سهام تسلا با گزارش مالی فصل دوم ۲۰۲۴، حدود ۱۰ درصد افزایش یافت

تسلا به‌تازگی گزارش میزان تولید و تحویل خودرو در فصل دوم ۲۰۲۴ را منتشر کرده است که طبق آن این شرکت ۴۱۰,۸۳۱ خودرو تولید کرده و ۴۴۳,۹۵۶ خودرو نیز تحویل داده است؛ این گزارش که فراتر از انتظارات بود، باعث افزایش ۱۰ درصدی قیمت سهام این شرکت شد. این شرکت در سه‌ماهه اول سال جاری میلادی ۳۸۶,۸۱۰ خودرو تحویل داده بود. بااین‌حال همچنان تعداد کل تحویل‌های فصل دوم نسبت به بازه مشابه سال گذشته ۴٫۸ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

براساس گزارش فصل دوم ۲۰۲۴ تسلا، از میزان کل خودروهای تولیدشده، ۳۸۶,۵۷۶ دستگاه از آن‌ها، مدل‌‌های ۳ و Y است و ۲۴,۲۵۵ دستگاه نیز دیگر مدل‌ها بودند. سهام تسلا پس از اینکه این شرکت آمار تولید و تحویل خودرو در سه‌ماهه دوم را اعلام کرد، ۱۰ درصد افزایش یافت. ارزش کل بازار این شرکت اکنون ۷۳۷٫۵ میلیارد دلار است.

تعداد کل تحویل‌ها در سه‌ماهه دوم، ۴٫۸ درصد از رقم مربوط به بازه مشابه سال گذشته میلادی یعنی ۴۶۶,۱۴۰ عدد کمتر شده، اما نسبت به سه‌ماهه اول ۱۴٫۸ درصد افزایش داشته است.

عملکرد تسلا در فصل دوم ۲۰۲۴

سهام تسلا با گزارش مالی فصل دوم ۲۰۲۴، حدود ۱۰ درصد افزایش یافت

خط تولید فعلی تسلا شامل خودروهای کراس‌اوور محبوب مدل Y، سدان‌های مدل ۳ و پیکاپ جدید سایبرتراک، مدل X SUV و سدان پرچمدار مدل S است. که البته بیشترین میزان خودروهای تولیدی و تحویل‌داده‌شده به مدل‌های ۳ و Y مربوط می‌شود.

تسلا در سال جاری میلادی طیف وسیعی از تخفیف‌ها و مشوق‌های دیگر را برای افزایش فروش ارائه کرده است. در چین، تسلا درحال‌حاضر وام بدون بهره را به‌عنوان انگیزه‌ای برای ترغیب مشتریان به خرید مدل ۳ یا مدل Y تا ۳۱ جولای ارائه می‌دهد. طبق پرونده سالانه ۲۰۲۳، تسلا حدود ۲۱٫۷۵ میلیارد دلار (۲۲٫۵ درصد) از درآمد کلی خود را از چین به دست آورده است.

بااین‌حال این شرکت آمریکایی در چین، با افزایش رقابت از سوی سازندگان داخلی خودروهای برقی این کشور بزرگ، ازجمله BYD و شیائومی روبه‌رو است. به‌طورکلی، در ماه آوریل (فروردین‌ماه)، تسلا کاهش ۸٫۵ درصدی تحویل سه‌ماهه اول ۲۰۲۴ را گزارش داد که این میزان از سال ۲۰۲۰ سابقه نداشته است.


منبع: https://digiato.com/car-news/tesla-shares-soar-10-on-better-than-expected-q2-deliveries-report

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *