فضای خصوصی، کارت های کیف پول، بیشتر

اگر در طول سخنرانی دیروز به خواب رفتید زیرا تنها چیزی که گوگل می خواست درباره آن صحبت کند جمینی و هوش مصنوعی بود، شما تنها نیستید. بسیاری از ما امیدوار بودیم که جزئیات بیشتری در مورد نسخه بعدی اندروید، رویدادهای Google TV، Wear OS، Google در ماشین‌ها و غیره به دست آوریم، اما این اتفاق نیفتاد زیرا گوگل در حال حاضر همچنان عاشق آینده‌ای است که از هوش مصنوعی خود پشتیبانی می‌کند. . خوشبختانه، گوگل امروز این کالاها را به ما داد، البته نه با یک سخنرانی کلیدی.

در طول چندین پست وبلاگ، گوگل به اشتراک گذاشت که آینده نزدیک برای سایر سیستم عامل های خود چگونه خواهد بود. برای این پست، ما به یک خلاصه کلی اندروید می پردازیم، زیرا چیزهای زیادی وجود دارد و من مطمئن هستم که وقت ندارید همه آنها را بخوانید.

آیا برای یافتن چیزهای جدید در Android در Google I/O آماده هستید؟ در اینجا ما می رویم.

  • فضای خصوصی: این به عنوان یک فضای امن در تلفن رسمی است که می توانید برنامه های حساس را در آن نگه دارید. تحت یک لایه اضافی از احراز هویت و به عنوان یک نمایه کاربر جداگانه زندگی می کند. می توانید انتخاب کنید که آن را با قفل دستگاه تلفن خود قفل کنید یا می تواند فاکتور قفل خاص خود را داشته باشد. فضای خصوصی در یک محفظه جداگانه در لانچر گوشی شما زندگی می کند، به علاوه محتوای تولید شده یا دانلود شده توسط کاربر جدا از فضای اصلی یا غیرخصوصی باقی می ماند.
  • قفل تشخیص سرقت: به لطف هوش مصنوعی، گوگل می گوید که اگر شخصی گوشی را از دست شما بگیرد و بخواهد دور شود، گوشی شما می تواند این موضوع را تشخیص دهد. سپس این حرکت می تواند باعث قفل شدن تلفن شما شود. ما نمی توانیم منتظر باشیم تا اطلاعات بیشتری در مورد این موضوع کسب کنیم، اما در حال حاضر، در اواخر سال جاری، احتمالاً با عرضه اندروید ۱۵، منتظر آن باشیم.
  • محافظت در برابر برنامه های تقلب: از طریق Google Play Protect (و با کمک هوش مصنوعی روی دستگاه)، تلفن شما می‌تواند تجزیه و تحلیل تشخیص تهدید را اجرا کند تا ببیند آیا برنامه‌ها کارهای مبهم را در زمان واقعی انجام می‌دهند یا خیر. اگر Google Play Protect چیزی پیدا کند، می‌تواند برنامه را غیرفعال کند یا در مورد آن به کاربران هشدار دهد.
  • RCS در پیام ها در ژاپن: من متوجه نشدم که RCS در ژاپن نیست، اما به زودی خواهد بود، با KDDI شروع می شود.
  • کارت‌های Google Wallet از عکس‌ها: قسم می خورم که قرار بود قبلا راه اندازی شود، اما گوگل اکنون می گوید که به زودی می توانید از Google Wallet برای عکس گرفتن تقریباً از هر کارت و تبدیل آن به کارت Wallet استفاده کنید. اینها می توانند هر پاس یا کارتی باشند، نه فقط آنهایی که بارکد یا کد QR دارند. به کارت‌های کتابخانه، بلیط‌های رویداد یا کارت‌های بیمه فکر کنید که ممکن است مناسب زمان نباشند.
  • محتوای AR در Google Maps: محتوای AR از طریق تلفن شما به Google Maps می‌آید و راه‌های همه‌جانبه‌تری برای دیدن مکان‌های اطرافتان، خیره شدن در پاریس و سنگاپور در اختیار شما قرار می‌دهد. گوگل خاطرنشان می‌کند که وقتی پلتفرم واقعیت توسعه‌یافته (XR) آنها – که با سامسونگ و کوالکام در حال ساخت هستند – در مقطعی راه‌اندازی شود، واقعاً سرگرم‌کننده خواهد بود.
  • برنامه های بیشتر در ماشین ها: Max، Peacock، و Angry Birds به زودی برای انتخاب خودروهایی با Google داخلی عرضه می شوند. همچنین قبلاً در مورد پذیرش Google Cast توسط Rivian و دریافت یک برنامه بومی YouTube نیز نوشتیم.
  • هوش مصنوعی در تلویزیون گوگل: Google TV در حال دریافت هوش مصنوعی است که با نمایش‌ها یا فیلم‌هایی که ممکن است بخواهید تماشا کنید، توضیحات ایجاد شده توسط هوش مصنوعی (شخصی‌سازی شده برای شما) را در صفحه‌های اصلی به شما ارائه می‌دهد. من نمی دانم که آیا این خوب یا مفید خواهد بود، اما ما سعی می کنیم فعلا از قضاوت خودداری کنیم.
  • به‌روزرسانی‌های OS 5 را بپوشید: ما یک گزارش کامل در این مورد داریم، اما Wear OS 5 در راه است و هنگامی که می‌خواهید فعالیت‌های استقامتی انجام دهید، مانند دویدن ماراتن، پیشرفت‌های زیادی به عمر باتری اضافه می‌کند. گوگل در مورد Wear OS 5 صحبت می کند که در مقایسه با Wear OS 4 و انجام فعالیت های طولانی ۲۰٪ انرژی کمتری مصرف می کند.
  • بهبود جفت سریع: جفت سریع به زودی به عنوان نوعی تعریف از تجربه جدید Find My Device مفید خواهد بود. در اواخر این ماه می‌توانید عمر باتری و مکان دستگاه Fair Pair خود را ردیابی کنید.

بنابراین بله، برخی از چیزهای بزرگ اندروید، همراه با اندروید ۱۵ بتا ۲ که امروز در دسترس است، وجود دارد.

// گوگل


منبع: https://www.droid-life.com/2024/05/15/10-big-new-android-features-from-i-o/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *