قیمت سهام ادوبی ۱۵ درصد بیشتر شد؛ بزرگ‌ترین رشد در چهار سال گذشته

گزارش درآمد و سود ادوبی در سه‌ماهه اخیر فراتر از انتظارات تحلیلگران بوده است؛ در نتیجه بازار بورس نیز به این شرکت واکنش مثبت نشان داده و با رشد ۱۵ درصدی بیش‌ترین رشد از آغاز همه‌گیری ویروس کرونا در مارس ۲۰۲۰ را تجربه کرده است.

به‌ گزارش CNBC، روز گذشته قیمت سهام ادوبی رشدی ۱۵ درصدی را تجربه کرد که بزرگ‌ترین صعود قیمت سهام این شرکت در بیش از چهار سال گذشته بود. ادوبی پنج‌شنبه گزارش مالی جدیدی منتشر و اعلام کرد به‌ازای هر سهم ۴٫۴۸ دلار عایدی داشته است. درآمد این شرکت در سه‌ماهه اخیر با رشد ۱۰ درصدی نسبت به بازه مشابه پارسال به ۵٫۳۱ میلیارد دلار رسیده که بازهم بیشتر از انتظار تحلیلگران بوده است.

افزایش چشمگیر درآمد ادوبی باعث رشد سهام آن شد

«شانتانو ناراین»، مدیرعامل ادوبی، می‌گوید درآمد چشمگیر این شرکت متأثر از رشد قابل‌توجه بخش‌های Document Cloud ،Experience Cloud ،Creative Cloud و پیشرفت‌های هوش مصنوعی آن‌ها بوده است. ادوبی باور دارد رویکرد متفاوت آن‌ها به حوزه هوش مصنوعی باعث جذب مشتریان و ارزش‌افزایی برای کاربران فعلی این شرکت شده است.

قیمت سهام ادوبی ۱۵ درصد بیشتر شد؛ بزرگ‌ترین رشد در چهار سال گذشته

این نتایج تقریباً در تضاد با عملکرد بسیاری از دیگر شرکت‌های نرم‌افزاری بوده است؛ برای مثال، شرکت Salesforce ماه گذشته میلادی بدترین ریزش قیمت سهام خود از ۲۰۰۴ را تجربه کرد اما برخی شرکت‌ها، مثل اوراکل، نیز پس از اعلام همکاری با گوگل و OpenAI وضعیت خوبی داشته‌اند.

قیمت سهام ادوبی درحال‌حاضر روی عدد ۵۲۵ دلار بسته شده است. ارزش بازار این شرکت ۲۳۵ میلیارد دلار برآورد می‌شود. با وجود رشد اخیر، ارزش سهام ادوبی همچنان نسبت به آغاز سال ۲۰۲۴ حدود ۱۲ درصد کمتر شده است؛ بنابراین باید منتظر بمانیم و ببینیم این شرکت می‌تواند این کاهش را کامل جبران کند یا خیر.

ظهور فناوری هوش مصنوعی مولد شرایط بسیاری از شرکت‌ها را در بازار تغییر داده است. مایکروسافت اکنون باارزش‌ترین شرکت جهان است. پس از آن نام اپل و انویدیا دیده می‌شود.


منبع: https://digiato.com/finance-investment/adobe-stock-price-rise-14-percent

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *