شما نمی توانید در مورد ۲۰۲۳ در بازی ها بدون صحبت از اخراج صحبت کنید

چگونه است که سال ۲۰۲۳ می تواند یکی از بهترین سال ها در حافظه برای بازی ها و همچنین یکی از بدترین سال ها در حافظه برای بازی ها و صنعت بازی باشد. من نمی توانم این معادله را متعادل کنم – تمام سال تلاش کرده ام و سردردم ایجاد می کند.

ما باید در مورد سال ۲۰۲۳ به عنوان یکی از سال هایی صحبت کنیم که مانند سال ۲۰۰۷ برای بازی ها در تاریخ ثبت خواهد شد. ما Baldur’s Gate 3، Zelda 2 (برتی که اسمش نیست)، Cocoon، Alan Wake 2، Banished Vault، و – واقعاً – بسیاری دیگر را داشته ایم. ما در تمام سال در Eurogamer با کیفیت بی‌امان نمایش سرگشته بودیم. ما اکنون باید در این دوره پایانی سال جشن بگیریم و جشن خواهیم گرفت. ما به تنهایی نمی توانیم این کار را انجام دهیم، زیرا داستان دیگری وجود دارد که نمی توانیم نادیده بگیریم: اخراج.

برای اینکه به شما ایده بدهم که چقدر موضوع غالب بوده است، قصد دارم کاری کمی تجربی انجام دهم. من از طریق Eurogamer نگاه کردم و (تقریبا) تمام داستان‌هایی را که در مورد اخراج‌ها در طول سال نوشته‌ایم بیرون کشیدم، و همه آنها را در زیر فهرست می‌کنم. این یک لیست طولانی و طولانی است، اما من باید آن را ببینید. من باید به شما یادآوری کنم که موضوع چقدر بزرگ بوده است.

بیایید دوباره در زیر گردهمایی داشته باشیم.

حال، ذکر این نکته ضروری است که این لیست قطعی نیست. من احتمالا چیزی را در جایی از دست داده ام و می دانم که ما به عنوان یک سایت تک تک اخراج ها را در صنعت پوشش نداده ایم. اما این اشکالی ندارد. این بیشتر برای جلب توجه شماست.

همچنین درک این نکته مهم است که مقیاس اخراج از شرکتی به شرکت دیگر متفاوت است. در برخی موارد، تعداد انگشت شماری از افراد بیکار شده اند، در حالی که در شدیدترین موارد، در بزرگترین شرکت ها، هزاران نفر رفته اند. هزاران. همچنین خواهید دید که چندین شرکت به طور سیستماتیک از طریق کاتالوگ استودیوهای خود کار می کنند و آنها را بازسازی می کنند. و متأسفانه این کار قرار است تا پایان سال مالی آنها ادامه یابد، بنابراین تا پایان ۳۱ مارس ۲۰۲۴٫

تنها در این سال تقویمی، اگرچه – و من متوجه شدم که هنوز کارمان تمام نشده است – بیش از ۹۵۰۰ کارگر صنعت بازی اخراج شده اند. اخراج صنعت بازی (که همانطور که می فهمم یک نفر تلاش می کند همه آن را ردیابی کند). در مقایسه با سال گذشته، تقریباً ده برابر افزایش می دهد، فقط در صورتی که شما تعجب می کنید که چگونه همه چیز را پشته. آن عدد ۲۰۲۲ از آن می آید یک گزارش عالی در مورد Polygon. و در جایی که اخراج وجود دارد، البته، شرکت‌هایی نیز وجود دارند که به همان دلایلی که مردم را رها می‌کنند از استخدام سرباز می‌زنند: برای صرفه‌جویی در پول. این بدان معناست که سیل استعدادهایی وجود دارد که مشتاق جذب صنعت هستند. اما آیا خواهد شد؟ ما هنوز نمی دانیم.


سگا پروژه چند نفره Hyenas خود را در سال ۲۰۲۳ پس از سال ها توسعه و تبلیغ لغو کرد.

چرا این اتفاق می افتد؟ و چرا در سال ۲۰۲۳، سالی که در غیر این صورت مانند فانوس دریایی خواهد بود که بازی‌ها چه کاری می‌توانند انجام دهند و چه باشند؟ چگونه صنعتی که اینقدر خوب عمل می کند ظاهراً در حال فروپاشی است؟

بدیهی است که پیچیده است و عوامل زیادی در آن دخیل هستند. در برخی موارد، شما می توانید به وضوح تصمیم و نتیجه را ببینید. یک بازی بد عمل می‌کند، بنابراین یک استودیو به مردم اجازه می‌دهد بروند، یا مانند مورد سگا، با Hyenas، یک پروژه بزرگ کنسرو می‌شود تا مردم رها شوند. با این حال، در موارد دیگر، دشوارتر است که مستقیماً متوجه شوید که چرا این اتفاق می افتد، تقریباً به نظر می رسد دلایل آن هستند به عمد پنهان شده است در آن راه اتاق هیئت مدیرهبنابراین به نظر نمی رسد شرکت ها کار اشتباهی انجام داده باشند. اما زمان زیادی طول نمی کشد تا متوجه شویم که واقعاً، همه آنها تغییراتی از یک چیز می گویند.

علت اصلی بسیاری از این اخراج ها، هزینه های بیش از حد است. همچنین اغلب، از قضا، خرج کردن بیش از حد با موفقیت مرتبط است. بازی در طول همه‌گیری زمانی که بیشتر ما در خانه محبوس بودیم و کاری برای انجام دادن نداشتیم رونق گرفت، بنابراین شرکت‌ها علائم ارز را در چشمان خود دیدند و به آن پرداختند. اما اکنون که COVID چیزی است که ما با آن زندگی می کنیم، همه چیز تغییر کرده است. و عناصر مهم دیگری مانند هزینه های زندگی، بحران و درگیری ها و بی ثباتی جهانی در کار هستند. این همان چیزی است که کسب و کار بازی شما را وادار می کند به هر حال فکر کنید. و این اشتباه نیست، اما روشی برای چرخش نتایج مالی است که باعث می‌شود در وهله اول تقصیر جهانی به نظر برسد و در وهله اول به دلیل خرج کردن بیش از حد یک شرکت نباشد.

این موضوع با جزئیات بسیار بیشتری توسط گروهی از تحلیلگران در یک قطعه مفصل در مورد بررسی شده است GamesIndustry.biz. طیفی از نظرات وجود دارد. برخی در مورد عادی بودن توسعه و انعقاد قرارداد صحبت می کنند، در حالی که برخی دیگر وجود وام های ارزان تر در طول همه گیری همه گیر – و دوره ای از نرخ های بهره پایین تاریخی – را برجسته می کنند که به هزینه های افسارگسیخته دامن زد و احتمالاً ارزش گذاری برخی شرکت ها را افزایش داد، و که منجر به وام‌هایی می‌شود که گرفتن آنها ارزان بود، اما با افزایش نرخ‌های بهره، گران‌تر بودند.

اما نظرات غیرمنتظره دیگری نیز وجود دارد، مانند اینکه چگونه یک تحلیلگر فکر می‌کند مدیران ارشد بازی‌ها از نصف کردن بی‌رحمانه نیروی کار توییتر توسط ایلان ماسک الهام گرفته‌اند. همچنین پیشنهاد شرکت‌هایی که از یکدیگر کپی می‌کنند و عجله آن‌ها برای کاهش دادن به این دلیل که شرکت‌های دیگر در حال کاهش هستند، از ترس اینکه اگر این کار را انجام ندهند، عقب بمانند، جالب است. امسال بسیار شبیه به آن احساس می‌شود – آن یا شرکت‌ها از فرصت استفاده می‌کنند تا کارهای بد را انجام دهند، در حالی که بقیه انجام می‌دهند، بنابراین آنها متمایز نمی‌شوند.

سپس این نقل قول از سرکان توتو، مدیر اجرایی Kantan Games وجود دارد: “همچنین این پدیده وجود دارد که اغلب مدیران عامل فکر می کنند ۱۵ تا ۲۰ درصد از افرادشان در هر مقطع زمانی بیکار هستند.”

وای

در چنین اظهاراتی است که می بینم یک موضوع بزرگ در همه اینها نادیده گرفته شده است و آن انسانیت زدایی از مردمی است که تحت تأثیر آن قرار گرفته اند. توجه داشته باشید که چگونه شرکت ها به جای تعداد افرادی که تحت تأثیر اخراج قرار می گیرند، به درصد اشاره می کنند. EA گفتن اینکه شش درصد از نیروی کار خود را اخراج می کند، شاید چندان بد به نظر نرسد. شش رقم کوچکی است، بنابراین اگر فقط به آن نگاه کنید، ممکن است ناچیز به نظر برسد. اما وقتی متوجه می‌شوید که EA درباره از دست دادن شغل ۷۵۰ نفر صحبت می‌کند، کاملاً متفاوت است.

خطری که هر زمان در مورد تعداد زیادی از افراد متاثر از چیزی صحبت می کنیم این است که تجربه فردی نادیده گرفته می شود. ما از قرار دادن خود در موقعیت افراد آسیب دیده خودداری می کنیم و در عوض از نظر اعداد سرد به آن نگاه می کنیم. ما از ترس و اضطراب و انسانیت چیزی که آنها می گذرانند فاصله می گیریم.

قطعه چند ضلعی با صحبت با چندین نفر که تحت تأثیر اخراج‌ها قرار گرفته‌اند، هزینه‌های انسانی را به ما یادآوری می‌کند. ما در مورد برگزاری جلسات ناگهانی همه جانبه و شوک غیرمنتظره اعلامیه ها می شنویم. پس از آن احساس می‌کنیم که بعد از آن، مردم برای مقابله با اخبار، و تمام عدم اطمینان و آسیب‌پذیری که در زندگی‌شان ایجاد می‌کند، تقلا می‌کنند. برخی از افراد ماه ها و ماه ها برای صدها شغل خالی درخواست داده اند، اما فایده ای نداشته است. الان چیکار میکنن؟

این که یکی از آن ها باید باشد چگونه بوده است نویسندگان کهنه کار BioWareچه کسی دهه‌ها را به این شرکت داده بود تا به‌طور غیر رسمی از کار اخراج شود – و بدون انفصال کافی برای دوره تصدی خود نیز؟ یکی از آن‌ها باید چگونه بوده است تیم رادیکال آزاد تماشای بسته شدن درهای استودیو برای آخرین بار؟ مثال های زیادی وجود دارد که می توانم بیاورم. این ترسناکه. و این خشمگین است که ببینیم زندگی و شغل مردم با این گونه قمار می شود.

به همین دلیل است که مردم در خارج از جوایز بازی اعتراض می‌کنند و چرا مردم در این صنعت در رسانه‌های اجتماعی درباره سال ۲۰۲۳ خشمگین می‌شوند: آنها عصبانی هستند که می‌توان در صنعتی که ظاهراً به خوبی کار می‌کند با مردم این‌گونه رفتار کرد. همان سالی که Epic تعداد زیادی اخراج را اعلام کرد، جشن گرفت نقاط عطف بازیکنان جدید در Fortnite. در همان سال مایکروسافت تعداد زیادی اخراج را اعلام کرد ۶۸٫۷ میلیارد دلار برای اکتیویژن بلیزارد هزینه کرده است. تماشای آن سخت است و باعث می‌شود افراد تحت تاثیر مانند دارایی‌های یکبار مصرف در مسیر شرکت‌ها به سمت ثروت به نظر برسند. این موفقیت ها هزینه انسانی بالایی را به همراه داشته است. بنابراین بله، چند بازی فوق‌العاده در سال ۲۰۲۳ منتشر شد، اما باز هم می‌گویم: شما نمی‌توانید درباره سال ۲۰۲۳ بدون صحبت درباره اخراج‌ها صحبت کنید.


منبع: https://www.eurogamer.net/you-cant-talk-about-2023-in-games-without-talking-about-layoffs

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *