شورولت در مقابل پیکاپ های GMC: تفاوت چیست؟

ماشین ها

شورولت در مقابل پیکاپ های GMC: تفاوت چیست؟

شورولت در مقابل پیکاپ های GMC: تفاوت چیست؟

مایکل تئو ون رانکل/SlashGear
توسط مایکل تئو ون رانکل/۳ دسامبر ۲۰۲۳، ساعت ۹:۱۵ صبح EST

پیمایش در تمام تریم‌ها و بسته‌های مختلف که وانت‌های Chevy و GMC را متمایز می‌کنند، تقریباً به مدرک دکترا در صفحات گسترده نیاز دارد. برای مثال، دره شامل ارتفاع، دنالی، تریم های AT4 و AT4X با نسخه اختیاری AEV که در نسخه دوم موجود است، در حالی که با قیمت پایه تقریباً ۱۰۰۰۰ دلار بالاتر از ارزان ترین برادر کلرادو شروع می شود. سپس سیرا و سیلورادو یک حرکت مشابه را شامل می‌شوند که پس از آن نیاز به درک مرحله‌ای از پیکاپ‌های لایت دیوتی (۱۵۰۰) به کامیون‌های سنگین (۲۵۰۰) دارد.

شعار همیشگی GMC “ما درجه حرفه ای هستیم” ممکن است آب را بیشتر گل آلود کند، زیرا در زیر پوست، کامیون ها همه از یک چرخ دنده در هر دو برند استفاده می کنند بدون اینکه هیچ گونه ارتقای مکانیکی جدی برای توجیه شکاف در قیمت گذاری وجود داشته باشد. بنابراین، چه تفاوتی دارد؟ یک برنامه رانندگی اخیر با نام “AT4Xpedition” دریچه ای عالی از نحوه قرارگیری شورلت و جی ام سی توسط جنرال موتورز در یک چشم انداز وانت پیکاپ در حال تکامل – و سودآور – ارائه کرد.

تفاوت ظاهری خارجی بین سیرا و سیلورادو، کنیون و کلرادو

مایکل تئو ون رانکل/SlashGear

با قدم زدن تا یک سیرا، اصلاحات ظاهری در مقابل سیلورادو بلافاصله برجسته می شود. در GMC، خطوط صاف تر و پانل های تمیزتر در اطراف به نظر می رسد هدف حرفه ای تری را نسبت به طراحی زاویه دار و تقریباً تهاجمی Silverado نشان می دهد. ورودی های هوای هود به سبک سوراخ بینی نسبت به هود مرکزی بزرگتر سیلورادو (اغلب با رنگ های متضاد) تمیزتر با هود بزرگ و مربعی ادغام می شوند.

با این حال، سوئیچ کانیون و کلرادو سبکی را در اطراف آن ساده کرده است، زیرا طراحی جلویی کلرادو به طور کامل با بقیه کامیون ادغام می شود.

بسته ها و آپشن های داخلی

مایکل تئو ون رانکل/SlashGear

بالا رفتن از کابین جی ام سی یا شورلت تفاوت بزرگی ایجاد می کند. در AT4Xpedition، Canyons دارای پوشش چرمی سفید درخشان Obsidian Rush بود- اما Sierras در LD و HD از پالت رنگی ملایم تری استفاده می کرد. اما به غیر از اثاثه یا لوازم داخلی، مواد مختلف برای GMC ها قابلیت لمس سطوح لمسی را بهبود بخشید، حتی اگر طراحی تا حد زیادی بین دو شرکت انجام شود.

به سیستم صوتی Bose توجه کنید، که به Canyon و Sierra در تلاش خود برای ایجاد یک محیط “ممتاز” بیشتر برای رانندگان و مسافران کمک می کند.

یک دکمه فشاری بزرگ شروع-ایست

مایکل تئو ون رانکل/SlashGear

هر بار که راننده ای سیرا را به کار می اندازد نیاز به استفاده از شاید بزرگترین امتیاز برای شعار «ما حرفه ای هستیم» دارد: کامیون های GMC LD و HD احتمالاً بزرگترین دکمه فشاری استارت-استاپ را دارند که تا به حال روی یک خودروی تولیدی نصب شده است. تقریباً به طرز خنده‌داری بزرگ، صفحه فلزی عظیمی که در دایره‌ای مرتب تعبیه شده است، نشان می‌دهد که دست‌های دستکش به تنهایی باید این کامیون بزرگ را هدایت کنند.

این صندلی ها برای نشستن ساخته شده اند

مایکل تئو ون رانکل/SlashGear

البته، برای کامیون هایی که عمر طولانی دارند، صندلی ها همه تفاوت را در جهان ایجاد می کنند. و در اینجا GMC (جناس کاملاً در نظر گرفته شده) یک پله بالاتر از شورولت قرار دارد، به خصوص در مورد Canyon AT4X که صندلی های تهویه مطبوع را بدون نیاز به بسته AEV Edition دریافت می کند-شورلت فقط تهویه را روی بایسون نصب می کنددر همین حال.

مزایا و معایب قسمت‌های عقب خنک‌شده می‌تواند بین طرفداران خودرو اختلاف‌افکنی ایجاد کند، اما طرفداران موافق هستند که صندلی‌های دارای تهویه هوا در روزهای گرم ممکن است بزرگ‌ترین دستاورد صنعت خودرو از نظر راحتی در چند دهه گذشته باشد (بدون ذکر بهبود در راندمان خنک‌کننده که می تواند به محدوده EV کمک کند).

بهترین ماساژورهای خودرو روی زمین

مایکل تئو ون رانکل/SlashGear

پیکاپ‌های AT4X و AEV Edition از GMC همچنین راننده و سرنشین جلوی خود را دعوت می‌کنند تا احتمالاً بهترین صندلی‌های ماساژور ماشین را در کل سیاره تجربه کنند، با مجموعه‌ای از عملکردهای مختلف چرخشی و لرزشی که می‌تواند به سطوحی از شدت نزدیک شود که NHTSA ممکن است بخواهد داشته باشد. نگاهی به حواس پرتی راننده بدون اغراق، توپ های غلتکی گره های ایجاد شده توسط بلند کردن سنگین و سفرهای جاده ای طولانی را به طور یکسان ورز می دهند – اما برخی از پوندها را اضافه می کنند که به وزن های اندکی متورم سیرا در مقابل سیلورادو با مشخصات مشابه کمک می کند.

یک تغییر مکانیکی عمده

مایکل تئو ون رانکل/SlashGear

Sierras و Silverados، و همچنین Canyons و Colorados، از پیشرانه‌ها و سیستم تعلیق یکسانی تا لاستیک‌های مشابه استفاده می‌کنند – غیر از یک تفاوت مکانیکی عمده. در Canyon AT4X AEV Edition، GMC تصمیم گرفت مجموعه سپرهای کنترل پرش هیدرولیک Multimatic Colorado ZR2 Bison را به گزینه ای تغییر دهد. در عوض، خریداران Canyon یک دکمه Aux روی داشبورد دریافت می‌کنند که یک پریز برق در تخت کامیون را کنترل می‌کند. این جزئیات با تجملاتی که GMC از آن استفاده می‌کند مطابقت دارد، اما برای دوندگان صحرا، این ژانرهای ستاره‌ای سخت‌ترین ضربه‌ها را به‌طور قابل‌توجهی صاف می‌کنند و Bison را به سطح دیگری تقریباً مطابق با هاردکورترین پیکاپ‌های رپتور فورد ارتقا می‌دهند.

اینکه چقدر فاصله قیمتی بین بالاترین تریم های آفرود کلرادو و کانیون بر اساس این تفاوت ایجاد می شود، همچنان یک راز باقی می ماند، زیرا احتمالاً هر دو هنوز باید در زیر رپتورز قرار بگیرند. فقط زمان نشان خواهد داد که آیا قیمت‌گذاری، ویژگی‌ها و طراحی به GMC و Chevy در تلاششان برای ساختن چهار مجموعه متنوع وانت پیکاپ بر روی یک پلتفرم کمک می‌کند یا مانع از آن می‌شود.

با این حال، در حال حاضر، تفاوت‌های واضح طیف گسترده‌ای از انتخاب‌ها را ایجاد می‌کند که خریداران بالقوه ممکن است یاد بگیرند هنگام خرید آنلاین و نمایندگی‌ها از آن‌ها قدردانی کنند. فقط این تحقیقات را از قبل انجام دهید، زیرا صفحه گسترده روی صفحه نمایش کوچک گوشی هوشمند احتمالاً در شرایط فروش با فشار بالا کار خوبی نخواهد داشت.


منبع: https://www.slashgear.com/1458350/chevrolet-vs-gmc-pickups-whats-the-difference/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *