شماره گیری کلاهبرداری: اراذل و اوباش سعی می کنند سرخپوستان را هر دو ساعت فریب دهند، غوغا برای سپر هوش مصنوعی افزایش می یابد

در گزارشی که اخیراً منتشر شده است، مشخص شد که یک شهروند هندی به طور متوسط ​​روزانه تقریباً ۱۲ پیام جعلی یا طرح های کلاهبرداری را از طریق ایمیل، متن یا رسانه های اجتماعی دریافت می کند. این پیام‌های فریبنده حدود ۱٫۸ ساعت از هفته را مصرف می‌کنند تا صحت خود را تأیید کنند.

این مطالعه، تحقیقات افتتاحیه «پیام کلاهبرداری جهانی» مک آفی، آمارهای هشداردهنده‌ای را نشان داد که تقریباً ۸۲ درصد از هندی‌های مورد بررسی روی پیام‌های جعلی کلیک کرده‌اند یا قربانی آن‌ها شده‌اند. نکته نگران‌کننده‌تر این است که ۴۹ درصد از پاسخ‌دهندگان خاطرنشان کردند که این پیام‌های کلاهبرداری اکنون با دقت ساخته شده‌اند، اغلب فاقد اشتباهات تایپی یا اشتباه هستند، که تشخیص آنها را بسیار متقاعدکننده و چالش‌برانگیز می‌کند.

حملات فیشینگ در حال افزایش است

در میان رایج‌ترین اشکال فریبکاری پیچیده، اکثر مصرف‌کنندگان هندی تسلیم شدن به اعلان‌ها یا پیشنهادات شغلی جعلی (۶۴ درصد) و پیام‌های هشدار بانکی (۵۲ درصد) را گزارش کردند. به طور متوسط، هر ۱۱ ثانیه یک سایت فیشینگ جدید در هند ظاهر می شود.

این مطالعه گسترده شامل بیش از ۷۰۰۰ بزرگسال در هفت کشور از جمله هند بود که هدف آن ارزیابی تأثیر پیام‌های کلاهبرداری و پیشرفت روزافزون هوش مصنوعی (AI) بر مصرف‌کنندگان در سراسر جهان بود.

روما ماجومدر، معاون محصول در McAfee، بیان کرد: “این واقعاً نشانه ای از زمان هایی است که اکثر مصرف کنندگان هندی ترجیح می دهند خود را در معرض درد و ناراحتی کانال ریشه قرار دهند تا اینکه در طول سال در معرض پیام ها و متون کلاهبرداری قرار گیرند.” به لطف هوش مصنوعی، تشخیص اینکه آیا پیام متنی ارسالی یا اعلان هشدار بانکی واقعی است یا خیر، می تواند بسیار دشوار باشد. به حدی که ۷۳ درصد از هندی‌ها معتقدند که در حل مکعب روبیک بهتر از شناسایی یک پیام کلاهبرداری هستند.

رایج ترین انواع کلاهبرداری

تقریباً ۶۰ درصد از پاسخ دهندگان هندی معتقدند که شناسایی پیام های کلاهبرداری چالش برانگیزتر شده است و این روند را به هکرهایی نسبت می دهند که از هوش مصنوعی برای افزایش اعتبار کلاهبرداری های خود استفاده می کنند.

این گزارش همچنین تاکید می کند که حدود ۹۰ درصد از هندی ها روزانه پیام های جعلی یا کلاهبرداری را از طریق ایمیل و پیامک دریافت می کنند، در حالی که ۸۴ درصد گزارش مشابهی را در سیستم عامل های رسانه های اجتماعی دارند.

در اینجا برخی از پیام هایی وجود دارد که افراد به راحتی گرفتار آنها می شوند:

  • شما برنده جایزه شده اید! – ۷۲ درصد
  • اعلان‌ها یا پیشنهادات شغلی جعلی – ۶۴ درصد
  • پیام هشدار بانکی – ۵۲ درصد
  • اطلاعات مربوط به خریدی که گیرنده انجام نداده است – ۳۷ درصد
  • به روز رسانی اشتراک نتفلیکس (یا مشابه) – ۳۵ درصد
  • تحویل جعلی از دست رفته، یا مشکل تحویل، اعلان – ۲۹ درصد
  • هشدار امنیتی آمازون یا پیام های اعلان در مورد به روز رسانی حساب – ۲۷ درصد
  • ارسال جعلی از دست رفته، یا مشکل تحویل، اعلان – ۲۳ درصد
  • اطلاعات مربوط به خریدی که گیرنده انجام نداده است – ۲۴ درصد
  • ورود به سیستم و پیام های تأیید موقعیت مکانی – ۲۴ درصد

هوش مصنوعی برای نجات

در مواجهه با تهدید فزاینده کلاهبرداری های مبتنی بر هوش مصنوعی و کاهش اعتماد آنلاین همزمان، اتخاذ یک متحد هوش مصنوعی ضروری است. این متحد ضروری می تواند به طور موثر با تهدید فزاینده فریب دیجیتال مبارزه کند.

نظرسنجی های اخیر در هند روند نگران کننده ای را نشان داده است: ۳۷ درصد از پاسخ دهندگان شاهد کاهش اعتمادشان به ارتباطات دیجیتال بوده اند. این کاهش اعتماد را می توان تا حد زیادی به فقدان تخصص غالب در مکانیسم های دفاعی دیجیتال نسبت داد. بسیاری از افراد در هند در مورد اینکه آیا اقدامات کافی برای محافظت از خود در حوزه دیجیتال انجام می دهند یا خیر مطمئن نیستند.

در پاسخ به این شکاف دانش، افراد راهبردهای مقابله ای مختلفی را توسعه داده اند:

  • تقریباً ۲۸ درصد ترجیح می‌دهند که ایمیل‌ها یا پیام‌های متنی مشکوک را نادیده بگیرند و احتیاط کنند.
  • ۲۸ درصد دیگر با مسدود کردن فرستنده پیام هایی که مشکوک به کلاهبرداری هستند، رویکردی فعالانه اتخاذ می کنند. ۳۱ درصد قابل توجهی برای محافظت از دیگران در برابر کلاهبرداری های احتمالی تصمیم می گیرند پیام هایی را گزارش کنند که باعث سوء ظن می شود.

با این حال، در میان این چالش ها، اعتقاد رو به رشدی به پتانسیل ابزارها و منابع جدید مبتنی بر هوش مصنوعی برای مقابله با کلاهبرداران وجود دارد. ۸۸ درصد از جمعیت هند تمایل دارند به راه حل ها یا ویژگی هایی اعتماد کنند که از هوش مصنوعی برای شناسایی کلاهبرداری های آنلاین استفاده می کنند. علاوه بر این، ۵۹ درصد قابل توجهی از افراد ضرورت هوش مصنوعی را به عنوان سلاح انتخابی در نبرد با فریبکاری مبتنی بر هوش مصنوعی می شناسند.


منبع: https://www.firstpost.com/tech/indians-receive-up-to-12-scam-messages-a-day-think-they-need-ai-to-beat-scammers-reveals-study-13365122.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *