غیر معمول ترین فضانورد ناسا درگذشت

فرانک بورمن به این موضوع توجهی نکرد ماه.

افسانه ای ناسا فضانورد، یکی از اعضای حیاتی آژانس برنامه آپولودر سالهای آخر عمرش گفت که به خاطر عظمت در این کار نبود فضا اکتشاف. او یک آرزوی منحصر به فرد، هرچند بلندپروازانه، دیگر داشت: اثبات خود به عنوان یک گوهر ملی منحصر به فرد.

بورمن می‌گوید: “من می‌خواستم در این ماجراجویی آمریکایی‌ها برای شکست شوروی شرکت کنم. اما این تنها چیزی بود که به من انگیزه داد – شکست دادن روس‌های لعنتی.” در برنامه رادیویی گفت این زندگی آمریکایی در سال ۲۰۱۸

در واقع، بورمن که به خود فرو رفته بود، اولین سفر خدمه به دور ماه، آپولو ۸، را در سال ۱۹۶۸ انجام داد، که گامی اساسی در تلاش ایالات متحده برای اولین فرود آمدن بود. فضانوردان روی سطح گچی ماه فضانوردان تابستان بعد فرود آمدند. این یک پیروزی بزرگ در جنگ سرد بود.

و معلوم شد بورمن جدی بوده است. زمانی که ناسا در سال ۱۹۶۹ بر روی ماه فرود آمد و در اولین مسابقه فضایی برنده شد (اکنون یک مسابقه جدید قمری) بورمن به زودی استعفا داد – حتی اگر تقریباً به طور قطع دستور تلاش بعدی برای ماه را می داد.

به دلیل صراحت بورمن، روزنامه نگار دیوید کستنبام از بورمن پرسید که آیا او “بهترین یا بدترین فردی است که به ماه رفته است، از نظر توصیف ماه”.

بورمن پاسخ داد: «احتمالاً من بدترین هستم.

ناسا اعلام کرد که بورمن در ۷ نوامبر ۲۰۲۳ در بیلینگز، مونتانا درگذشت. او ۹۵ ساله بود. به عنوان یک غیر سنی، هنوز هم هست یک هواپیمای نظامی تاریخی را هدایت کرد.

غیر معمول ترین فضانورد ناسا درگذشت
خدمه آپولو ۸ در حال آموزش در مرکز شتاب پرواز. بورمن در سمت راست است.
اعتبار: ناسا

بورمن مدتها بود که به نظر می رسید برای عظمت پروازهای فضایی مقدر شده بود. مدیر ناسا: “فرانک کار خود را به عنوان یک افسر در نیروی هوایی ایالات متحده آغاز کرد. عشق او به پرواز از طریق موقعیت هایش به عنوان خلبان جنگنده، خلبان عملیاتی، خلبان آزمایشی و استادیار ثابت شد.” بیل نلسون در بیانیه ای گفت. تجربه و تخصص استثنایی او باعث شد که توسط ناسا برای پیوستن به گروه دوم فضانوردان انتخاب شود.

با این حال گذشت سالها و رشد افسانه های آپولو مردی را که هرگز دعوت به بازگشت به ماه و رهبری یک سفر به ماه را نمی پذیرفت، تغییر نداد. سطح ماه. او می توانست داشته باشد رانده به اطراف دنیای فرازمینی؛ او می‌توانست در سطح جهانی تماشا می‌شد و روی جلد مجلات زیبایی داشت.

بورمن می‌گوید: “من خطر برداشتن سنگ‌ها را نمی‌پذیرم. این برای من اهمیت چندانی ندارد.”

با این حال سفر او به دور ماه برای ساکنان زمین معنای جهان را داشت. خدمه آپولو ۸ او با همراهی جیمز لاول و ویلیام اندرس، عکس افسانه‌ای “Earthrise” را هنگام چرخش به دور ماه در شب کریسمس سال ۱۹۶۸ ثبت کردند. (اندرس عکس واقعی را گرفت.) بورمن کنایه زد“این را نگیرید، برنامه ریزی نشده است.”

عکس نمادین “Earthrise” که توسط خدمه آپولو ۸ ناسا گرفته شده است.
اعتبار: ناسا

بیشتر می خواهید علوم پایه و اخبار فنی مستقیماً به صندوق ورودی شما تحویل داده می شود؟ ثبت نام برای خبرنامه سرعت نور Mashable امروز.

ماه ممکن بود بورمن را خسته کرده باشد، اما در واقع ماه دور بود سنگ مرمر زمینو زندگی روی آن، که او را به حرکت درآورد. وقتی از ماه برگشت، زنده ماندن الف فرود آتشین ۲۴۶۹۶ مایل در ساعت قبل از اینکه نیروی دریایی او را با هلیکوپتر از دریا بیرون بکشد، از طریق جو زمین و سقوط شدید به اقیانوس، او به خود زحمتی نداد که به خانه بیاید و داستان های خانوادگی خود را در مورد یکی از وقیحانه ترین تلاش هایی که هنوز هم تا به امروز هر کسی انجام داده است تعریف کند.

بورمن می‌گوید: «این زمان فوق‌العاده‌ای از اتحاد دوباره و احساسات بود، و آخرین چیزی که در ذهن من وجود داشت این بود که به آنها بگویم ماه چگونه است.

از شما متشکرم، فرانک، برای صراحت، اصالت، و، البته، برنده شدن.

موضوعات
ناسا


منبع: https://mashable.com/article/nasa-astronaut-frank-borman

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *