قیمت چانگان CS55 و چانگان CS35 پلاس از سوی سایپا افزایش یافت [تیر ۱۴۰۳]

سایپا برای تیرماه ۱۴۰۳، قیمت چانگان CS55 و چانگان CS35 پلاس را افزایش داد. این قیمت‌ها در قالب دعوتنامه‌های تکمیل وجه برای ثبت‌نام‌‌کنندگان خودروهای وارداتی سایپا ارسال شدند. تسویه حساب مشتریان اکنون با نرخ‌های جدید انجام می‌شود. براساس اعلام سایپا، قیمت چانگان CS55 اکنون به بیش از ۱٫۵ میلیارد تومان رسیده است. چانگان CS35 پلاس تیپ ۳ نیز ۱٫۴ میلیارد تومان قیمت دارد.

افزایش قیمت چانگان CS55 و چانگان CS35، تیر ۱۴۰۳:

خودرو قیمت جدید قیمت قبل میزان افزایش
چانگان CS55 ۱٫۵۱۱٫۸۷۸٫۰۰۰ تومان ۱٫۴۸۵٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان ۲۶,۸۷۸,۰۰۰ تومان
چانگان CS35 پلاس ۱٫۴۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان ۱٫۲۷۴٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان ۱۲۶,۰۰۰,۰۰۰ تومان

همان‌طور که در جدول بالا مشاهده می‌کنید، افزایش قیمت چانگان CS35 پلاس تیپ ۳ بسیار چشمگیر بوده است. متقاضیان خرید این خودرو اکنون باید ۱۲۶ میلیون تومان وجه بیشتری را نسبت به گذشته برای خرید این خودرو بپردازند. نزدیکی قیمت چانگان CS35 پلاس تیپ ۳ و چانگان CS55، باعث خواهد شد تا ارزش خرید این خودرو زیر سؤال برود. این دو خودرو اکنون ۱۱۱ میلیون تومان اختلاف قیمت دارند که در محدوده قیمتی ۱٫۵ میلیارد تومان، رقم بزرگی به نظر نمی‌رسد.

قیمت چانگان CS55 و چانگان CS35 پلاس از سوی سایپا افزایش یافت [تیر ۱۴۰۳]

افزایش قیمت چانگان CS35 پلاس در کارخانه، باعث خواهد شد تا نرخ این خودرو در بازار آزاد نیز افزایش قابل‌توجهی پیدا کند. این خودرو که تا پیش از این رقیب ام‌وی‌ام X55 پرو و کی‌ام‌سی X5 محسوب می‌شد، اکنون بسیار گران‌تر از رقبایش قیمت‌گذاری شده است. بدیهی است که در این بین، خریداران خودروهای مونتاژی با قیمت کمتر و شرایط فروش اقساطی را ترجیح خواهند داد.

رویه قیمت‌گذاری اشتباه در دو خودروساز بزرگ،‌ بارها در مورد خودروهای مونتاژی مشاهده شده است. به‌طور مثال ایران‌خودرو نیز قیمت هایما S5 و هایما S7 را در محدوده نزدیک به یکدیگر تعیین کرد. درنتیجه خریداران دلیل منطقی برای خرید هایما S5 کوچک‌تر و ضعیف‌تر نداشتند. این عامل باعث شد تا فروش هایما S5 کاهش پیدا کند و در سوی مقابل، تقاضای بیشتری برای خرید هایما S7 وجود داشته باشد.


منبع: https://digiato.com/price-terms-of-sale-car/price-changan-cs55-changan-cs35-plus-increased-july-1403

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *