سیگیت تأیید می کند که هارد دیسک های ۳۰ ترابایتی در اوایل سال ۲۰۲۴ عرضه می شوند – اما احتمالاً نمی توانید از آن در رایانه شخصی خود استفاده کنید.

سیگیت تأیید می کند که هارد دیسک های ۳۰ ترابایتی در اوایل سال ۲۰۲۴ عرضه می شوند – اما احتمالاً نمی توانید از آن در رایانه شخصی خود استفاده کنید.

هایپر مقیاس کننده ها و شرکت ها بالاخره می توانند ۳۰ ترابایت بخرند دیسکهای سخت در “اوایل سال ۲۰۲۴″، دیو موزلی، مدیر عامل سیگیت در گزارش درآمد سه ماهه اول سال مالی ۲۰۲۴ خود تایید کرده است. اگر تایید شود، این خواهد بود بزرگترین هارد دیسک تا به حال اما همچنان بزرگترین عقب مانده است SSD از نظر ظرفیت؛ را Solidigm D5-P5336 دارای ظرفیت ۶۱٫۴۴ ترابایت

در رونوشت به دست آمده توسط احمق متشکلموزلی تأیید کرد که سیگیت احتمالاً در اوایل تقویم سال ۲۰۲۴ به شدت شروع به افزایش ۳ ترابایتی محصولات بر اساس فناوری HAMR خواهد کرد.

علاوه بر این، وی افزود که این درایوها ظرفیت ذخیره سازی بیش از ۳۰ ترابایت را ارائه می دهند – به این معنی که سیگیت قصد دارد پلاترهای بیشتری را در هر درایو بسته بندی کند یا از صفحات با چگالی بالاتر استفاده کند – و در پیکربندی های CMR یا SMR عرضه می شوند. موزلی در یک جلسه پرسش و پاسخ به درایو ۳۲ ترابایتی اشاره کرد و این ظرفیت مورد انتظار سیگیت بود که در ژوئن ۲۰۲۳ طی یک به‌روزرسانی تحلیلگر دیگر اعلام کرد.

پس از آن، گام بزرگ بعدی، راه اندازی هارد دیسک های ۴۰ ترابایتی بر اساس پلاترهای ۴ ترابایتی است، که مدیر عامل سیگیت انتظار دارد «در کمتر از دو سال آینده» اتفاق بیفتد، که به معنای اعلام پیش از نوامبر ۲۰۲۵ است، شاید همزمان با SC25 باشد. ، کنفرانس سالانه ابر رایانه. موزلی همچنین بر تعهد Seagate به پایبندی به HDD (به جای شرط بندی بر روی NAND مانند WD) تاکید کرده است.

او گفت: “به بیان ساده، ما به مشتریان ذخیره سازی انبوه داده را با کمتر از یک پنجم هزینه راه حل های NAND قابل مقایسه بر اساس هر بیت ارائه می دهیم. ما پیش بینی نمی کنیم که شکاف ارزشی در دهه آینده نسبت به معماری های مرکز داده بسته شود.” .

درایوهای ۳۰ ترابایتی برای مدتی در خط لوله هستند: سیگیت دو سال پیش اعلامیه ای داشت و تایید شد که مشتریان منتخب قبلاً آزمایش درایو را آغاز کرده بودند. توشیبا، یکی دیگر از فروشندگان HDD، آن را تایید کرد روی درایوهایی با ظرفیت مشابه کار می کرد. دیگر ظرفیت هایی که پس از رونمایی سیگیت از درایو Exos 24 ترابایتی تایید شده اند، شامل هارد دیسک های ۲۸ ترابایتی و ۳۶ ترابایتی است. یک محصول مبتنی بر HAMR 50 ترابایتی نیز در نقشه راه سیگیت قرار دارد تاریخ راه اندازی ۲۰۲۶ در محل است.

آرشیو وسترن دیجیتال قبلا یک درایو ۲۶ ترابایتی راه اندازی کرده بودرا Ultrastar DC HC670اما کاربران نهایی نمی توانند آن را بخرند زیرا SMR توسط میزبان مدیریت می شود (اطلاعات بیشتر در مورد آن در مصاحبه ما با راوی پندکانتی از WD، معاون مدیریت محصول HDD). همچنین تایید کرد که ۲۸ ترابایت هارد دیسک در حال حاضر در دست مشتریان (شرکتی/مرکز داده/هایپر مقیاس/نزدیک) است، البته در مرحله آزمایش.

بیشتر از TechRadar Pro


منبع: https://www.techradar.com/pro/seagate-confirms-that-30tb-hard-drives-are-coming-in-early-2024-but-you-probably-wont-be-able-to-use-it-in-your-pc

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *