لایحه حق تعمیر با حمایت اپل در کالیفرنیا به تصویب رسید

کالیفرنیا این هفته به طور رسمی حق جدیدی را برای تعمیرات قانونی تصویب کرد، با فرماندار کالیفرنیا گاوین نیوسام در این هفته امضای SB 244 به قانون.

لایحه حق تعمیر با حمایت اپل در کالیفرنیا به تصویب رسید
قانون حق تعمیر، شرکت ها را ملزم می کند که ابزارهایی را برای تشخیص و تعمیر لوازم الکترونیکی مصرفی و لوازم خانگی در اختیار مشتریان قرار دهند. اپل در ماه اوت نامه ای ارسال کرد و از کالیفرنیا خواست تا این لایحه را تصویب کند، علیرغم اینکه اپل علیه سایر قوانین حق تعمیر لابی کرده است.

اپل قبلا راه اندازی کرده است برنامه تعمیر سلف سرویس برای آیفون و مک، با برنامه تعمیر کیت های تعمیر، دفترچه راهنمای تعمیر و قطعات برای تعمیر را به مشتریان ارائه می دهد. اپل همچنین برنامه های تعمیراتی برای تعمیرگاه های مستقل دارد، مانند گزینه Apple Authorized Service Provider و برنامه ارائه دهنده تعمیرات مستقل.

قانون کالیفرنیا مراکز خدمات و تعمیراتی را که ارائه‌دهندگان تعمیر مجاز نیستند ملزم می‌کند تا فاش کنند که آیا از قطعات جایگزینی استفاده می‌کنند که سازنده دستگاه نیستند یا خیر، که این امر باعث می‌شود فروشگاه‌های تعمیرات اپل از قطعات غیر اپل استفاده نکنند بدون اینکه این موضوع به صراحت مشخص شود. از آنجایی که قطعات تعمیر قانونی باید از اپل باشد، قانون تعمیر در کالیفرنیا به نفع اپل است.

سازندگان همچنین ملزم نیستند ابزارها، قطعات و اسناد را برای هر مؤلفه‌ای که اقدامات امنیتی ضد سرقت را غیرفعال یا نادیده می‌گیرد، که شامل ویژگی‌های اپل است، در دسترس قرار دهند. شناسه چهره.

تعمیرگاه های مستقل دارند در گذشته شکایت کرد اپل آنها را مجبور به امضای قراردادهای تهاجمی می کند و کیت هایی که اپل برای تعمیر سلف سرویس می فروشد بسیار مقرون به صرفه تر از تعمیر مستقیم از اپل نیستند، اما قانون کالیفرنیا تضمین می کند که مشتریان گزینه هایی غیر از فروشگاه اپل.

SB 244 ایجاب می‌کند که اپل و سایر شرکت‌ها قطعات، دفترچه‌های راهنمای تعمیر و سایر اطلاعات تعمیر را ارائه دهند تا هفت سال پس از فروش هر محصولی که قیمت آن بیش از ۹۹٫۹۹ دلار است، در دسترس باشد. برای محصولات فروخته شده پس از ۱ ژوئیه ۲۰۲۱ اعمال می شود.


منبع: https://www.macrumors.com/2023/10/11/california-right-to-repair-law/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *