قابلیت Recall ویندوز ۱۱ برای اجرا روی پردازنده‌های پشتیبانی‌نشده کرک شد

هفته گذشته یک توسعه‌دهنده نشان داد که می‌توان قابلیت هوش مصنوعی Recall را روی کامپیوترهای مجهز به پردازنده‌های پشتیبانی‌نشده نیز اجرا کرد. اکنون، این قابلیت به‌صورت کرک منتشر شده و روی برخی از سیستم‌ها و پشتیبانی‌نشده قدیمی قابل اجراست.

Recall از مدل‌های هوش مصنوعی محلی در کامپیوترهای کوپایلوت پلاس جدید بهره می‌برد تا عملاً از هر کاری که انجام می‌دهید اسکرین‌شات بگیرد. سپس شما یک تایم‌لاین دریافت می‌کنید که می‌توانید از آن برای بررسی و جستجوی فعالیت‌های خود بهره ببرید.

به گزارش ورج، یک توسعه‌دهنده ابزاری به‌نام Amperage را در گیت‌هاب منتشر کرده است که Recall را در دستگاه‌هایی که دارای تراشه اسنپدراگون قدیمی، پردازنده‌های SQ مایکروسافت یا چیپ‌ست‌های Ampere هستند، فعال می‌کند.

قابلیت Recall ویندوز در پردازنده‌های پشتیبانی‌نشده

برای استفاده از این ابزار، باید آخرین آپدیت ۲۴H2 ویندوز ۱۱ را روی یکی از دستگاه‌های مبتنی بر Arm خود نصب کرده باشید، سپس این ابزار قفل را باز و Recall را فعال می‌کند. درحال‌حاضر این ابزار تنها روی سخت‌افزارهای Arm کار می‌کند.

قابلیت Recall ویندوز ۱۱ برای اجرا روی پردازنده‌های پشتیبانی‌نشده کرک شد

بااین‌حال با توجه به اینکه احتمالاً کامپیوترهای کوپایلوت پلاس به‌زودی با تراشه‌های AMD و اینتل نیز عرضه می‌شوند، انتظار می‌رود در هفته‌ها یا ماه‌های آینده شاهد عرضه کرک این برنامه به‌صورت گسترده‌تر باشیم. مایکروسافت درحال‌حاضر فقط قابلیت‌های هوش مصنوعی خود را برای ویندوز در پلتفرم Arm منتشر کرده است.

البته شما می‌توانید از لحاظ فنی قفل Recall را در دستگاه‌های x86 نیز باز کنید، اما تا زمانی که مایکروسافت مؤلفه‌های هوش مصنوعی x64 مورد نیاز برای راه‌اندازی آن را منتشر نکند، این برنامه چندان کاربرد خاصی روی این دستگاه‌ها نخواهد داشت.

اجرای این قابلیت جدید روی پردازنده‌های قدیمی‌تر، بدون شک این سؤال را مطرح می‌کند که چرا مایکروسافت این ویژگی و بسیاری دیگر از قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را به سیستم‌های جدیدی که NPU با بیش از ۴۰ تریلیون عملیات در ثانیه (TOPS) دارند، محدود می‌کند؟ احتمالاً مایکروسافت قصد دارد از NPUهای قدرتمند برای قابلیت‌های پیشرفته‌تری بهره ببرد که در آینده از آن‌ها رونمایی خواهد کرد.


منبع: https://digiato.com/app/windows-11s-new-recall-feature-has-been-cracked

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *