قانونگذاران ایالات متحده متا، ایکس را در مورد دیپ فیک های تولید شده توسط هوش مصنوعی و فقدان قوانین آنها در برابر چنین محتوایی زیر سوال می برند

فناوری Deepfake که توسط هوش مصنوعی هدایت می‌شود، امسال به دلیل توانایی آن در ایجاد شبیه‌سازی‌های عجیب و غریب از افراد مشهور در حال انجام کارهای غیرعادی مورد توجه قرار گرفته است. به عنوان مثال، دیپ فیک ها تام هنکس را در حال تایید یک طرح دندانپزشکی، پاپ فرانسیس با پوشیدن یک ژاکت پف دار شیک، و سناتور آمریکایی رند پل که با لباس حمام قرمز روی پله های کاپیتول لم داده است، به تصویر کشیده اند.

با این حال، سوال پیش رو این است که چگونه از این فناوری در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال آینده استفاده خواهد شد. گوگل اولین شرکت فناوری بزرگی بود که قصد خود را برای معرفی برچسب های جدید برای تبلیغات سیاسی فریبنده تولید شده توسط هوش مصنوعی که می تواند صدای یا اقدامات نامزدها را جعل کند، اعلام کرد. در پاسخ، برخی از قانونگذاران آمریکایی از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند توییتر، فیس‌بوک و اینستاگرام می‌خواهند تا توضیح دهند چرا اقدامات مشابهی را اجرا نکرده‌اند.

دو عضو دموکرات کنگره روز پنجشنبه نامه‌ای به مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا و لیندا یاکارینو، مدیر عامل X ارسال کردند و در آن «نگرانی‌های جدی» خود را در مورد ظهور تبلیغات سیاسی تولید شده توسط هوش مصنوعی در پلتفرم‌های خود ابراز کردند و از هرکدام خواستند قوانینی را که برای محدود کردن آن ایجاد می‌کنند، توضیح دهند. صدمه به انتخابات آزاد و عادلانه

سناتور آمی کلوبوچار از مینه سوتا در مصاحبه ای با آسوشیتدپرس گفت: «آنها دو تا از بزرگترین سکوها هستند و رأی دهندگان شایسته دانستن چه نرده های محافظی هستند». “ما به سادگی از آنها می پرسیم، “نمی توانید این کار را انجام دهید؟” چرا این کار را نمی کنی؟ این به وضوح از نظر فناوری امکان پذیر است.”

در نامه به مدیران کلوبوچار و نماینده ایالات متحده، ایوت کلارک از نیویورک هشدار داده شده است: «با نزدیک شدن سریع به انتخابات ۲۰۲۴، عدم شفافیت در مورد این نوع محتوا در تبلیغات سیاسی می تواند منجر به سیل خطرناکی از اطلاعات نادرست مرتبط با انتخابات شود. اطلاعات نادرست در سراسر پلتفرم های شما – جایی که رای دهندگان اغلب برای اطلاع از نامزدها و مسائل مراجعه می کنند.

X، قبلا توییتر، و متا، شرکت مادر فیس بوک و اینستاگرام، به درخواست ها برای اظهار نظر در روز پنجشنبه پاسخ ندادند. کلارک و کلوبوچار از مدیران خواستند تا تا ۲۷ اکتبر به سوالات خود پاسخ دهند.

فشار بر شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی زمانی وارد می‌شود که هر دو قانونگذار به رهبری اتهام برای تنظیم تبلیغات سیاسی تولید شده توسط هوش مصنوعی کمک می‌کنند. لایحه مجلس نمایندگان که در اوایل سال جاری توسط کلارک ارائه شد، قانون انتخابات فدرال را اصلاح می کند تا زمانی که تبلیغات انتخاباتی حاوی تصاویر یا ویدیوهای تولید شده توسط هوش مصنوعی هستند، برچسب ها را ملزم کند.

کلارک روز پنجشنبه در مصاحبه‌ای گفت: «من فکر می‌کنم که مردم حق دارند متمم اول قانون اساسی برای قرار دادن هر محتوایی در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی که به آنجا منتقل می‌شوند، قرار دهند. تنها چیزی که من می گویم این است که شما باید مطمئن شوید که یک سلب مسئولیت قرار داده اید و مطمئن شوید که مردم آمریکا از ساختگی بودن آن آگاه هستند.

برای کلوبوچار، که از قوانین همراه در سنا حمایت می کند که قصد دارد تا قبل از پایان سال تصویب شود، “این حداقل چیزی است که لازم است”. در این میان، هر دو قانونگذار گفتند امیدوارند که پلتفرم های اصلی به تنهایی رهبری را بر عهده بگیرند، به ویژه با توجه به بی نظمی که مجلس نمایندگان را بدون رئیس منتخب رها کرده است.

گوگل قبلاً گفته است که از اواسط نوامبر به یک سلب مسئولیت واضح در مورد تبلیغات انتخاباتی ایجاد شده توسط هوش مصنوعی که افراد یا رویدادها را در YouTube و سایر محصولات Google تغییر می دهد، نیاز دارد. خط‌مشی Google هم در ایالات متحده و هم در کشورهایی که این شرکت تبلیغات انتخاباتی را تأیید می‌کند، اعمال می‌شود. متای مادر فیسبوک و اینستاگرام قانون خاصی برای تبلیغات سیاسی ایجاد شده توسط هوش مصنوعی ندارد، اما سیاستی دارد که صداها و تصاویر «جعلی، دستکاری یا تغییر یافته» را که برای اطلاعات نادرست استفاده می‌شوند، محدود می‌کند.

لایحه جدیدتر دو حزبی سنا، که توسط کلوبوچار، سناتور جمهوری خواه جاش هاولی از میسوری و دیگران حمایت می شود، در ممنوعیت دیپ فیک های “فریبنده مادی” مربوط به نامزدهای فدرال، به استثنای تقلید و طنز، فراتر می رود.

تبلیغات تولید شده توسط هوش مصنوعی در حال حاضر بخشی از انتخابات ۲۰۲۴ است، از جمله تبلیغاتی که در ماه آوریل توسط کمیته ملی جمهوری خواهان پخش شد تا در صورت انتخاب مجدد جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، آینده ایالات متحده را نشان دهد. از عکس‌های جعلی اما واقعی استفاده می‌کرد که ویترین مغازه‌ها، گشت‌های زرهی نظامی در خیابان‌ها و موج‌هایی از مهاجران را نشان می‌داد که هراس ایجاد می‌کردند.

کلوبوچار گفت که چنین تبلیغی احتمالاً طبق قوانین پیشنهادی در لایحه سنا ممنوع خواهد بود. تصویر جعلی دونالد ترامپ که دکتر آنتونی فائوچی، متخصص بیماری‌های عفونی را در آغوش می‌گیرد، که در یک آگهی حمله از طرف مخالف اصلی حزب جمهوری‌خواه ترامپ و ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا نشان داده شده بود، همینطور است.

به عنوان مثال دیگری، کلوبوچار به یک ویدیوی دیپ‌فیک از اوایل سال جاری اشاره کرد که مدعی بود سناتور دموکرات الیزابت وارن را در یک مصاحبه تلویزیونی نشان می‌دهد که محدودیت‌هایی را برای رای‌گیری جمهوری‌خواهان پیشنهاد می‌کند.

کلوبوچار که در سال ۲۰۲۰ نامزد انتخابات ریاست جمهوری شد، گفت: «اگر شما در رقابت های ریاست جمهوری، نامزدی را که دوست دارید یا نامزدی که دوست ندارید واقعاً چیزهایی بگوید که درست نیست، بسیار گمراه کننده است. “چگونه می خواهید تفاوت را بدانید؟”

کلوبوچار، که ریاست کمیته قوانین و مدیریت سنا را بر عهده دارد، ریاست جلسه استماع ۲۷ سپتامبر در مورد هوش مصنوعی و آینده انتخابات را برعهده داشت که شاهدانی از جمله وزیر امور خارجه مینه سوتا، یک مدافع حقوق مدنی و برخی افراد بدبین را به همراه داشت. جمهوری خواهان و برخی از شاهدانی که از آنها خواستند شهادت بدهند، در مورد قوانینی که به عنوان مداخله در حمایت از آزادی بیان تلقی می شود، محتاط بوده اند.

آری کوهن، وکیل اندیشکده TechFreedom، به سناتورها گفت که دیپ فیک هایی که تا کنون قبل از انتخابات ۲۰۲۴ ظاهر شده اند، “تحقیقات شدید، حتی تمسخر” را به خود جلب کرده اند و نقش چندانی در گمراه کردن رای دهندگان یا تاثیرگذاری بر رفتار آنها نداشته اند. . او این سوال را مطرح کرد که آیا قوانین جدیدی لازم است یا خیر.

کوهن گفت: “حتی گفتار نادرست نیز توسط متمم اول محافظت می شود.” «در واقع، تعیین حق و باطل در سیاست به درستی در حیطه اختیار رأی دهندگان است».

برخی از دموکرات‌ها نیز تمایلی به حمایت از ممنوعیت کامل دیپ فیک‌های سیاسی ندارند. کلارک که نماینده بخش‌هایی از بروکلین در کنگره است، می‌گوید: «نمی‌دانم که این امر موفقیت‌آمیز خواهد بود، به‌ویژه زمانی که به حقوق متمم اول و احتمال شکایت‌ها می‌رسد.»

اما لایحه او، در صورت تصویب، به کمیسیون انتخابات فدرال این قدرت را می‌دهد تا شروع به اجرای الزامات سلب مسئولیت در تبلیغات انتخاباتی تولید شده توسط هوش مصنوعی کند، مشابه آنچه گوگل قبلاً به تنهایی انجام می‌دهد.

FEC در ماه آگوست یک گام رویه‌ای به سمت تنظیم بالقوه دیپ‌فیک‌های تولید شده توسط هوش مصنوعی در تبلیغات سیاسی برداشت و دادخواستی را برای اظهار نظر عمومی باز کرد که از آن خواسته شد قوانینی را برای تصاویر، ویدیوها و کلیپ‌های صوتی گمراه‌کننده ایجاد کند.

دوره نظر عمومی برای دادخواست ارائه شده توسط گروه حمایت از شهروندان عمومی، در ۱۶ اکتبر به پایان می رسد.

(با نظر آژانس ها)


منبع: https://www.firstpost.com/tech/news-analysis/us-lawmakers-question-meta-x-over-ai-generated-deepfakes-and-their-lack-of-rules-against-such-content-13212412.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *