سم آلتمن پس از اخراج OpenAI “آسیب دیده و عصبانی” است. اما دلیل بازگشت او به هر حال اینجاست.

سم آلتمن اعتراف کرد که پس از آن “آسیب دیده و عصبانی” شده است هیئت مدیره OpenAI او را اخراج کرد بر اساس مصاحبه ای که با او انجام شده است، به دلیل اینکه “در ارتباطات خود به طور مداوم رک و راست عمل نکرده است.” آستانه.

او به رسانه فناوری گفت که وقتی برخی از اعضای هیئت مدیره از او خواستند که برگردد سرکشی کرد، اما او “خود و احساسات” را پشت سر گذاشت تا برگردد.

چرا آلتمن تصمیم گرفت به OpenAI بازگردد؟

آلتمن به The Verge گفت که کل وضعیت اخراج “مکیده” بود، اما با وجود احساسات تلخش، او به عقب بازگشت.

سم آلتمن با وجود کودتا به OpenAI بازگشت.
اعتبار: Getty Images/Joel Saget

من واقعاً شرکت را دوست داشتم و نیروی زندگی خود را در چهار سال و نیم گذشته تمام وقت در این شرکت ریخته بودم، اما در بیشتر وقتم واقعاً طولانی تر از آن بودم. و ما در مأموریتی که برای من مهم است پیشرفت بسیار خوبی داریم. بسیار در مورد، ماموریت ایمن و سودمند [artificial general intelligence]او گفت.

به عبارت دیگر، زمانی که آلتمن تصمیم گرفت که آیا باید برگردد یا خیر، نگرانی در مورد تأثیر OpenAI بیشتر از بخش کوچکی از او بود که ممکن بود می خواست به شرکت هوش مصنوعی پشت کند.

آیا آلتمن به سوال میلیون دلاری پاسخ داد؟

یک سوال وجود دارد که همه ما می خواهیم بدانیم. چرا هیئت مدیره OpenAI به طور ناگهانی آلتمن را برکنار کرد؟ بله، طبق یادداشت داخلی که توسط رویترزنوعی “قطع ارتباطات” وجود دارد، اما این مبهم است و چیز زیادی را فاش نمی کند.

متأسفانه، علی‌رغم تلاش‌های The Verge برای حذف مقداری شفافیت از Altman، مدیر عامل OpenAI در سکوت باقی ماند.

“هیئت مدیره قرار است یک بررسی مستقل در اینجا انجام دهد. من بسیار از آن استقبال می کنم.” آلتمن بعد از اینکه The Verge نظرش را درباره دلیل اخراجش پرسید. “الان چیز دیگری برای گفتن ندارم، اما مشتاقانه منتظر یادگیری بیشتر هستم.”

از آلتمن نیز خواسته شد تا در مورد یک توضیح دهد پست X که گفت: “معلوم است که بین من و اعضای هیئت مدیره سوء تفاهم های واقعی وجود داشته است.” آلتمن در پاسخ گفت: “من هنوز آماده صحبت در مورد آن نیستم. فکر می کنم بسیار مهم است که اجازه دهیم این روند بررسی اجرا شود.”

“فرآیند بررسی” که آلتمن به آن اشاره می کند تحقیق مستقل هیئت مدیره جدید OpenAI در حال انجام است تا بفهمد چه اشتباهی رخ داده است.

به گفته آلتمن، اگرچه OpenAI در چند هفته گذشته تحولات بزرگی را متحمل شد، اما این شرکت از قضا از آن سود برد.

او گفت: “قطعاً ما با این تیم قوی‌تر، متحدتر، متمرکزتر و متعهدتر روبرو شده‌ایم.” “من فکر می‌کردم که قبلاً اعتقاد و تمرکز بالایی داشتیم، و اکنون، فکر می‌کنم راه، راه، راه، بیشتر داریم. بنابراین این خط نقره‌ای من برای همه این‌ها است.”

موضوعات
OpenAI


منبع: https://mashable.com/article/openai-sam-altman-interview-details

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *