواره هایی است که سالانه در ازمیر برگزار می شود. اواخر تیرماه، در زمان برگزاری این جشنواره، گروه های زیادی به اجرای نمایش و موسیقی می پردازند. بسیاری از گردشگران برای شرکت در این جشنواره خود را به ازمیر می‎رسانند. جشنواره فیلم کوتاه ازمیر، یکی دیگر از رویدادهای مهمی است که در ازمیر ترکیه برگزار می‎گردد. در این جشنواره فیلم های کوتاه در انواع ژانرهای مختلف، شرکت می‎کنند. جشنواره بین‎المللی فیلم کوتاه ازمیر توسط آکادمی اسکار تائید شده است؛ از این رو اعتباری جهانی دارد و سالانه افراد بسیاری برای شرکت در این جشنواره به ازمیر سفر می‏کنند. جشنواره جاز اروپایی ازمیر از دیگر فستیوال های فرهنگی ازمیر محسوب می‎شود که هر ساله در نیمه اول مارس در شهر ازمیر برگزار می گردد. این جشنواره با هدف ایجاد صلح و دوستی بین ملت ها، علاقه‎مندان و اساتید بسیاری را از سراسر اروپا در ازمیر گردهم می آورد. اکنون که بلیط تهران ازمیر را رزرو کرده‎اید، بازدید از جشنواره بین‎المللی رقص های محلی ازمیر را از دست ندهید. این فستیوال رقصنده ها و بازدیدکنندگان بسیاری را روانه ازمیر می کند.

سفر به ازمیر برای خرید

ازمیر مقصدی مناسب برای عاشقان خرید در بازارها و مغازه‎های روباز است. گردشگران می توانند با گشت‎ و گذار در میان مغازه ها و بازار سنتی ازمیر تجربه‎ای لذت بخش داشته باشند. ازمیر به‎دلیل وجود مغازه های رنگارنگ و مراکز تجاری لوکس، در میان توریست ها، محبوب و پرطرفدار است. حراج‎ها و تخفیفات در مراکز متنوع خرید، این شهر را برای گردشگران جذاب می‎کند. گردشگران در پایان فصل ها با تخفیفات و حراج‎های بی‎نظیری روبه‎رو خواهند شد که لذت سفر را دوچندان خواهد کرد. بنابراین پایان فصل، زمان مناسبی برای سفر به ازمیر و خرید است.

با فلای تودی به ازمیر سفر کنید

وب‎سایت معتبر فلای تودی، رزرو و خرید آسان و سریع بلیط تهران ازمیر را برای شما فراهم می کند. کافی است سری به سایت فلای تودی بزنید تا با خدمات و امکانات ویژه آن آشنا شوید. فلای تودی با ارائه خدمات پیگیری خرید، راهنمای سفر و پشتیبانی ۲۴ ساعته، همراهی مطمئن برای سفرهای داخلی و خارجی شما خواهد بود. برای تجربه سفری ارزان و مقرون به صرفه، به بلیط چارتر و لحظه آخری در سایت فلای تودی نگاهی بی اندازید. به توصیه فلای تودی، تقویم قیمتی و نمودار قیمتی را فراموش نکنید تا سفری مناسب را برای خود رقم بزنید. مشاورین فلای تودی پاسخ گوی دغدغه ها و مشکلات شما خواهند بود؛ از این رو برای انصراف از سفر، خدمات استرداد بلیط را در وب‎سایت خود، ارائه می دهد. شما با کمک این گزینه می توانید بلیط خریداری شده را کنسل کرده و سفرتان را برای آینده برنامه ریزی نمایید. همچنین می توانید بر اساس قوانین استرداد بلیط، هزینه پرداخت شده را دریافت کنید.


منبع: https://digiato.com/promoted/traveling-to-izmir-to-participate-in-various-festivals

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *